Nederlandse horlogefabrikant TW Steel nieuwe sponsor van Renault
- Gepubliceerd op 28 okt 2009 13:43
-
15
- Door: Rob Veenstra
Jean-Francois Caubet, directeur van Renault: We zijn verguld dat we TW Steel als nieuwe timingpartner mogen verwelkomen. Voor de komende drie jaar hopen we een nauwe en goede band op te bouwen in ons gezamenlijk streven naar optimale prestaties. Deze overeenkomst is een positief teken voor het team en ik kijk uit naar een succesvolle en spannende toekomst samen met TW Steel.
Jordy Cobelens, directeur van TW Steel: Dit sponsorcontract betekent een geweldig globaal platform voor TW Steel. De Formule 1 heeft enorm veel aantrekkingskracht op een jong ambitieus merk als het onze en we verheugen ons op de samenwerking met Renault in een gericht marketingprogramma om wereldwijd klanten warm te maken voor ons product.
Trending nieuws
-
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 155
Weer een Nederlands tintje!!!!
Zeer goed nieuws
Posts: 5.746
Jaja Nederland spreekt een woordje mee in de F1......
Posts: 2.285
Ik zie liever een Nederlands tintje in de vorm vam een coureur
Posts: 17
Hahaa,....now they can \'steal\' the show for real..!!!
Nee hoor..Goed bezig.
Posts: 689
Interesseert me werkelijk niks of iemand uit NL komt of niet. Al helemaal niet als het een sponsor is
Posts: 26
TW Steel \"was\" één van de hoofdsponsors van de A1GP-serie.
Is de overstap van TW Steel wederom een teken, dat de A1GP nu definitief over en uit is ?
Posts: 1.966
de tekenen beginnen steeds duidelijker te worden...
Posts: 390
Belangrijker nog lijkt mij dat Renault hiermee aangeeft in elk geval tot 2012 actief te zijn in de F1 (dan loopt het contract met de F1 ook af), want waarom nu een sponsor aantrekken als je volgende jaar niet meerijdt?
Posts: 4.951
Inderdaad, ik dacht dat Renault op het punt stond om alleen nog maar motoren te leveren?
Posts: 10.412
nu nog even doornbos in de renault dan is het helemaal goed. (droom)
Posts: 1.300
En weer een gemiste kans. Al jaren vraag ik me af waarom de Nederlandse sponsors de handen niet ineen kunnen slaan en een mooi Nederlands F1 team runnen. Kom op zeg, we hebben ING, Philips, Shell (ok die zit een beetje aan Ferrari vast) Lost Boys, Trust en nu TW Steel. Die namen tesamen moeten gewoon BMW overnemen, Nederlandse jongens in de wagens en groot op de auto
\"It aint much if it aint Dutch\"
Posts: 5.746
en achteraan meehobbelen zeker. If it\'s Dutch you can\'t expect much.....
Posts: 11.414
Lol, in Nederland zeggen we zoiets juist over de Polen :)
Posts: 397
Sponsors zijn er alleen voor om geld te schieten en worden terug betaald door middel van reclame. Aan sponsorschap zitten verder weinig risico\'s.
Als sponsors een samen een team overnemen krijg je dus een groep bedrijven die een bedrijf overnemen daar zitten wel een hoop risico\'s aan en dan heeft het niks meer met sponsoring te maken maar met bedrijfsvoering en wins maken.
Daar komt nog bij dat het ene bedrijf misschien wel helemaal niet met het andere bedrijf geassosieerd wilt worden.
Nederlandse sponsoren, sponseren in de F1 omdat ze hun merk op internationaal vlak willen vestigen, met een nationaal team werkt dat minder effectief.
enz. enz. redenen genoeg om het niet te doen dus.
Posts: 1.175
Ja, laten we even alle Dutch bedrijven op een rij zetten:
Lost Boys: Mol Sr/JR: mede\"eigenaar\" van FI en vroeger van SpijkerF1( en we weten hoe dat is afgelopen), voorheen sponsor van Arrows. Trust: sponsor van allerlei kleine teams( en dan wel met hele kleine logo\'s) en nietsbetekende NL coureurs. ING: gesteund door de nederlandse volk, moet die miljoenen in een f1 team stoppen?Philips: sponsor van Williams. en dan ook nederlandse coureurs in een wagen zetten? Proest! ja we kunnen ons de grote coureurs als Jos \"Golddigger\"Verstappen en Christian\"tankinstallatie\" Aalbers nog goed herinnneren!