user icon

Button en Barrichello mogen het onderling uitvechten

  • Gepubliceerd op 14 sep 2009 10:11
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De strijd om de titel van 2009 lijkt zich toe te spitsen op twee teamgenoten. Het Brawn GP-duo Jenson Button en Rubens Barrichello sloegen op Monza een gat naar Red Bull Racing, de enige overgebleven concurrent. Het verschil tussen Button en Barrichello bedraagt met vier races te gaan veertien punten.

Teambaas Ross Brawn laat zijn rijders vrij om het onderling uit te vechten. “Het enige dat ik van mijn coureurs vraag is dat ze open en eerlijk elkaar bestrijden. Ze moeten goed en eerlijk met elkaar samen blijven werken. Maar ze zijn oud en wijs genoeg om hiermee om te gaan.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Iets andere(?) blik op dit geheel:

    www.f1fanatic.co.u(...)ello-drivers-title/

    Ross Brawn: \"Everything will be above the title\". Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze vanwege de tactiek ervoor kiezen om de voorsprong van Jenson Button te maximaliseren.

    Enfin, we zullen zien. Jammer, dat RBR min of meer is afgehaakt als titelkandidaat, maar wel mooi om te zien dat het kampioenschap beslist zal worden door rijders die doorgaans niet vanaf pole position vertrekken ...

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 10:52
  • Ze zitten natuurlijk ook wel in de comfortabele positie dat de Red Bull jongens het nu wel kunnen vergeten. Ik zie eerder nog gebeuren dat Raikkonen 3e wordt.

    Button ligt natuurlijk wel enorm ver voor op Barrichello. Button hoeft in principe alleen maar achter Barrichello aan te rijden en hij wordt de WDC.

    Sterker nog, Button zal het gewoon wel op safe moeten gaan spelen. De enige manier waarop hij het nog kan verliezen is door een keer niet (of slecht) te finishen als Barrichello wel weer een keer een goede race heeft.

    Button heeft wel \"pech\" dat ze de banden types weer dichter bij elkaar kiezen. Daar had hij Barrichello toch steeds wel mee te pakken. Barrichello had op de mindere band altijd wel een slechte stint terwijl Button daarop nog redelijk vooruit kwam.

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 11:10
    • Jenssie

      Posts: 736

      Angst is een slechte raadgever... Button kan te veel gaan nadenken...moet ik nou wel of niet, terwijl Bar gewoon volgas moet gaan. Agree, bij een nulscore van Bar is het over, maar wat als Bar in blijft lopen...??

      • + 0
      • 14 sep 2009 - 20:08
  • Brawn GP wordt als het niet gek zal lopen, gewoon nummers 1 en 2. Alleen ik denk dat Rubens beter met de druk kan omgaan dan Jenson, als het om ervaring gaat heeft Rubens toch wel een lichte voorsprong, maar Jenson heb ook al genoeg GP\'s achter zijn naam staan. Maar ik denk dat Rubens alsnog aan het langste eind trekt.

    Wie 3 wordt?

    Kimi of Vettel!

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 12:07
    • Ik denk eerlijk gezegd dat Button beter met de druk om kan gaan. Vooralsnog heeft Rubens het makkelijk, die heeft niets te verliezen. Wacht maar tot het een keer tegen zit en dan wordt het weer een waterballet.

      • + 0
      • 14 sep 2009 - 13:05
  • mario

    Posts: 8.664

    Is natuurlijk ook wel heel makkelijk om dat nu zo te zeggen. Ze zijn de enige 2 serieuze kandidaten nog voor de titel. De Red Bulls zijn goed als zeker kansloos, of het moet wel heel raar lopen.
    Ook de constructeurstitel kan hen ook bijna niet meer ontlopen. Dan zou ik het ook zeggen: \"Let the best man win!\"

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 12:07
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wordt lachen als Bar dus kampioen wordt. Want wat moet Brawn dan? Hem toch ontslaan en vervangen door een jongere coureur? Wat mij betreft, maar ik zal wel weer als een Button-hater worden afgeschilderd, houden ze Bar en halen ze iemand als Rosberg of Vettel of Webber erbij.

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 10:22
  • Ik heb ook niet bepaald een hoge pet van Button op. Leuke coureur voor de subtop/middenmoot. Maar meer ook niet.
    Barrichello is niet heel veel beter maar zou het leuker vinden als hij nog eens een wereldtitel mocht meepikken in de nadagen van zijn carriere.

    Echter was het voor de F1 het best geweest als een zeer getalenteerd coureur als Vettel de wereldtitel zou winnen. (aangezien kampioenen als Kimi, Hamilton en Alonso al afgevallen zijn.)

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 12:14

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar