Button: "Ik heb dit jaar geprofiteerd van de onervarenheid van Vettel"
- Gepubliceerd op 02 nov 2009 15:40
-
39
- Door: Rob Veenstra
Button weet wel waar de Duitser het heeft laten liggen. In Bild am Sonntag zegt de Brawn GP-rijder: Toen ik 22 was, was ik ook lang niet zo goed als ik nu ben. Ik was niet echt langzamer, maar wel een stuk minder slim. Dat zagen we dit jaar ook bij Sebastian. Hij heeft genoeg fouten gemaakt waar ik van profiteerde. Sebastian is goed, zeer goed voor zijn leeftijd. Maar hij moet ook nog veel leren. Over het hele seizoen genomen was hij niet constant genoeg.
Trending nieuws
-
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
Verstappen kan deze zomer Red Bull verlaten: details uit intern overleg gelekt
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft voer voor speculatie. Volgens uitgelekte details van een in...
17 jun 2026 14:47 -
Race tegen de klok bij Madring: "Doorwerken in de nacht"
De organisatie van de nieuwe Spaanse Grand Prix in Madrid heeft er alle vertrouwen in dat het nieuwe circuit op tijd ...
17 jun 2026 14:09 -
Alonso zet Aston Martin in wachtrij: "Hij heeft weinig zin in nog zo'n jaar"
De toekomst van Fernando Alonso in de Formule 1 hangt aan een zijden draadje. De tweevoudig wereldkampioen zou na de ...
17 jun 2026 13:22 -
Vasseur gaat tegen Leclerc in: "Hij was net zo snel als Hamilton"
Waar Lewis Hamilton in Barcelona zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari vierde, beleefde Charles Leclerc opnieuw ee...
17 jun 2026 12:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.200 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (39)
Login om te reagerenPosts: 287
Nu moet je niet stoer gaan doen Button!
Vettel is zelfs veel beter dan je ,, hij had gewoon pech met die motoren.
Echt geen respect voor button meer.
Gr M (110% alonso fan)
Posts: 863
Laat Vettel eerst nog maar eens een jaar bewijzen dat hij goed is.Eind volgend jaar zullen we meer weten
Gr. 100% F1 fan
Posts: 859
Ik wil niet vervelend doen maar twijfel je echt aan Vettel zijn talent dan wel zijn kansen? Ik weet ook dat hij jong maar wat mij betreft is hij toch echt het grootste talent van de afgelopen jaren. Sorry voor de Hamilton fans die ik hiermee voor het hoofd stoot. Hij is goed, erg goed, ik weet het. Mijn favoriet blijft Raikkonen maar Vettel, ik weet het niet. Hij komt in de buurt. ;)
Posts: 32
Want Button bewijst al jaren dat hij goed is ???
ONT:
Button heeft enigzins gelijk, maar laat de beste man niet vergeten waar hij vandaan komt. Het is namelijk niet bepaald zo dat Button als een van de absolute topcoureurs in het veld gezien wordt. De man kan een aardig potje sturen, uiteraard als een van de beteren van de wereld, anders rijdt je niet al jaren in een F1-bolide. Maar laat hem niet doen alsof hij nou het schoolvoorbeeld is van een coureur dat op basis van kwaliteiten een kampioenschap binnensleept.
Posts: 2.263
Je moet hem hier toch wel een beetje gelijk ingeven, ook al zag ik Vettel ook liever als de kampioen. Zoals in Australie gooit ie toch belangrijke punten gewoon weg. Het jaar van Vettel was gewoon te wisselvallig, sommige momenten briljant, maar sommige ook niet waardoor ie geen of weinig punten behaalde terwijl dat helemaal niet nodig was. Ok de motor problemen spelen ook wel mee, maar Vettel was niet zoals Button het hele jaar foutloos.
Posts: 3.077
Je kan dit op 2 manieren uitleggen ;)
Feitelijk zegt Button dat als Vettel meer ervaring had gehad, dat Vettel waarschijnlijk kampioen was geworden. Noem ik niet stoer doen.
Daarnaast is het ook gewoon waar. Naast de pech die Vettel had, hebben Vettel en Red Bull ook de nodige fouten gemaakt. Button heeft dat niet gedaan, ook al was hij lange tijd niet vooruit te branden.
Posts: 774
Button heeft gewoon gelijk. In Australië vloog Vettel er samen met Kubica knullig af in de eindfase, in Maleisië spinde hij in de regen, in Monaco reed hij zijn auto plat en in Turkije maakte hij in de eerste ronde aan de leiding liggend een fout waar Button dankbaar van profiteerde. Natuurlijk heeft hij ook de nodige materiaalpech gehad maar dan nog. Het zijn foutjes die ik Button niet heb zien maken dit jaar...
Posts: 78
Button heeft volkomen gelijk. Vettel is een supertalent maar was te vaak betrokken bij acties zoals de openingsrace in Australie waar hij voor een podiumfinish ging. En die slechte startpositie in Brazilie was ook niet best.
Verder kijkt Button ook naar zichzelf. Hij geeft aan dat hij op die leeftijd ook nog het nodige moest leren. Dus waarom je geen respect meer hebt voor Button snap ik niet.
Posts: 4.951
Ten dele een reëele inschatting van Button en moet zeggen, dat valt me mee van hem. Maar los van een paar foutjes heeft Vettel ook wat motorschades gehad die onverklaarbaar waren en zijn.
Posts: 848
Kijk, dat is nog eens een eerlijke analyse van de F1 seizoen 2009.
Posts: 11.414
Lol, daar gaat hij zich populair mee maken :)
Wel 100% gelijk trouwens.
Posts: 336
Ohh, haha... wat komen hier een haatreacties op denk ik. Naja, ik vind wel dat hij gelijk heeft.
Posts: 302
Hier heeft ie wel een klein punt. Eerlijk is hij wel nu :)
Posts: 27
Dit was dan ook de eerste keer en meteen de laatste keer dat Button voor t kampioenschap kon gaan, en dat weet ie zelf ook wel.......
Ik denk niet dat ie volgend jaar ook maar in de buurt komt.
Posts: 586
Button kan beter zijn eigen prestatie analyseren dat hij dankzij z\'n team die door het goede interpeteren van de regelementen en een auto had die hem de eerste helft van het seizoen het voordeel gaf. Met zo een berricht wil hij alleen maar de druk verleggen van de echte reden van zijn prestatie.
Posts: 2.091
Klopt als een bus wat Button zegt... Reeël verhaal.
Vettel moet nog een hoop leren en rijdt dan Button aan alle kanten zoek.
Posts: 770
wat dacht je van de auto.... heeft zeker wel een rol gespeeld.
werd wel ff door een rookie om de oren gereden.. ( die nieuwe Jap )...
las trouwens ergens dat Mercedes van Mclaren af wel. 300 miljoen
opzij gezet om zichzelf uit te kopen... ja ja
Posts: 11.414
Wat hebben die problemen met de motoren er nou mee te maken? Als er een motor ploft in de training kost dat wat training tijd, maar het is ook weer geen onoverkomelijk probleem.
Vettel is in 1 race uitgevallen doordat zijn motor er mee op hield. Hij is 4 keer uitgevallen doordat hij een andere deelnemer raakte of doordat hij domweg van de baan vloog.
Dat is dus 1 keer motorische pech tegen 4 keer eigen schuld.
Afgezien nog van Vettel\'s foutjes op Bahrein, Spanje, Turkije en Singapore waardoor hij plekken verloor. Terwijl Button daar plekken pakte.
Posts: 602
Hij heeft dit jaar geprofiteerd van de slechte auto van McLaren. Had McLaren het seizoen van start gegaan met de auto die ze hadden vanaf de grote prijs van Europa dan had Button nimmer kampioen geweest.
Hij heeft dit jaar geprofiteerd van de onduidelijkheid in besluitvorming en regelgeving van de FIA. Als de dubbel diffuser was afgekeurd dan had hij gewoon achteraan rond gereden en was Red Bull wellicht met afstand kampioen geweest.
Hij heeft dit jaar geprofiteerd van het miljoenen en vier windtunnels van Honda. Toen halverwege het jaar de munten op waren ging het zienderogen achteruit met de ontwikkeling.
Hij heeft dit jaar geprofiteerd van een magere teamgenoot wat prestaties betreft. Wanneer Vettel zijn teamgenoot was geweest (bijvoorbeeld) dan was hij met de titel aan de haal gegaan.
Al met al heeft hij inderdaad de meeste punten gehaald aan het einde van het seizoen en daarmee de titel kunnen opeisen maar de mazzels heeft hij zeker ook gehad. En die grote mond van hem nu...........zucht....
Posts: 338
Blah Blah Blah!!
Wat een dom gezwets. Als dit als dat dat telt natuurlijk niet!!
zucht......
Posts: 602
Wat is jouw fantastische bijdrage hier dan? Behalve dan open deurtjes intrappen?
Posts: 5.746
Inderdaad, zucht. Wat een zinnige bijdrage...
Posts: 10.412
ja en had alonso de renault net zo goed voor mekaar als dat red bull met die motor reed wat dan....? (beetje kort door de bocht niet?) alonso had die fouten van vettel niet gemaakt dus dan zou het anders zijn geweest? button is wk op naar volgend jaar!
Posts: 338
Zucht.... Wat een zinnige bijdrage....
McLaren had vorig jaar de beste auto (samen met de Ferrai) en toen haalde Hamilton nog maar op het nippertje het wereldkampioenschap binnen om dat hij teveel domme fouten maakte en absoluut niet kon presteren onder druk (geld ook voor Massa. Dus op dat opzichte kan Hamilton (en Massa) nog veel leren van Button!!
Over die diffuser moet je nou niet liggen te zeuren want de andere 7 teams hebben de regelementen niet goed gelezen. Dus eigens schuld dikke bult.
Ik vind het heel knap van je dat je weet dat Vettel in de Brawn de titel had binnen gesleept. Vettel was geen teamgenoot van Button en reed ook niet in die auto dus je zult het NOOIT weten.
Misschien moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het Button gewoon om welke reden dan ook gewoon niet gund of je moet hem gewoon niet. Dan zulk dom gezwets in te typen!
Posts: 602
Hahaha! Volgens mij ben jij hooguit een jaar of acht, misschien negen. In ieder geval bewijs jij dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn! Probeer ook eens eerst spellingscontrole voordat je een poging om een bericht te plaatsen doet.
On topic: Een ieder mag vinden en schrijven over Button wat hij vindt en vooralsnog ben ik van mening dat hij de ultieme mazzel heeft gehad dit seizoen wat niet wil zeggen dat hij niet de verdiende winnaar is natuurlijk. Aan het eind van de rit heeft hij de meeste punten. Maar in een \"normaal\" seizoen, als je daar tenminste over kan spreken, zonder reglementswijzigingen valt zeer zeker te betwijfelen of hij aan het langste eind zou hebben getrokken.
Posts: 338
Iedereen maakt wel eens een typfout.
Button met mazzel wereldkampioen. Wat te denken van de wereldkampioenen van 2006, 2007 en 2008 dan moet je daar de zelfde mening over hebben.
Posts: 602
Iedere wereldkampioen heeft een zekere mazzel en ook van de afgelopen jaren. Echter het verschil met dit seizoen is dat de beslissing van de FIA om de dubbele diffuser goed te keuren juist dat voordeel aan Brawn heeft gegeven waarmee zij het kampioenschap hebben kunnen winnen. In de voorgaande jaren was vooral de slordigheid en het morsen van punten door de concurrentie waardoor de kampioen het seizoen heeft kunnen winnen. Gewoon een heel duidelijk verschil. Desalniettemin heeft Button van alle coureurs het beste gedaan. Met een beetje hulp van de FIA dan.
Posts: 338
Ik ben het niet mee eens met je over die dubbele diffuser, er zijn gewoon 3 teams die de regelementen daarover goed hebben gelezen en de andere 7 teams niet. En dat daar nou net een paar grote teams tussen zitten. Zo als ik al eerder daar over zei: Eigen schuld dikke bult.
Posts: 11.414
Het grooste deel van de \"mazzel\" zit hem in het feit dat je in de snelste auto moet zitten.
De vraag is dan, is het bijvoorbeeld mazzel dat Hamilton in een McLaren zit en meedoet om het kampioenschap in 2007 en 2008 terwijl Button een rode lantaarn op zijn auto heeft?
Dit jaar waren de gevestigde 4 topteams (als ik BMW ook even mee tel) duidelijk van de leg en daarvan konden Red Bull en Brawn beide profiteren.
Posts: 932
Button heeft gewoon gelijk, klaar en natuurlijk zitten er weer betweters tussen.
Posts: 10.412
nelson in die auto was vast beter? hihihi
Posts: 85
Button heeft gelijk in wat hij meld.
Naar mijn idee is Vettel totaal niet meetbaar met Hamilton. Vettel is goed maar niet zo goed als velen beweren, de mensen die al een aantal jaren de formule 1 volgen moeten dit kunnen verklaren als we in het verleden gaan kijken. Ga dan maar eens terug naar de prestaties van ene Raikonen tegen Coulthard en vergelijk Coulthard/Webber en nu Vettel/Webber eens.
Dat iemand dan kan beweren dat Vettel het grootste talent is van de afgelopen jaren.......dat is toch echt wel ene L.Hamilton denk ik zo.
Posts: 18
Ik snap niet waarom mensen hier commentaar op Button hebben, Vettel heeft zelfs toegegeven dat hij met minder fouten zijn titelkansen beter had kunnen waarmaken.
Posts: 8
Volgens mij geeft Buttton hiermee alvast de reden waarom hij volgend jaar niet kampioen gaat worden. Tel daarbij op de regels die duidelijker zijn voor eenieder en de grote namen als ferrari en mclaren die wel degelijk in staat zijn om een goed auto neer te zetten op de grid. Button preekt dus al voor eigen parochie dat hij volgend jaar in de middenmoot terecht gaat komen. Achter Vettel, Lewis, Kimi, Massa en Alonso. Vergeet daarbij dan ook nog eens niet het talent van de Hulk en Button mag blij zijn dat ie nog 7e in de wk stand wordt.
Posts: 11.414
Oh lol, Manon heeft haar naam veranderd.
Zowel Button als Vettel hebben er natuurlijk van geprofiteerd dat ze tegen de budgetten in toch de snelste auto hadden.
Normaal gesproken zitten de beste coureurs in de snelste en dat was dit jaar duidelijk niet het geval.
Als Vettel wat volwassener gaat rijden dan zou hij best ooit naar een topteam kunnen verhuizen. Alhoewel dat ook ooit gezegd werd over Heidfeld en Button. Denk dat die kans wel over is voor Button. Of hij moet nu een deal kunnen slaan met McLaren.
Posts: 3
Ik lach me ziek om alle reacties hier. Er zitten overigens ook een hoop zinnige tussen hoor! Overal lees ik hetzelfde: Button is kampioen door mazzel, Vettel is tweede door talent... Ik geloof dat iets meer respect op zijn plaats zou zijn. Mijn mening is dat de rijder met de beste auto, die het minste fouten maakt, een waardig kampioen is! 6 van de eerste 7 races winnen is gewoon klasse! De inhaalrace van Red Bull is klasse! Ik kan niet wachten tot volgend jaar... Vettel met Red Bull, Hami in McLaren, Alonso in Ferrari, Button in Brawn.... Dit wordt smullen! Nog 131 dagen!!!
Posts: 3.007
Laat hem maar zijn eigen seizoen gaan analyseren. Laatste 9 GP\'s maar 34 punten binnengehaald. Dat is WK onwaardig. Constant was hij wel in die fase, steeds 3/4 puntjes. Hij probeert hier zijn eigen prestatie een nog nog mooiere rand te geven, maar er zijn zat coureurs op de huidige grid die met dat wagen meer punten binnen had gehengeld. Nou maar hopen dat hij volgend jaar met beide benen op grond wordt gezet.
Posts: 11.414
Vettel scoorde anders ook maar 45 in de laatste 9 races. is dat nou zo\'n groot verschil? Zeker als je ziet dat Vettel veruit de snelste auto had en inmiddels ook McLaren, Ferrari en Toyota meestal sneller waren dan de Brawn.
Sterker nog, als je toch willekeurig naar 9 races gaat kijken, Vettel scoorde maar 16 punten in 9 races:
Australie, Maleisie, Monaco, Hungarije, Valencia, Italie, Spanje, Singapore, Brazilie.
Posts: 1.653
ik wil het nog wel eens zien zonder dubbele diffuser, meneer Button.