Schumacher: "Ik hou mijn vingers gekruist voor Vettel"
- Gepubliceerd op 13 okt 2009 09:46
-
14
- Door: Rob Veenstra
De Duitser meldt op zijn website: Het is opnieuw een uitermate attractief Formule 1-seizoen en net als alle andere autosportfans ben ook ik benieuwd hoe de laatste twee races zich zullen ontvouwen. Beide kampioenschappen zijn nog open en voor mij is het belangrijk om te zien hoe het bij de constructeurs afloopt, ik hoop dat Ferrari de derde plek vast kan houden.
Ik denk dat het nu helpt om te denken dat niets over is totdat het echt over is. Blijf vechten tot het eind, dat hield ik mezelf tijdens mijn loopbaan ook voor. Bij Ferrari heeft ons dat vele successen opgeleverd en ik weet zeker dat het nu ook opgaat. Sebastian deelt die mening waarschijnlijk, aangezien hij nog kans maakt op de titel. Dat alleen is al een succes. Hij zal alles uit de kast trekken om in de komende twee races optimaal te presteren. Mathematisch gezien is alles nog mogelijk en ik hou mijn vingers gekruist voor hem.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 397
Ik hou mn vingers gekruist voor Button en Brawn al zou ik met Vettel als wereld kampioen ook zeer tevreden zijn.
Posts: 77
Ik zie erg uit naar de komende races. Ik hoop dat het pas in abu dabi wordt beslist.
En dan op naar 2010. Kan nu al haast niet wachten.
Posts: 44
Beide kampioenschappen zijn nog open en voor mij is het belangrijk om te zien hoe het bij de constructeurs afloopt, ik hoop dat Ferrari de derde plek vast kan houden.
Ja voor ferrari wel ja maar de nummer in staat wel vast hoor. brawn heeft aan een half punt genoeg. En anders moet RB beide races 1&2 worden terwijl ze Webber nieuwe onderdelen laten testen omdat hij toch niet kampioen kan worden. maar we zullen zien. Zet toch echt mijn geld op Button....
Posts: 236
Nou ik hoop dat Vettel vlamt dit weekend,zodat het in Abu Dabi beslist wordt. Aangezien de weersvoorspellingen gunstig zijn
(Regen verwacht voor gehele weekend). Brawn gaat niet in de kou, Vettel vlamt in de regen............. Lijkt mee leuk senario.
Posts: 3.471
Schumacher en vooral Vettel moeten zich geen illusies maken... De titel is voor Brawn GP en voor Button. Klaar. Ik eet mijn schoen op als Vettel de titel binnensleept. Als het zo is dan zal Button daar na 10 jaar zich nog klote om voelen...Dat ie zo dom is gewoon om Vettel zo dichtbij te laten komen, nadat je zelf de eerste seizoenshelft domineerde...
Posts: 533
Houd de barbeque saus maar klaar.
Ik heb echt het gevoel dat een van de jongens die nog wat te bewijzen hebben een op de 11e plek startende Button wel eens van de baan kunnen rijden. (ala Spa)
Brawn gaat het Constructeurs kampioenschap winnen, een half punt is te verdedigen.
Button voor P1 ben ik nog niet zeker. Vettel heeft een mirakel nodig maar het zal zeker niet de eerste keer zijn.
Posts: 233
Ik denk dat de druk te groot wordt voor button, kijk maar naar de laatste paar races. Amper punten gehaald die kerel, ik heb het idee dat barrichello de lachende 3e gaat worden. We gaan het zien!
Posts: 3.471
Daarom zei ik al, Button zal over 10 jaar zichzelf nog niet onder ogen durven zien dat ie de titel heeft laten schieten. Hoop dat Barrichello de lachende 3e gaat worden. Vettel krijgt nog wel een kans komende jaren. Barrichello gun ik de titel het meest. Na heel zijn Ferrari ellende en alles gun ik het hem echt. Zal voor hem echt mooi zijn. Vooral op die leeftijd. Button is het in de 2e helft van het seizoen echt aan het verprutsen. In het begin gunde ik het hem ten zeerste. Maar nu laat ie belangrijke steken vallen. Paar puntjes in paar races is gewoon niet goed. We gaan het inderdaad zien.
Posts: 233
ja precies man, maar ik gun het Rubens ook zeker wel.
als je terugkijkt op zijn carriere bij ferrari, hij moest constant plaats maken voor michael, en ik denk zelf dat dit rubens zijn laatste kans is. Want zoals het er nu naar uitziet rijdt die volgend seizoen Williams en dat is gewoon geen auto om wereldkampioen mee te worden, als je naar Rosberg kijkt die blijft pushen maar hij komt nooit verder dan een 4e of 5e plek, die auto is gewoon minder ontwikkeld dan de autos in de top die lopen gewoon iets achter. En Vettel krijgt zijn kans nog wel idd, hij heb wel een goed seizoen gedraaid dat moet ik wel zeggen.
Ben benieuwd zondag!
Posts: 392
Ik hoop ook dat vettel nog iets moois uit zijn hoge hoed tovert... hoop echt dat hij die twee van b gp verslaat
Posts: 602
Een voorspelling:
1. Rubens B.
2. Lewis H.
3. Sebas V.
4. Fernando A.
5. Kimi R.
6. Robert K.
7. Nico R.
8. Jenson B.
9. Heikki K.
10 Jarno T.
Waarbij plaats 1 en 2 zomaar andersom kunnen zijn.
Posts: 2.049
@Count: je voorspelling klopt niet:
1.Rubens is niet bepaald een regenrijder; dat heeft hij 2maal laten zien en aangezien er regen wordt voorspeld gaat hij in Brazilie de titelkans verliezen
2.Lewis Hamilton heeft geen auto die geschikt is voor dit circuit, aangezien er enkele hoge snelheidsbochten tussen zitten, waar de mclaren het gewoon slecht op doet.
3.Sebastian Vettel is torenhoog favoriet om de race te winnen; de eigenschappen van de auto passen bij het circuit en daarbovenop is hij ook nog een sterke regenrijder. Verliezen is geen optie voor hem.
4.Ik schat de kansen van Nico veel hoger in dan een 7de plaats.
Posts: 11.414
Ze verwachten veel van KERS voor dit circuit. Renault dacht er zelfs over om het weer in de auto te zetten.
Dat zou aangeven dat het circuit misschien meer op Monza lijkt dan op bijvoorbeeld Silverstone.
Posts: 770
laat het i.i.g. nog niet beslist zijn.. dus Button buiten de punten graag..