Pirelli zegt alvast nee tegen toetreding tot de Formule 1
- Gepubliceerd op 05 nov 2009 09:25
-
15
- Door: Rob Veenstra
Goodyear plant geen toetreding tot de Formule 1, Michelin staat niet positief tegenover een rentree en nu heeft ook Pirelli duidelijk gemaakt dat het zich op andere takken van autosport richt. Het standpunt van Pirelli ten opzichte van de Formule 1 is niet veranderd. Pirelli geeft de voorkeur aan de ontwikkeling van racebanden die ook in het gewone verkeer gebruikt kunnen worden, aldus een woordvoerster tegenover Reuters.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis - Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 602
Dat worden Chineese Wanli racebandjes dus op de auto\'s! Krijgen we in ieder geval iedere 3 raceronden een pitstop!
Posts: 4.951
Nou, ik weet niet meer dat al eerder opmerkte, maar ik zie daar toch een mooie kans voor Vredestein :-)
Als ik auto- of bandenfabrikant was stapte ik ook per direct uit de F-1. Het is belachelijk duur, staat bol van de intriges en schandalen en spekt alleen maar Uncle Bernie\'s toch al niet onprettig gevulde portemonnaie. De kosten wegen niet op tegen de zogenaamde méérverkopen.
En met die nieuwe flut teams erbij kun je je afvragen of het nog wel de koningsklasse is...
Posts: 68
Stel nu dat geen enkel merk geinteresseerd is wat gebeurt er dan? Wordt de F1 dan opgedoekt wegens geen banden om op te rijden? :-)
Posts: 206
Denk dat ze dan eerder de keuze aan de teams individueel laten. Ik denk dat een bandenmerk zich dan eerder in de F1 wil melden
Posts: 4.951
Hoezo, nog nooit van rupsbanden gehoord :-)
Posts: 66
Dan gaan de heren toch gewoon op de velgen rijden. Dat maakt de avondraces nog spectaculairder want de vonken vliegen er dan pas echt af! :-)
Posts: 586
Damn wat gaat de F1 hard achteruit! Dit ook weer wat houd je nog over aan opties voor banden? Firestone, Yokohama... Alleen Renault nog eruit binnen aanzienelijke tijd zijn we zoveel fabrikanten kwijt dat deze beter een alternatieve klasse kunnen gaan opstarten...
Posts: 38
firestone is de amerikaanse band van bridgestone knuppel:-)
Posts: 66
Ach, wie de geschiedenis van de F1 een beetje kent, weet dat het altijd al een komen en gaan is geweest van autofabrikanten. Kijk bijv. eens naar het deelnemersveld van 10 jaar terug (1999). Toen stond, met uitzondering van Ferrari, geen enkele autofabrikant op de grid met een eigen team. Ook het aantal motorenleveranciers was toen beperkt.
Dat er weer een periode van privateers aanbreekt, wil niet zeggen dat sport ten onder gaat. Juist het gegeven dat er weer particulieren bereid zijn te investeren in de F1 geeft aan dat de kosten gedaald zijn en daarmee de levensvatbaarheid verhoogt is.
Posts: 602
Leon: zo is het maar net! Zie ook de periode eind jaren tachtig en begin jaren negentig. Behoorlijk veel innovatie in die periode. Laat 2010 maar van start gaan!
Posts: 63
Firestone behoort tot de Bridgestone Group. Dus die worden het zeker niet.
Verder ben ik het met WH eens. Ze moeten de keus bij de teams afzonderlijk leggen. Dan krijg je weer een extra stuk competitie erbij, zoals tussen Bridgestone en GoodYear, Bridgestone en Michelin. Iets wat ook de kwaliteit van de banden ten goede komt en de kosten voor iedere leverancier dalen, doordat ze niet steeds voor het gehele veld (13 teams) banden hoeven mee te nemen, wat het weer wat aantrekkelijker maakt om in de F1 te stappen.
Posts: 21
En niemand hier die Continental noemt?
Posts: 1.296
Voer de regel maar weer in voor meerdere bandenleveranciers. Dan heb je ook weer een bandencompetitie en de winnaar heeft goede reclame
Posts: 696
Men hoeft zich geen zorgen te maken, hoor!
Desnoods worden er Avonbanden gebruikt en raad eens wie de eigenaar is van Avon?!? Ja, die oude grijze duif Bernie \"geldhonger\" E.!!!
Of men moet de schijn afdoen, door banden van Cooper te gebruiken. Zie we die F1-auto weer driften op die ballon-banden van Cooper!!!
Ik zeg; \"Doe mij maar zo\'n Cooper-bandje\"!!!
Posts: 1.966
Dit wordt nog wat zeg! Dunlop zie ik met dezelfde argumenten als Pirelli \"nee\" zeggen. Dus idd Avon of Cooper, Hankook of Vredestein (lol!)..Nee, bandenfabrikant per team lijkt me wel wat, maar wel met een goede budget-naar-innovatie ratio (anders concurreert men elkaar weer kapot).