Horner: "Vettel had gewoon pech"

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner zegt dat de slechte kwalificatie van Sebastian Vettel gewoon pech is.

Vettel moet zeker tweede finishen om nog kans te kunnen maken op het wereldkampioenschap. Een zware opgave aangezien de Duitser al in het eerste kwalificatiedeel was afgevallen. Vettel kwalificeerde zich uiteindelijk als zestiende.

Horner denkt echter niet dat de slechte startpositie te maken heeft met Vettel. Horner gelooft dat het pure pech is dat zijn pupil niet verder naar voren staat.

“We hebben pech gehad”, vertelde Horner. “We hadden twee runs geplant van drie ronden. Tijdens die ronden dat hij op de baan reed was de baan het best, alleen maakte de coureurs die voor hem reden fouten en had hij last van gele vlaggen.”

“Toen hij eindelijk vrij baan had toen waren de baancondities onderhand zo verslechterd dat hij zijn rondetijden niet meer kon verbeteren”, aldus Horner.

Horner denkt dat Mark Webber heeft laten zien wat de ware snelheid was van Red Bull Racing.

“Als we de snelheid van Webber bekijken dan zien we dat we hier erg competitief zijn. Verder zijn de kansen van Vettel nog niet helemaal verkeken. Jenson Button staat pal voor hem, dat is wel opvallend. Met Webber vooraan het veld zijn alle kansen voor de race nog open”, aldus Horner.

Reacties (5)

Login om te reageren
  • Tja hij heeft ook pech gehad met de motoren, het hoort er ook bij. En geluk is 1 van de ingredienten die nodig zijn om WK te worden

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 14:38
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Ik weet niet of hij \'pech\' heeft gehad met zijn motoren. Feit is en blijft dat hij telkens een kapotte motor had en andere Renault-rijders niet of nauwelijks. Zou er ook aan kunnen liggen dat hij toch iets te veel vergt van die blokken.

      • + 0
      • 18 okt 2009 - 17:23
  • turbof1

    Posts: 2.049

    meneer Horner vergeet wel te vermelden dat Vettel nog ergens geluk heeft dat Button zich ook heel slecht heeft gekwalificeerd.

    Als hij een sterke start heeft kan er nog van alles gebeuren, en zeker in die regen, maar hij moet er wel in geloven en voluit gaan. Als hij nog een kans wilt maken, zal dit zijn beste race ooit moeten worden.

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 14:55
  • Ha, ha, Vettel heeft pech en bij Button is het \"opvallend\".

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 15:39
  • conundrum

    Posts: 77

    Horner zegt enkel dat het opvallend is dat Button vlak voor Vettel staat. Dat is ook opvallend. Zeker gezien het Wk.

    • + 0
    • 18 okt 2009 - 16:54

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

MCGrand Prix van Monaco

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar