Raikkonen geeft toe: "Ik was niet de snelste in België"
- Gepubliceerd op 31 aug 2009 12:15
-
22
- Door: Rob Veenstra
Het is geen makkelijk jaar voor ons, begint de wereldkampioen van 2007. We lagen ver achter bij de eerste race en in Barcelona zetten we een grote stap, maar niet groot genoeg. We hebben daarna niet veel upgrades geïntroduceerd omdat we ook bezig zijn met 2010. Dat we nu winnen is speciaal. Het was alweer lang geleden sinds ik had gezegevierd.
Mijn doel was om dit jaar minstens een keer te winnen en de derde plaats in het kampioenschap voor me op te eisen. Dit resultaat helpt, maar ik heb er hard voor moeten werken. We waren niet het snelst qua rondetijden, maar we kwamen wel als eerste aan de finish. Geweldig voor het team en hopelijk de opmaat voor goed seizoensslot.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Ja, dat maakt het inderdaad alleen maar indrukwekkender. Vettel, Trulli en Fisi waren in de kwalificatie eigenlijk allemaal sneller, maar uiteindelijk gaat Raikkonen er toch mee aan de haal.
Posts: 178
Niet zo gek als je in de eerst bocht buiten de baan 3 man voorbij crosst.
Posts: 11.414
Kinderachtig.
Raikkonen zit op plek 4 achter Kubica als ze La Source in gaan.
Heidfeld verremt zich, doet een \"Fuji Hamiltonnetje\" en blokkeert Trulli. Raikkonen kan geen kant op en gaat er links langs terwijl Kubica er rechts langs gaat.
Raikkonen zit nog steeds achter Kubica als hij de baan weer op komt.
De enige coureurs die hadden kunnen klagen zijn Heidfeld en Trulli. Heidfeld mag blij zijn dat hij geen straf kreeg en Trulli stond haast stil, die gaat dat niet op Raikkonen afgeven.
Posts: 178
Pardon.. kinderachtig?
Jij weet de werkelijkheid vaak prachtig te verdraaien, jou mening is niet altijd een feit al geloof je daar blijkbaar heilig in.
Raikkonen kon ook gewoon remmen voor de bocht en achter Trulli aangaan, maar hij neemt amper de moeite om de bocht nog te halen en gaat juist eerder op het gas en zo buitenom twee man, door de snelheid die hij ook nog eens extra meeneemt komt hij ook Kubica nog voorbij.
Er was geen enkele geldige reden voor Raikkonen om zo makkelijk weer buitenom te gaan, hij haalt voordeel uit deze actie en volgens mij mag dat niet.
Vorig jaar was Hamilton blijkbaar fout die netjes zijn plek terug gaf, toch bleek hij voordeel te hebben.
Nou als dit voor Raikkonen geen voordeel was dan weet ik het niet meer.
Je moet volgens mij gewoon met 2 wielen binnen de witte lijnen blijven, zeker als je iemand inhaalt.
Kijk ook maar eens naar de start van vorig jaar, flikt hij precies het zelfde, met het zelfde resultaat; neemt meer snelheid mee en gaat Massa daarna makkelijk voorbij.
Ronde later spint Hamilton (ok, die komt dan weg vanuit stilstand) maar Kimi, met zijn wijde lijn neem veel meer snelheid mee en kan hem weer zo inhalen.
Leuk voor Kimi dat \'het telkens zo uitkomt\', dat zijn trucje prachtig werkt en hij er vervolgens ook nog mee wegkomt. Nadelig is deze \'omweg\' voor hem zeker niet, dat is nou al 3x door hem bewezen.
Posts: 10.412
dit zag iedereen zonder zijn kers was hij nergens geweest. dan hadden we een force india 1 zaam aan kop gezien. pitstop alles ging goed bij die jongens en ijzer sterk gereden van fissi.
Posts: 32
Tuurlijk was hij zonder KERS nergens geweest. Dan was hij gewoon buiten de punten geeindigd toch ? :S
Zonder KERS had hij Fisichella vrijwel zeker niet ingehaald naar de herstart.. Echter nu doe je het voorkomen dat hij zonder KERS achterin had meegedaan. Dat is toch ook waarom vele teams waaronder Renault KERS eruit hebben gehaald toch ? Alleen omdat ze bang waren dat ze met KERS te snel waren toch ? :S
Realiteit is dat KERS zo zijn voordelen en nadelen heeft. Dit is waarom veel teams kiezen niet met KERS te rijden. Enkele teams om financiele redenen andere teams zoals Renault en BMW omdat ze schijnbaar niet goed met het systeem overweg kunnen of er voordeel in zien het niet te gebruiken.
Al met al een knappe overwinning van Raikkonen, en een misschien nog wel veel knappere 2e plaats van Fisichella.
Posts: 10.412
nee dan was hij 2e geworden ipv 1e.
Posts: 5.792
team india zou kers er toch op zetten in de duitse grandp.houuden ze dat nu maar gedaan.ik hoopte dat ze zouden winnen maar 2 is ook tegek en verdiend
Posts: 24
Wel super dat de afgelopen 6 races door verschillende coureurs zijn gewonnen!
Posts: 20
Wat maakt het uit? Dat Ferrari gewonnen heeft door KERS? Zij hebben er problemen mee gekend die een hoop problemen opleveren. En nu profiteren ze ervan. \"elk nadeel heeft zijn voordeel\" ik moet er wel bij zeggen knap van Force India
Posts: 11.414
Er zal toch ook een aanwijsbare reden zijn waarom Fisichella ineens veel sneller gaat. Waarom zou KERS een overwinning dan minder waard maken terwijl Fisichella natuurlijk ook gewoon een technische verbetering aan zijn auto heeft gehad. Ook \"niet eerlijk\"?
Posts: 10.412
niemand heeft het over oneerlijk. zeg alleen zonder kers was de fi sneller met nieuwe updates.
Posts: 222
KERS was eigenlijk toch verplicht? Er waren een paar teams die er veel tijd in hebben gestoken en aan de start vh seizoen rijdt de helft niet eens met KERS....Hulde aan McLaren en Ferrari dat ze zo bij kunnen blijven en zelfs beter waren de dominerende teams als Brawn en RB. Vind het prima verlopen zo dit seizoen.
Posts: 770
vanwaar die kritiek op de KERS-auto\'s ? denk eens in dat als Ferrari niet aan het KERS-systeem had gewerkt dan had de auto een heel ander ontwerp gehad in het begin van het seizoen en misschien wel beter. zij zijn samen met Mclaren en Renault de sportiefste teams van dit seizoen geweest, mag wel ff gezegd worden...
Posts: 848
Kan alleen maar tot de conclusie komen dat Kimi het erg goed heeft gedaan. I.i.g. het beste van alle andere \"toppers\". Ook knap overigens van Fisichella, al vond ik zijn \"maar ik was de snelste\" gezeur nogal zielig tijdens de persconferentie.
Posts: 51
Dit was fantastisch, iedereen had het maar over fis maar echt ik vond dit ook wel zo verdient voor kimi raikkonen.
Wat een gave race heeft die man gereden weinig fouten en wat te denken continu onder druk gereden iets wat zeker weten bij massa fout was gegaan kimi is constant kan goed onder druk rijden dit jaar doet het uitermate goed met een wat zwakkere auto in het veld(kwalificaties) en idd zoals ik hier op de site al las hij was niet de snelste nou dan ist juist helemaal een prestatie om te winnen...
Ik moet het allemaal nog zien of alonso het allemaal beter doet dan kimi bij ferrari. hoop dat kimi naar mclaren gaat..al moet ik zeggen dat dat rood best wel past bij hem
Ben geen ferrari fan trouwens.
Maar zins kimi bij het rode team rijd valt me bijmezelf toch op dat je stiekum steeds hoopt dat het team wint eigenaardig trouwens.
Dus soms denk ik ben geen teamfan maar een coureur fan.
En wat ik nog ff wilde melden...
Dat interview van kimi met olaf mol...ik kwijlde bijna zo mooi interview vond ik dat..
Wat kan een mens genieten als die een idool (kimi) op een natuurlijke manier ziet praten...
Olaf Mol wordt vaak geplaatst als lulhannes..e.d. maar dit interview heeft olaf veel goedgemaakt..
Met 1 en al super mooi weekend...
Posts: 32
Alonso fan: niemand heeft het over oneerlijk. zeg alleen zonder kers was de fi sneller met nieuwe updates.
---
Dit is de zoveelste onbeargumenteerde of slechte ondoordachte reactie van je..
Heb je er weleens bij stil gestaan dat KERS ook nadelen heeft. Ik ben het met je eens dat hij weleens niet had kunnen winnen dan maar dat is geen zekerheidje. Zonder KERS had Raikkonen 40 a 50 KG meer om te spelen in zijn auto. Wij kunnen niet zeggen wat beter is zeker niet bij Ferrari omdat zij niet zonder gereden hebben dit seizoen bij mijn weten.
Posts: 3
klaar als een klontje ! als truli niet was uitgevallen had raikonnen t kunnen schudden en was fisi eerste geworden (zonder kers ) fisi was gewoon sneller zelfs na de 2e pistop van 2 sec naar 0,7 sec de ronde drna !! ik vindt geen zielig gelul maar fisi heeft zich eigen gewoon weer is laten zien dat ie wel degelijk hard kan rijden met een slechte auto !! in dit geval en ben echt een ferrarifan jammer van de crash van trulli had t wel cool gevonden dat ie zn treintje weer had gedaan en fisi gewonnen had !!!!
ferrari vecht niet meer mee om t wk !!punten zijn altyd leuk en laten we hopen dat fisi nu eindelijk is de kans krijgt om in een auto testappen die altyd voorin staat is m wel gegunt en verdient ook !!
Posts: 859
Wat boeit het of hij zonder KERS niet had gewonnen?
Ferrari plukt nu de vruchten van de ontwikkelingen die zij wél en een aantal teams niet hebben gedaan.
Posts: 11.414
\"Kinderachtig\" om het zo te overdrijven en \"kinderachtig\" om te roepen om een straf terwijl je dondersgoed weet dat nog nooit iemand een straf heeft gehad voor het wijd gaan in die bocht.
Kijk ook even naar Button die hetzelfde \"voordeel\" pakt.
Posts: 178
Jaja, een mening van een ander vind je dan weer overdreven en kinderachtig. Jammer dat niet iedereen het altijd roerend met je eens is.
De actie van raikkonen ziet er toch niet uit als een \"ik had geen andere keus\". Vooral niet omdat hij het al vaker heeft gedaan en het hem prima uitkomt.
En volgens mij verdien je een straf als jij er op zo\'n manier je voordeel uithaalt. Had Hamilton vorigjaar veel voordeel dan? Lijkt mij nog minder maar die kreeg wel een belachelijke straf.
@Raikkonen-FAN
Heb je gelijk in, toen moest hij wel, maar (vooral toen op een natte baan) heeft dat ruwe asfalt nog meer grip wat je ook goed kon zien bij Massa & Kubica op Fuji 2007. Massa rijdt buitenom naast de baan makkelijk Kubica voorbij omdat dat asfalt nog meer grip heeft. Prachtig gevecht maar ook niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt. Scheelt wel dat ze beide meer naast dan op de baan reden :P
Posts: 10.089
@Jonne
ik ben er mee eens dat kimi niet de itentie had om de bocht te halen,, maar in de 2e ronde vorig jaar,, MOEST ie wel buitenom,, want anders ging die vol tegen lewis op,,