user icon
user icon

Rubens Barrichello schakelt Felipe Massa in voor advies

  • Gepubliceerd op 17 sep 2009 09:51
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Brawn GP-coureur Rubens Barrichello won in Valencia zijn eerste Grand Prix van dit seizoen. De Braziliaan had daarvoor de hulp van zijn revaliderende landgenoot Felipe Massa ingeschakeld. Voor de komende race, in Singapore, zal Barrichello dat opnieuw doen. “Felipe vloog vorig jaar in Singapore en ik wil dat hij me vertelt hoe hij dat deed.”

De nummer twee in de stand om het kampioenschap vervolgt in Gazzetta dello Sport: “Weet je hoe ik me voorbereid op Singapore? Ik ga elke avond bij Felipe Massa logeren. Ik ben bij hem thuis geweest voor Valencia en hij legde me uit hoe om te gaan met dat circuit waar hij vorig jaar domineerde. En prompt won ik de race.”

“Ik ben sowieso beter voorbereid dit jaar. Ze hebben wat bochten aangepast, het oppervlakte gewijzigd en al die nare hobbels zouden verdwenen moeten zijn. Ik draag lenzen en ik had hoofdpijn na elke keer dat ik in de auto de baan op ging. Nu weet ik wat ik kan verwachten.”

Reacties (21)

Login om te reageren
  • G-man6182

    Posts: 133

    Lang leve vriendschap! Ik gun Rubens het wereldkampioenschap van harte, maar het zal wel moeilijk worden. Hij moet hopen dat Button een keer uitvalt of zoiets!

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 10:06
  • rafael

    Posts: 2.098

    Button gaat wereldkampioenschap winnen omdat hij brit is...en zijn baas ook...

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 11:30
    • Button is toch ook wel gewoon een een betere coureur. Dat zal ook meespelen.

      • + 0
      • 17 sep 2009 - 13:52
    • f60

      Posts: 1.725

      ik vroeg mij al af wie die anti-stall bedient...

      • + 0
      • 17 sep 2009 - 14:46
  • bari red het wel om wk te worden. dit zal denk ik ook zijn laatste kans zijn. volgend jaar mis bij een beginnend team?

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 13:45
  • f60

    Posts: 1.725

    1. Massa 1:44.801
    2. Hamilton 1:45.465
    3. Räikkönen 1:45.617

    hij vloog echt wel.

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 14:33
    • johan

      Posts: 985

      Hij was ook wel licht natuurlijk, het gat is wel een beetje geflatteerd.

      • + 0
      • 17 sep 2009 - 18:02
  • Ja Massa leert blijkbaar snel nieuwe banen. Singapore en Valencia was hij echt dominant alleen bij singapore ging gewoon wat mis. (sinpgapore niet zo snel in vergelijking met Valencia) Maar toch goed.

    Maar toch leuk voor massa denk ik iemand uit te leggen hoe je op die baan rijd:P

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 17:11
    • Onzin. Massa is goed in kwalificeren. Op banen waar je moeilijk niet in kan halen en hij als hij van kop af start dan kan hij winnen.

      Massa heeft geen race gewonnen met meer dan een paar seconden voorsprong. Hamilton of Raikkonen zaten gewoon altijd achter hem (uit de vuile lucht) maar wilden, konden of mochten er niet voorbij.

      • + 0
      • 18 sep 2009 - 10:38
  • germain

    Posts: 1.748

    Hahah je zou eerder denken dat het andersom zou moeten zijn i.v.m leeftijd maar leuk dat Rubens dat doet. Ik hoop dat hij het kampioensschap spannend kan maken en het grappige is weer een Brit tegen een Brazilliaan vorig jaar won een Brit en die is nu ook weer de favoriet. Zou mooi zijn als Barrichello de titel nog zal kunnen winnen alleen zie het Button niet meer weggeven.

    • + 0
    • 17 sep 2009 - 18:23
  • kom op ouwe...........

    • + 0
    • 18 sep 2009 - 01:15

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar