user icon

Hamilton verslaat Vettel en Rosberg tijdens kwalificatie

  • Gepubliceerd op 26 sep 2009 17:06
  • comments 21
  • Door: Danny Sosef
Lewis Hamilton heeft pole position gepakt voor de Grand Prix in Singapore. De Brit versloeg hiermee Sebastian Vettel en Nico Rosberg die nog wel bezig waren met een snelle tijd te rijden. Door een crash van Barrichello kwam er met nog 26 seconden te gaan een code rood en werd de uitslag gedrukt.

Tijdens de eerste kwalificatiesessie vielen Liuzzi, Grosjean, Fisichella, Alguesuari en Sutil af. De tweede sessie begon spannend en uiteindelijk moesten ook hier vijf coureurs toegeven op hun collega's. Grote namen vielen af; Trulli, Buemi, Raikkonen, Button en Nakajima.

De top tien kwalificatie werd geopend door Rosberg en Vettel die de snelste tijden neer wisten te zetten. Hamilton reed vlak hierna al de snelste tijd terwijl Vettel en Rosberg de tijden wilden verbeteren. Beide coureurs moesten hun poging afbreken door de code rood die veroorzaakt werd door Barrichello.

De top tien wordt voltooid door Webber, Barrichello, Alonso, Glock, Heidfeld, Kubica en Kovalainen. Barrichello zal echter wel vijf plaatsen achteruit gezet worden vanwege een gewisselde versnellingsbak. Mogelijk moet de Braziliaan ook nog onderdelen vervangen aan zijn wagen door zijn crash.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Anders had Rosberg of Vettel de pole gehad...

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 17:09
    • Gard

      Posts: 863

      Weet je dat zeker? Steeds maar weer als..als.. als.Volgens mij was Hamilton ook nog aan het rijden

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 17:11
  • marvin

    Posts: 271

    barichello start waarschijnlijk morgen in de pitlaan ivm onderdelen wissel.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 17:12
  • Goed gedaan van Hamilton, nog ff afwachten wat de gewichten zijn maar beloofd mooie race voor Mclaren te worden.
    Button valt wat mij betreft toch wel een beetje door de mand.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 17:34
  • Quick

    Posts: 3

    hoe Hamilton was snel onderweg..die was gewoon nog bezig aan zijn outlap...had nog ongeveer 10 seconden over om aan z\'n snelle ronde te starten, tot die crash van Barrichello..dus niet als als, wel goed opletten !

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 17:41
  • Alle groentjes helemaal achteraan.

    Ik had eerlijk gezegd Vettel ook wel op pole verwacht. Hamilton zal weer te licht staan.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 17:50
    • Auw dat doet pijn of niet? Hamilton is loeizwaar vergeleken met Vettel!

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 01:39
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Hoe zit het nu met barrichello? Staat hij morgen op de grid op de 10de plaats? of moet hij morgen vanuit de pits vertrekken? In dat geval, betekent dat dan dat hij helemaal achteraan moet aanschuiven?

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 18:03
  • toddler

    Posts: 21

    Het is trouwens wel duidelijk dat Fisichella, door van Force India weg te gaan naar Ferrari, de stomste beslissing van zijn carrière heeft gemaakt.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 18:08
    • Snap wat je bedoelt, maar FI presteerde nu ook niet echt beter, dus dat is nog een verzachting...En ook Raikkonen kreeg het niet voor elkaar met die Ferrari. Natuurlijk had hij met de FI meer aard, hij geeft dit nu ook toe...Maar als het waarschijnlijk tocg je laatste seizoen is en je hebt nog 1 kans in je leven om voor Ferrari te rijden als Italiaan?? Denk niet dat hij spijt heeft nee...

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 21:13
    • Diablo

      Posts: 121

      Ja want de andere FI Sutil en Liuzzi staan helemaal aan kop !!!!!!

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 23:21
    • Een Italiaan krijgt alleen spijt wanneer hij \'nee\' had gezegd tegen Ferrari...

      Wie denkt nu nog trouwens dat Schumi had ingestapt en meteen had gewonnen? Ik denk dat Schumi het zelf al wel door had...

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 01:43
  • button moet minder zeuren en gewoon trappen net zoals barrichello.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 18:21
    • Hoe zeurt Button dan? Gewoon een inschattingsfoutje gemaakt. Is zo\'n beetje alle top coureurs wel een keer overkomen dit jaar.

      Wel een heel duur foutje trouwens. Althans voor het team. Met Barrichello ook in de problemen zat het Button niet zoveel kosten.

      • + 0
      • 26 sep 2009 - 20:35
  • kieko

    Posts: 435

    Kimi trapte ook met die bak en kwam net als button niet verder dan Q2.
    Bij de start zal Hamilton voordeel hebben met kers en wellicht geen problemen hebben, vettel kan alleen winnen als hij zwaarder is als hamilton

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 19:27
  • Martijn01

    Posts: 287

    Als Hamilton geen fouten maakt wint ie morgen,
    Zwaarste auto uit de top 7
    (ik heb al de gewichten gezien)


    Go Alonso!!

    Gr, een Alonso-fan

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 20:45
  • Vettel zat 2 tienden onder de tijd van Hami, voordat de rode vlag viel. Erg jammer!

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 22:51
    • mario

      Posts: 7.853

      Ja en??? Hamilton had ook nog een snelle ronde kunnen rijden... En Vettel had ook nog een foutje kunnen maken...
      Je zegt het alsof anders Vettel op pole had gestaan... Das complete onzin. Het had anders Vettel, Hamilton of Rosberg kunnen zijn... Nu is het dus Hamilton geworden en hij heeft (ook gezien het gewicht) een hele goede kans om te winnen vandaag.

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 07:30
  • He maar ff he die grosjean doet het vind ik slechter dan Nelson. Eerst leek het goed maar nu ja.. de laatste paar races ja...

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 12:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit