user icon
user icon

Button en Barrichello mogen het onderling uitvechten

  • Gepubliceerd op 14 sep 2009 10:11
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
De strijd om de titel van 2009 lijkt zich toe te spitsen op twee teamgenoten. Het Brawn GP-duo Jenson Button en Rubens Barrichello sloegen op Monza een gat naar Red Bull Racing, de enige overgebleven concurrent. Het verschil tussen Button en Barrichello bedraagt met vier races te gaan veertien punten.

Teambaas Ross Brawn laat zijn rijders vrij om het onderling uit te vechten. “Het enige dat ik van mijn coureurs vraag is dat ze open en eerlijk elkaar bestrijden. Ze moeten goed en eerlijk met elkaar samen blijven werken. Maar ze zijn oud en wijs genoeg om hiermee om te gaan.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Iets andere(?) blik op dit geheel:

    www.f1fanatic.co.u(...)ello-drivers-title/

    Ross Brawn: \"Everything will be above the title\". Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze vanwege de tactiek ervoor kiezen om de voorsprong van Jenson Button te maximaliseren.

    Enfin, we zullen zien. Jammer, dat RBR min of meer is afgehaakt als titelkandidaat, maar wel mooi om te zien dat het kampioenschap beslist zal worden door rijders die doorgaans niet vanaf pole position vertrekken ...

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 10:52
  • Ze zitten natuurlijk ook wel in de comfortabele positie dat de Red Bull jongens het nu wel kunnen vergeten. Ik zie eerder nog gebeuren dat Raikkonen 3e wordt.

    Button ligt natuurlijk wel enorm ver voor op Barrichello. Button hoeft in principe alleen maar achter Barrichello aan te rijden en hij wordt de WDC.

    Sterker nog, Button zal het gewoon wel op safe moeten gaan spelen. De enige manier waarop hij het nog kan verliezen is door een keer niet (of slecht) te finishen als Barrichello wel weer een keer een goede race heeft.

    Button heeft wel \"pech\" dat ze de banden types weer dichter bij elkaar kiezen. Daar had hij Barrichello toch steeds wel mee te pakken. Barrichello had op de mindere band altijd wel een slechte stint terwijl Button daarop nog redelijk vooruit kwam.

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 11:10
    • Jenssie

      Posts: 736

      Angst is een slechte raadgever... Button kan te veel gaan nadenken...moet ik nou wel of niet, terwijl Bar gewoon volgas moet gaan. Agree, bij een nulscore van Bar is het over, maar wat als Bar in blijft lopen...??

      • + 0
      • 14 sep 2009 - 20:08
  • Brawn GP wordt als het niet gek zal lopen, gewoon nummers 1 en 2. Alleen ik denk dat Rubens beter met de druk kan omgaan dan Jenson, als het om ervaring gaat heeft Rubens toch wel een lichte voorsprong, maar Jenson heb ook al genoeg GP\'s achter zijn naam staan. Maar ik denk dat Rubens alsnog aan het langste eind trekt.

    Wie 3 wordt?

    Kimi of Vettel!

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 12:07
    • Ik denk eerlijk gezegd dat Button beter met de druk om kan gaan. Vooralsnog heeft Rubens het makkelijk, die heeft niets te verliezen. Wacht maar tot het een keer tegen zit en dan wordt het weer een waterballet.

      • + 0
      • 14 sep 2009 - 13:05
  • mario

    Posts: 7.222

    Is natuurlijk ook wel heel makkelijk om dat nu zo te zeggen. Ze zijn de enige 2 serieuze kandidaten nog voor de titel. De Red Bulls zijn goed als zeker kansloos, of het moet wel heel raar lopen.
    Ook de constructeurstitel kan hen ook bijna niet meer ontlopen. Dan zou ik het ook zeggen: \"Let the best man win!\"

    • + 0
    • 14 sep 2009 - 12:07
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Wordt lachen als Bar dus kampioen wordt. Want wat moet Brawn dan? Hem toch ontslaan en vervangen door een jongere coureur? Wat mij betreft, maar ik zal wel weer als een Button-hater worden afgeschilderd, houden ze Bar en halen ze iemand als Rosberg of Vettel of Webber erbij.

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 10:22
  • Ik heb ook niet bepaald een hoge pet van Button op. Leuke coureur voor de subtop/middenmoot. Maar meer ook niet.
    Barrichello is niet heel veel beter maar zou het leuker vinden als hij nog eens een wereldtitel mocht meepikken in de nadagen van zijn carriere.

    Echter was het voor de F1 het best geweest als een zeer getalenteerd coureur als Vettel de wereldtitel zou winnen. (aangezien kampioenen als Kimi, Hamilton en Alonso al afgevallen zijn.)

    • + 0
    • 15 sep 2009 - 12:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar