Piquet met hulp van vader kandidaat bij Campos Meta Team
- Gepubliceerd op 08 okt 2009 11:44
-
38
- Door: Rob Veenstra
Zelf zegt de jonge Piquet op Globo TV over zijn toekomst: Ik heb een degelijk team en een degelijke engineer nodig. Een team dat echt in mij gelooft. Ik weet niet welke dat wordt, maar ik weet wel dat ik weer aan racen toe zal komen. De Braziliaan test binnenkort ook in een NASCAR-truck, maar de Formule 1 geniet zijn prioriteit.
Trending nieuws
-
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
'Red Bull toont interesse in zoon van Räikkönen'
Het team van Red Bull Racing lijkt interesse te hebben in de zoon van Kimi Räikkönen. De elfjarige Robin R&...
24 jun 2026 10:46 -
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Campos
- Basis Valencia, Spain, Spanje
- Luca Ghiotto
- Fernando Alonso 2
- Mitch Evans 7
- Sean Gelael 8
- Ralph Boschung 11
- Lando Norris 11
- Alex Palou 12
- Stefano Coletti 12
- Robert Vișoiu 12
- Roberto Merhi 12
- Dorian Boccolacci 14
- Jack Aitken 15
- Alex Palou 22
- Steijn Schothorst 23
- Konstantin Tereshchenko 24
1.824 reacties op Campos
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Campos

Reacties (38)
Login om te reagerenPosts: 222
En hij was allemaal aan het zeuren dat zijn carriere voorbij was en dat hij diegene was die het hardste gestraft werd. Ik denk dat wij het hardst gestraft worden al zullen er vast wel mensen er hier anders over denken. Ik vond de reactie van Virgin de juiste: wij willen niets te maken hebben met iemand die zich niet aan de regels houdt. Gelukkig heeft papa veel geld voor zoonlief.....
Posts: 603
Lijkt mij dat papa er geld in wil investeren om de \'rest\' te laten zien dat zoonlief toch nog \'gewild\' is binnen de F1.
Ik kan me ook wel voorstellen dat een nieuw team graag een coureur wil hebben die ervaring heeft binnen de F1, dan hebben ze aan Pjr. een goede in die zin
Ik kan me niet voorstellen dat hij veel geld kan vragen voor zijn diensten aangezien hij niet bepaald hoog staat op de rijdersmarkt na het hele gedoe.
Posts: 11.414
Triest.
Posts: 1.306
Piquet jr. verdient een 2e kans. Er zijn vuile spelletjes gespeeld bij Renault en hij heeft de ballen gehad om wraak te nemen.
Misschien heeft Piquet jr. het niet heel goed gedaan bij Renault, maar er zijn wel meerdere 2e coureurs onder Briatore geweest die totaal niet uit de verf kwamen. Ik kan pas over Piquet jr. oordelen als hij voor een ander team gereden heeft.
Posts: 5.746
Had hij werkelijk ballen gehad, was hij nooit ingegaan op dat crash-voorstel (of had hij dat voorstel nooit zelf gedaan, dat weten we (nog) niet).
Maar nee, waarschijnlijk is-ie bij Pa gaan uithuilen, heeft pa gezegd: \'weet je wat, daar gaan we mee naar de FIA en gaan we die onaardige meneer Briatore even aanpakken en daarna ik help je wel weer aan een team\'.
Wat nou ballen, dat joch houdt zich nog steeds aan papa\'s been vast.
Posts: 848
Ach, op zich is het ook onbetaalbaar om Piquet Jr. wederom te zien falen ...
Posts: 11.414
Het ellendige is dan alleen dat je steeds die onzin moet aanhoren van de fans dat junior toch echt niet gefaald heeft en dat het ligt aan <vul hier excuus van de week in>.
Posts: 1.175
Eigenlijk hadden ze Piquet zijn superlicentie af moeten nemen! Dan was ie net zo gestraft als de andere 2 schuldigen van de \"Crashgate\". Dan waren de F1fans ook eindelijk van hem verlost!
Posts: 5.397
Volgens mij is toch wel 90% het ermee eens dat Piquet nooit meer in de F1 mag terugkeren. Dat verwende (...) jong heeft de Formule 1 enorm veel schade toeberokkend.
Posts: 689
Dan had ene MS ook nooit meer terug mogen komen. Hij reed in op ene JV met opzet!!!!!
Posts: 2.567
Hopelijk komt hij niet teveel in de Beeld!!
Posts: 1.175
OH Renzo!!!! waar ben je?
Zie wel dat jouw Nelsinho geen 100% F1 materiaal is( zie ander artikel over Nelson) hij kan alleen de F1 in als Papa betaald!
@Mick: Discussie gaat niet of Nelson niet helemaal uit de verf kwam onder Briatore( met een ander Manager was hij helemaal niet in de F1 gekomen) maar dat ie zo dom is geweest om zijn auto tegen de muur te plaatsen \"onder opdracht\" en nu een betalende rijder is, dankzij papa. Maar je kan nog altijd lid worden van zijn fanclub( lid001 t/m 1002 is Renzo).
Posts: 397
Van mij mag ie hoor, als je alle mensen af moet rekenen op een fout die ze op hun 22e gemaakt hebben dan zullen er niet veel overblijven.
Laat maar racen want dat kan hij best wel.
Posts: 699
Piquet heeft altijd de hulp gehad van papa, een eigen race team met de naam Piquet Sports, oke overal heeft tie in dat team gezeten, maar het heeft hem wel overwinningen en kampioenschappen gegeven dus misschien is dit helemaal niet zo slecht voor Piquet.
Van mij krijgt tie een 2e kans en zie ik hem graag het tegendeel bewijzen wat we gezien hebben bij Renault.
Posts: 28
Bij Ferrari hadden ze Nelson Piquet als vervanger voor Massa moeten nemen, ipv Luca Badoer of Giancarlo Fisichella
Dan hadden ze 2 auto\'s in de top tien !!!
Posts: 866
Nou,vind de reacties hier nergens op slaan want inweze zijn alle coureurs verwende ventjes.....Is er niet 1 bij die van het geld van zijn krantenwijk een kartje heeft gekocht en daarmee snel genoeg ging om door te breken.....En piquet verwend noemen is ook een beetje slap want door in zo\'n wagen te stappen neemt ie meer risico dan de meesten hier die de hele dag vanaf hun kantoor op f1today zitten...Kijk dat ie zich laat manipuleren om zijn stoeltje te behouden is niet slim,maar hij heeft immuniteit gekregen van de FIA en Briatore is weg (waar het overduidelijk de FIA om ging)Alles lekt altijd uit,maar wie getuige X is dat zal nooit iemand weten.....om maar een voorbeeld te noemen!Het is gewoon een gemeen spelletje en er zal van te voren best al met Campos gesproken zijn alvorens ze hem immuniteit gaven.....Bedoel Rubens liet ook Schumacher winnen in de tijd dat team orders nog toegestaan waren om zijn stoeltje te veilig te stellen (ok crashen is wel erger) en het verleden wijst uit dat er nog nooit een snelle 2e wagen heeft gereden bij zowel Benneton als Renault (Lehto,Verstappen,Kovalainnen,Herbert,Brundle alemaal redelijk goede coureurs die in hun onderbroek gezet zijn door Flavio en het team)En ook Grosjean kan geen potten breken....En hij werd tenminste niet iedere dag aan de hand van zijn pappie in een mclaren geknoopt......om maar even op niveau te blijven
Posts: 1.175
\"En hij werd tenminste niet iedere dag aan de hand van zijn pappie in een mclaren geknoopt......om maar even op niveau te blijven \"
G-E-W-EL-D-I-G! en zo waar!
Maar als ik in een Mclaren mag rijden( en daar nog zwaar betaald wordt) mag mijn vader mij er ook aan knopen. en ik ben 40!
Posts: 696
Tja,
De ene vader is rijk geworden in/van de sport en de andere had drie banen om alle kartspullen te betalen...
Dan is het toch een (milde) beloning om je door je vader in een McLaren of BrawnGP te laten knopen?!?
[/sarcastische mode off]
Posts: 138
Even voor de duidelijkheid, Anthony Hamilton heeft nooit drie banen gehad om zijn zoon\'s carriére te betalen. Hij heeft inderdaad hard moeten werken voordat Lewis bij McLaren op de pay-roll kwam, maar dat had niets met Lewis te maken. Dat kwam omdat zijn broertje een handicap had waardoor de rekening soms lastig te betalen waren. Sinds Lewis bij McLaren zit, heeft Anthony helemaal niets meer hoeven te betalen voor Lewis.
Dat gerucht is de wereld ingeholpen omdat dat het verhaal zoveel mooier maakt. Het zou zelfs zo maar een blockbuster in Hollywood kunnen zijn. Een vader van twee jongens, één gehandicapped de ander een race talent, werkt zich in het zweet om zowel de race carrière van zijn oudste zoon te kunnen financieëren, alswel de verzorging van zijn jongste zoon te kunnen betalen. Het race talent wordt ontdekt door een teambaas, welke zijn gehele carrière de kosten betaalt om uiteindelijk te debuteren in de hoogte klasse van de autosport en voor dat team de wereldtitel te winnen.
Ik zeg het je, miljoenen omzet...;)
Posts: 11.414
\"Sinds Lewis bij McLaren zit, heeft Anthony helemaal niets meer hoeven te betalen voor Lewis.\"
Inderdaad ja, maar de 5 jaar in karting daarvoor heeft Anthony Hamilton dat dus WEL allemaal zelf moeten betalen.
Schrijf je zo\'n heel lulverhaal en dan berust het op een leugen. Jammer toch.
Posts: 138
Lezen blijft lastig, aangezien ik nergens ontken dat Anthony Lewis zijn kartcarrière heeft gefinancieerd. Ik zeg alleen dat het hele verhaal is aangedikt, omdat Anthony niet zo hard heeft moeten werken om Lewis zijn droom te kunnen betalen, maar om zijn broertje zijn ziekenhuisrekeningen te betalen.
Daar zit nogal een verschil, ook om dit verhaal een kleuriger tintje te geven dan dat er is. Is goed voor de marketing. ;)
Posts: 689
Wat een onzin dat een hoop hier piquet afbranden... Piquet was samen met Hamilton de smaakmaker in de GP2. Ze kwamen samen binnen en stalen de show. Kom aub niet met het argument dat Piquet geen goed coureur is. Dat is namelijk echte onzin. De 2e Renault is een waardeloze wagen. Dat mag duidelijk zijn.
Posts: 5.746
Het gaat er niet om dat het een slechte coureur is. Hij kan de F1 gewoon niet aan. Daar gaat het om. GP2 was waarschijnlijk het hoogst haalbare voor Piquet
Posts: 9.887
Hij kon met de subtop wagen van Renaut vorig jaar al geen potten breken, dus met de nieuwe Campos wagen zal het alleen maar slechter zijn. Lekker achteraan het veld, of in het grasveld als hij zijn concentratie weer eens niet vast kan houden.
Posts: 1.748
Anders zal hij nooit in een f1 team kunnen komen.
Posts: 11.414
Alsof er bewijs is dat er echt iets mis was met de tweede wagen bij Renault of Benneton.
Alle coureurs (anders dan Piquet) konden prima rijden in die tweede auto. Ze hadden alleen de pech dat ze Schumacher of Alonso naast zich hadden. Dan ziet een gemiddelde coureur er al snel slecht uit.
Coureurs als Fisichella en Trulli scoorden gewoon iets minder goed in die tweede auto. Geheel te verwachten op basis van hun kwaliteiten tov die van Alonso.
Het zal heus wel wat schelen, geen eerste keuze bij strategie en zo, maar hou nou toch een keer op met die bullshit alsof de tweede Renault maar 3 wielen zou hebben.
Piquet is de enige die zo extreem gefaald heeft in die tweede auto.
Posts: 18
Mag hopen dat ze hem in ieder geval niet op een straten cirquit laten rijden. Is te dicht langs de muur. Laat hem zichzelf dan maar bewijzen. Ik heb er een hard hoofd in. Maar ben het er niet mee eens dat vele mensen hem de hand boven het hoofd houden. Is te gemakkelijk om te zeggen dat iedereen fouten maakt. Want jazeker het is waar dat iedereen fouten maakt maar daar moet iedereen voor gestraft worden. Wanneer ik iemand aanrijdt en doorrijdt en me vervolgens de volgende morgen meld krijg ik ook geen aai over mijn bol met de woorden je hebt goed meegewerkt. Stel dat er gewonden en doden door de crash waren gevallen, weet ik zeker dat een ieder anders had gesproken.
Posts: 2.049
Ochottekes, papa moet zijn zoontje wat meer zakgeld geven om in de F1 te blijven. Wat een onzin allemaal
Als Campos zich laat omkopen om dat uitschot in de F1 te houden, dan zijn ze tenminste 1 potentiele fan al kwijt.
Nee Renzo, geen geklaag aub dat Piquetje onschuldig en dat hij een goede rijder is. Zie het nu maar gewoon in.
Posts: 178
Lekker kortzichtige reacties weer.
Ik gun Piquet de tweede kans wel, dat hij onder druk van Briatore die grote fout heeft begaan weegt bij mij niet zo zwaar.
De vele fouten en crashes die hij in de overige races maakte wegen bij mij zwaarder mee dan die ene in Singapore.
Ik wil wel eens zien wat hij kan wanneer hij zich wel in een goede positie bevindt en laten we dan met z\'n allen eens kijken of al die kritiek wel terecht is.
De vele fouten en crashes die hij in de overige races maakte wegen bij mij zwaarder mee dan die fout in Singapore.
Posts: 859
Piquet was ook met de hulp van zijn vader bij Renault beland, dus echt nieuws is het niet. Zo zit Piquet zijn hele carriere in elkaar.
Posts: 13
Piquet verdiend zeker een tweede kans en ge moet niet vergeten dat hij altijd naast alonso heeft gereden en met een zwaardere auto altijd van start ging .
Posts: 11.414
Hij ging met een zwaardere auto van start omdat hij altijd waardeloos was in de kwalificatie. Wat verwacht je dan dat hij van P15 met een lichte auto gaat starten? Alonso heeft dat 1 keer gedaan en moet je kijken wat een gezeik daar van kwam ...
Posts: 586
Laat maar rond rijden die prutser, hij heeft niks in huis word ie ook flink uitgefloten hoop ik!
Posts: 932
Wat maakt het uit dat Piquet gesteund is door zijn vader, verdient alleen maar meer respect. Dan hebben ze ALLES zelf gedaan. Racen en een team opbouwen, managen en dan ook nog winnen. (F3 en GP2) in mijn ogen knapper dan alleen maar focussen op racen en andere de rest laten doen. Dus zo\'n prutser is het blijkbaar niet.
Kennen jullie die ene kampioen nog Senna, ook heel erg gesteund door zijn vader aan het begin van zijn carriere.
Posts: 11.414
Dan hebben \"ZE\" dus alles zelf gedaan ja. Piquet het racen en zijn vader het team compleet gericht op zijn kind. Dat scheelt, als we Piquet mogen geloven, 8 tienden per seconde. In ieder geval was er wel altijd extra budget zodat zoonlief meer kan trainen dan de concurrentie.
Op een gegeven moment werkt dat niet meer en dan moet het op je eigen kunnen aankomen. Dan houdt dat dus op ...
Posts: 5.746
Tuurlijk, als jouw vader een hoge positie heeft en gebruitk z\'n invloed om jou een goede baan te bezorgen hebben jullie het goed gedaan? Ja vor jezelf wel, maar of je dan terecht op die positie zit.... Niet nnodzakelijk. Ligt aan je kwaliteiten. Nelson heeft in mij ogen niet aangetoond dat-ie F1-waardig is.
En Senna, tsja, die bleek wel de nodige kwaliteiten te hebben, dus om Nelson nou daarmee te vergelijken...
En om nog even terug te komen op je klacht over \'anonieme\' posters. maakt dat wat uit over de mening die iemand heeft? Maakt het uit of ik onderteken met Kubica of Maciej?
Posts: 859
Waar haal je het lef vandaan om Senna te vergelijken met Piquet jr. Lol? Aan Senna was duidelijk te zien dat hij de snelste en meest getalenteerde coureur was van die tijd. En Piquet? Die rijdt opzettelijk in een muur om zo zijn hachje te redden..
Posts: 932
Dit is nou precies wat ik bedoel. Gewoon maar domweg wat neerkalken zonder te lezen na te denken. Ik vergelijk Piquet Jr niet met Senne wat betreft prestaties, talent !!!! LEZEN !!!! Dit is weer zo\'n typerende reactie van 90% van alle schrijvers.
Maar nu je er toch over begint ben het niet eens met je. In mijn ogen is Piquet Sr. een van de beste coureurs van de jaren 80, beter dan Senna.