Verstappen: "Button niet in categorie Senna en Schumacher"
- Gepubliceerd op 15 okt 2009 14:48
-
19
- Door: Rob Veenstra
In zijn column in De Telegraaf legt Verstappen uit: Ik kan me niet voorstellen dat Button in Sao Paulo niet de laatste puntjes bijeen weet te sprokkelen om voor de eerste maal in zijn carrière wereldkampioen te worden. Ik gun het hem van harte, meer dan Sebastian Vettel. Niet omdat ik iets tegen Vettel heb, want die is zeer getalenteerd en wat hij vorig jaar en dit seizoen heeft laten zien is waanzinnig goed. Zijn tijd komt heus nog wel.
Nee, laat Jenson het maar worden. Vooral ook gezien de moeilijke tijd die hij achter de rug heeft. Afgelopen winter was het namelijk nog helemaal niet zeker dat hij dit seizoen zou racen doordat Honda ermee stopte. Ook gun ik het Ross Brawn die het team op sleeptouw nam en in Brazilië zelfs de wereldtitel bij de constructeurs kan behalen. Een ongelooflijke prestatie.
Daarnaast vind ik Button een heel goede coureur. Hij maakte een wat mindere periode door, maar hij heeft steeds zijn hoofd koel gehouden. Ik zal hem een waardig wereldkampioen vinden. Ik schaar hem niet in de categorie Senna en Michael Schumacher, maar acht hem zeker net zo goed als Alain Prost. Die werd toch meer met zijn hoofd dan op pure snelheid wereldkampioen. Ik denk wel dat Alonso sneller is dan Button. Daarom ben ik benieuwd hoe Alonso volgend jaar bij Ferrari gaat presteren.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Button mag van geluk spreken als ie dat WK binnenhaald... Hij laat het in de 2e helft van het seizoen echt liggen... Jammer maar helaas. Mij maakt het niet uit wie het word. Maar ik gun het Barrichello het meeste. Die heeft in zijn carriere de meest moeilijke tijden meegemaakt. Altijd onderdoen voor Schumacher, die altijd voor de titel mocht gaan. Het zou voor Barrichello dus super zijn om ook een keer die titel te halen. De titel die hij in mijn ogen meer dan verdiend.
Posts: 78
Dat Button de 2e helft niet goed presteert komt denk ik omdat de andere team sterker zijn geworden. Als het Honda-geld op is bij Brawn dan denk ik dat ze ver terugvallen.
Posts: 397
Barrichello en Vettel mogen van geluk spreken als 1 van de 2 alsnog de wereld titel in de wacht sleept.
@Joep : Barrichello heeft zelf altijd zn handtekening onder een \"tweede viool contract\" gezet ik gun hem van harte een WK maar niet omdat hij het altijd zogenaamd moeilijk heeft gehad, het was zijn eigen beslissing om altijd tweede rijder te blijven.
Posts: 233
nee vind ik niet, barrichello moest altijd plaats maken voor michael, ze hebben toen die tijd nog gedreigd met, als je michael er niet voorbij laat gaan dan staat jou contract op het spel. Soort Renault-affaire alleen in andere zin, maar tog ik gun het rubens het meest, jenson heb het verneukt laatste races dus zal me niks verbazen als rubens ervoor bij komt, en vettel krijgt zijn kans nog wel!
Posts: 303
Uitslag Brazilie Button valt uit. Vettel wint. Barrichello 2de mooier kan het niet worden .En dan met ze drieen lekker racen in Abu Dhabi en wie daar WK maak mij niet uit
Posts: 74
@Ik schaar hem niet in de categorie Senna en Michael Schumacher, maar acht hem zeker net zo goed als Alain Prost
Hallo waar was jij toen Verstappen?
de mooiste gevechten waren er toen tussen Senna en Prost, was de ato perfect won Prost zo niet Senna, en daarbij geen teamorders dus wat bedoel je met Shumacher in dit rijtje?
Durfde niet eens te racen zonder dat hij eerste coureur was, die hoort niet in het rijtje Senna thuis terwijl Prost er wel in hoort
Posts: 4.951
Waar Verstappen wel of niet was doet er niet toe. Jos zegt ook niets over zichzelf. Maar ik ben het volledig met hem eens. Schumi (waar ik een hekel aan heb overigens) en Senna konden auto\'s beter maken, Prost (een van mijn all-time favorieten) kon alleen maar heel hard rijden.
Button is niet in staat gebleken de auto door te ontwikkelen. Ik hoor hem alleen maar klagen als hij weer eens minder kwalificeert. Echt vechten kan hij ook niet. Van mij mag hij wk worden hoor. Maar gunnen doe ik het Barichello!
Posts: 74
ik heb het niet over jos, met waar was jij toen, bedoelde ik heeft heeft hij die seizoenen wel gezien.
wat je zegt over prost over zijn ontwikkelings kunsten dat weet ik niet, maar ze hadden de zelfde auto, en als de balans perfect was verloor senna het, was die dat niet was senna het, zegt wel iets over echt hard rijden.
en wat betreft de eindstand, ik gun het ze alle drie wel, en de laatste regel over barrichello daar ben ik het ook mee eens, hij had het al eerder moeten zijn, maar als die het niet word hoop ik wel dat die zondag zijn thuis race in ieder geval wint dat is al 17 jaar zijn droom, en hem gaan winnen en stil vallen zonder benzine is echt erg, dankzij ferrari, en is dat per ongeluk gebeurd ik betwijfel het.
Posts: 121
Waarom ga je ni gewoon aan een \"lolly\" zuigen?????
Posts: 74
@ f1 is ook mijn droom scenario
Posts: 121
Ook mijn droom scenario !!!
en uiteindelijk VETTEL (verdiende) Wereldkampioen !!
Posts: 11.414
Ik hoop dat Button de titel pakt in Interlagos en dat hij dan gewoon weer vrijuit kan racen in Abu Dhabi. Dat hij daar gewoon even kan laten zien wat hij waard is zonder op safe te hoeven spelen.
Posts: 121
Dus MAW geef je hier zelf aan dat Button \"de druk\" niet aan kan ??
Kampioen onwaardg !!! als je het mij vraagt !
Laat dan Vettel maar Kampioen worden !!!
Posts: 14
Schumacher: \"Verstappen niet in categorie Button\"
Posts: 1.653
Zonder nieuwe regels was er van Button geen sprake geweest.
Posts: 1.966
en zonder auto\'s geen Formule1...tja
Posts: 11.414
@Gompie,
\"Echt vechten kan hij ook niet.\"
Waar slaat dat nou weer op? Button heeft toch veruit de meeste inhaalacties gehad dit jaar. Dan heb ik het niet over maffe \"door de bandenregels mekaar voorbijrijden\" acties, maar gewoon pure mooie acties op de baan.
Hij komt meerdere keren KERS auto\'s voorbij, pakt laatst Kubica nog heel mooi. De race daarvoor Kovalainen. Hele strakke acties. Zonder elkaar aan te raken.
Kijk eens wat er gebeurt als Barrichello iemand probeert in te halen (Melbourne 3 aanrijdingen, Turkije minstens een dozijn aanrijdingen en uiteindelijk uitval)
Button heeft Barrichello ook 3 of 4 keer gepakt op gewoon doorvechten op de laatste milliseconde. Terwijl Barrichello in de auto zat te zeiken dat zijn make-up uitgelopen was (of wat dan ook zijn probleem was op dat moment) pakte Button gewoon tijd en uiteindelijk de plek af van Barrichello.
Toppunt van triestheid is dan nog dat Barrichello de gore moed had om dan te zeggen dat hij door het team genaaid was terwijl hij gewoon zelf een slechte stint gehad had.
Posts: 4.951
Zal allemaal wel hoor, maar ik vind het nou eenmaal een watje. En kom me nu niet aan met \'hij sprokkelt heel slim bekeken net voldoende punten bij elkaar\' want dat is onzin. Hij wordt de laatste races gewoon zoek gereden.
Posts: 11.414
Door wie wordt hij zoek gereden dan? Niet door Barrichello in ieder geval.
Door Hamilton, Vettel en Raikkonen misschien, maar die rijden in een andere auto. Dat is een heel andere vergelijking.