Button: "Niet ontevreden met overwinning Webber"

  • Gepubliceerd op 12 jul 2009 17:48
  • 6
  • Door: Dennis Roke
Jenson Button denkt dat de overwinning van Mark Webber goed nieuws voor hemzelf is, ondanks de toch wat teleurstellende vijfde plaats van de Brit. Button staat nog altijd 21 punten voor op zijn naaste concurrent, ondanks zijn tweede finish buiten het podium op rij. Ook denkt Button dat de strijd tussen de Red Bull Racing coureurs in het voordeel van de Brit kan werken.

“Mijn voorsprong in het klassement is hetzelfde gebleven, alleen is het nu iemand anders die tweede staat. Het is goed dat Webber won, want Vettel heeft hem nu vlak achter zich in het klassement. Ze zijn van elkaar punten aan het afpakken. Als Vettel hier had gewonnen was ik er minder blij mee geweest. Ik kijk uit naar Hongarije waar wij met een grote update komen. Daar moeten wij Red Bull Racing weer verslaan”, aldus de leider in het wereldkampioenschap.

Button zegt dat zijn eigen race een ramp was. Hij kwam meteen vast te zitten achter de veel langzamere Heikki Kovalainen, waardoor hij veel tijd verloor. Toen Button op de harde banden reed verloor de Brit nog meer tijd. Onder de koude omstandigheden lijken de Brawn GP’s niet zo goed met de banden om te kunnen gaan. Button betreurd dat, want volgens hem zat een podium plaats er zeker in. “De start was slecht. Alle auto’s om mij heen verremden zich. Ik viel een paar plaatsen terug en uiteindelijk kwam ik achter Kovalainen en Massa terecht. Hun snelheid was veel lager dan die van mij, maar ik kon hun niet passeren. Dat was het begin van een zware race”, vervolgt Button.

“Toen, in het tweede deel van de race, verloor ik tijd achter Barrichello. Zijn snelheid op de zachtere banden was niet goed, en mijn banden waren ronduit slecht. De baan was te koud voor ons. Ik dacht dat het podium achter de Red Bull coureurs mogelijk was, maar helaas was dat niet het geval”, besluit de Brit.

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Button moet niet praten maar meer doen. Leuk die eerste races maar Brawn moet nu wel gaan groeien en ontwikkelen en ik ben bang dat daar precies het probleem zit bij Brawn GP. Je ziet dat teams als Red Bull, Ferrari en Williams zich gedurende het seizoen steeds aan het verbeteren zijn waar brawn naar mijn mening iets achter blijft.

    Wie ik echt door de mand vind vallen zijn de teams BMW, Renault en McLaren. Beschamend voor het budget dat zij te besteden hebben. Ik had van deze teams meer veerkracht verwacht maar helaas het blijkt maar weer dat de creativiteit bij dit soort teams moeilijk te vinden is. Zodra het testen aan banden is gelegd zijn zij blijkbaar niet in staat om zich op een andere manier te ontwikkelen. Knap dat teams zoals Williams, Red Bull en Ferrari dat wel kunnen.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 23:36
  • @core2duo

    De verbetering van McLaren (Hamilton) was deze race juist heel opmerkelijk. Heb je dit weekend wel gevolgd?

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 01:22
  • uhm... Ik dnek dat Mclaren wel vooruit is gegaan maar niet zo veel als we denken. De sessie was raar en hamilton had mooi de eerste of 2e plek kunnen pakken, maar Brawn GP heeft geen problemen denk ik met de snelheid. Alleen bij kou hebben ze de problemen. Hier is red bull beter in. In hungary als ze geen update mee zouden nemen zouden ze weer vooraan staan denk ik in gevecht met red bull. Maar ze komen met een update dus het even kijken hoe of wat.

    Verder hoe zat Hamilton erbij met snelste ronde tijden eerste paar keer dat ik zeg maar op het scherm zag hoe snle hamitlon was zat hij niet bij de top 8. Hoe ver is hij uiteinelijk gekomen?

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 08:59
    • Hamilton is als 1e over de finish gekomen. Jammer resultaat als je in de 1e bocht op koers ligt voor de 1e of 2e plek.

      • + 0
      • 13 jul 2009 - 14:21
    • Hamilton is 15e geworden als het gaat om de snelste raceronden.

      • + 0
      • 13 jul 2009 - 14:23
  • durf het aan: zeg dat Button het niet redt en ook
    de constructeurstitel gaat aan Brawn voorbij...

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 17:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar