FOTA ziet inzetten van drie autos per team als optie
- Gepubliceerd op 30 jul 2009 09:03
-
17
- Door: Rob Veenstra
Het is het vermelden waard dat de FOTA al met professioneel werk is begonnen om de betrokkenheid van de fans te vergroten en de show van de Formule 1 te verbeteren. Een van de interessante initiatieven is de introductie van een derde auto voor elk team. FOTA laat alle belangrijke stakeholders hun opinie geven over de toekomst van de Formule 1. De teams wensen nu voor zekerheid en stabiliteit om zich op de belangrijke kwesties voor de toekomst te richten.
Perillo gaf tevens aan dat de FOTA pogingen zal ondernemen om het team van BMW Sauber te redden. De teams hebben meteen overleg met elkaar gevoerd en zijn bereid steun te bieden aan de in Zwitserland gebaseerde renstal, wiens lidmaatschap voor de FOTA is bevestigd om betrokken te blijven in de Formule 1.
Trending nieuws
-
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 1.348
Hoezo, kosten besparen! ;)
Posts: 271
Ja doen hoe meer zielen hoe meer vreugt. Als ze het maar kunnen betalen ze klagen nu al over het budget.
Hier gaat weer veel haken en ogen aan zitten, ik zie het niet echt zitten dat het gaat gebeuren.
Posts: 1.748
En dat kwalificatie systeem dan? Dit is hun voorstel in de 1e sessie een groep van 5 auto\'s waarvan de 2 snelste doorgaan waarna weer een groep van 5 komt en gaat door tot er iemand op Pole staat. Ik snap van het idee helemaal niks het is toch geen Champions League tenzij een pot maken maar de snelsten elkaar pas in de finale kunnen ontmoeten dan zou het idee niet gaar zijn.
Posts: 323
Volgend jaar dus misschien Kimi, Vettel en Alonso bij Ferrari, met als vervanger Michael Schumacher... hahaha... zie dat best wel zitten!
Posts: 45
Dat wordt wel gevaarlijk als een team een 1-2-3 scoort. Die scoort gelijk 24 punten. Ik vind het een goed idee als de derde auto door een rookie wordt gebruikt, anders wordt het kampioenschap misschien oninteressant.
Posts: 985
Dat gaat niet gebeuren. Er is maar plek op de grid voor 26 auto\'s (volgens de FIA) en als alle teams 3 auto\'s inzetten zou dat uitkomen op meer dan die 26. Dus waarschijnlijk is een derde auto een optie, maar tellen er maar 2 voor de contructeurstitel.
Posts: 320
Mooi. 2010 Schumacher, Kimi en Alonso bij Ferrari. :)
Posts: 1.748
Dat zou lachen zijn alleen hoop ik dit meer Schumacher Massa en Raikkonen.
Posts: 14
Precies! Alonso bij Ferrari *proest*
Posts: 9.887
Contracten met Alonso voor 2010 zijn al getekend. De grote sponsor Banco Santander is persoonlijk verbonden aan ALonso en die is met Ferrari in zee gegaan. (1 + 1 = Alonso) Banco Santander is zelfs bezig om samen met Alonso een wielerteam te beginnen, om maar aan te geven hoe en waarom deze bank in de F1 is gestapt toen ALonso populair werd in Spanje.
Posts: 7.177
Waarom kimi? Massa doet het duidelijk beter dan kimi 8-)
Maar ik denk dat ze dat niet moeten doen dan heb je 36 auto\'s op de grid:S Wie gaan ze in die 12 auto\'s zeten?
Posts: 323
Waarom Kimi niet? Dat verschil in duidelijk beter kan ik nog niet echt zien...afgelopen wedstrijd 2e geworden tegenover 0 punten!
In die 12 auto\'s zouden ze dan bijvoorbeeld Massa kunnen zetten. Misschien bij RBR of Renault (mocht Alonso naar Ferrari gaan).
P.s. ik hoop overigens dat Massa snel uit het ziekenhuis ontslagen wordt en weer kan racen, b.t.w.
Posts: 1.725
tegenover 0 punten?
Posts: 7.177
Ja en na 2e te worden staat hij nog achter massa in stand.
2 keer podium misschien wel maar nog steeds staat hij achter massa. Dat zegt behoorlijk wat.
En 0 punten uhm vind je het logies? 8-)
Posts: 298
ja, wel vreemd. Je zou toch denken dat de fia hem na zo\'n tragisch ongeluk wel een paar puntjes cadeau doet toch?!....lol.
Posts: 2.788
misschien bedoelen ze dat ze een derde auto in willen zetten tijdens de trainingen die met een andere livery mag rijden. Zo kan je met relatief weinig moeite lokale sponsoren en een lokale rijder inzetten die zo ervaring op kan doen voor het geval een team een tegenvallende rijder heeft zoals piquet. Renault heeft dat voorheen ook gedaan met McNish als derde rijder op vrijdag terwijl ze door het jaar heen minder test kilometers mochten maken.
Posts: 11.414
@Maximo
Het kan natuurlijk ook zijn dat Banco Santander alvast vooruitloopt op de komst van Alonso in 2011.