Massa: "Podium boost voor Ferrari"
- Gepubliceerd op 12 jul 2009 16:58
-
6
- Door: Dennis Roke
Massa: "Ik heb het gemist, het is lang geleden dat ik op het podium ben beland. Ik maakte een superstart en haalde veel auto's in. Iedereen in het team heeft fantastisch werk geleverd en ik hoop dat we nu kunnen bouwen op betere resultaten in de nabije toekomst."
Massa erkent dat het KERS-systeem hem helpt tijdens de gevechten op de baan. "KERS helpt zeker om mijn plek te kunnen behouden en eventueel een inhaalpoging te wagen, maar het liefste zou ik KERS inleveren in ruil voor meer downforce," grapt de Braziliaan.
Trending nieuws
-
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46 -
Alpine heeft medelijden met boze Russell
Alpine-kopstuk Steve Nielsen heeft medelijden met George Russell na de Grand Prix van Monaco. Alpine kreeg het vrijda...
13 jun 2026 10:09 -
Kim Kardashian verrast met bijzonder cadeau voor Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft een opvallend cadeautje ontvangen van Kim Kardashian. De Amerikaanse realityster zorgde v...
13 jun 2026 08:48 -
Norris blij dat hij geen 'slechterik' is zoals Verstappen
Lando Norris is nog altijd trots op het feit dat hij vorig jaar wereldkampioen werd zonder een 'slechterik' t...
13 jun 2026 09:26 -
Waarom de Le Mans-droom van Verstappen realistisch is
In Frankrijk gaat vandaag de iconische 24 uur van Le Mans van start. De race begint op precies hetzelfde moment als d...
13 jun 2026 08:11
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (6)
Login om te reagerenFernando-Alonso
Posts: 3.471
Wie heb je ingehaald Massa? Sutil is weggevallen, beide Brawns zijn weggevallen, Hamilton had pech, dus alleen Kovalainen. Ik was totaal niet onder de indruk van Massa. Had willen zien dat ie die Brawns op eigen kracht had ingehaald, maar dat gebeurde niet. Wel leuk dat ie Vettel van zich af heeft weten te houden, maar uiteindelijk is die toch voor Massa over de streep gekomen.
johan
Posts: 985
Massa heeft mensen ingehaald bij de start, door zijn funbutton (net als Kimi en de McLarens) en Massa heeft ermee mensen achter zich kunnen houden.
Voor de rest heeft hij gewoon strak gereden, maar niks bijzonders. Zelfde als in Silverstone dus, maar het werkt blijkbaar goed.
f60
Posts: 1.725
ofwel heb je de start gemist, ofwel weet je niet wat inhalen betekent.
Ramshoek
Posts: 1.016
Beste Joep. In het berichtje staat het citaat: \"KERS helpt zeker om mijn plek te kunnen behouden en eventueel een inhaalpoging te wagen, maar het liefste zou ik KERS inleveren in ruil voor meer downforce,\"
InhaalPOGING staat er dus. En helaas is het gebruik van KERS heden ten dage de enige mogelijkheid om ook maar een kansje te creeren om in te halen. Het nieuwe aero reglement is een flop waar het gaat om het bevorderen van inhalen.
Ik vond Massa / Ferrari overigens goed presteren. Ze hebben een wagen die duidelijk niet kan tippen aan de snelheid van RedBull en Brawn. Als je dan toch als 3e weet te finishen, heb je het goed gedaan.
Nu maar hopen dat de mannen van Ferrari nog wat extra\'s weten te vinden.
patrickl
Posts: 11.414
Het aero reglement is niet de flop. Die aanpassingen werken prima. Kijk eens hoe dicht de auto\'s elkaar kunnen volgen. De vorige twee seizoenen konden ze amper op 2 seconden van elkaar rijden zonder last te hebben van elkaar.
Het moet ook niet de bedoeling zijn dat auto\'s zonder moeite aan elkaar voorbij rijden.
De coureurs kwamen Massa en Kovalainen niet voorbij. KERS dus. Als iedereen KERS had gehaad (of iedereen niet) dan had het allemaal een stuk beter gewerkt. Typisch geval waar Mosley het werk van de OWG teniet heeft gedaan.
Overigens kwam Button voor de zoveelste keer WEL aan een KERS auto voorbij (Massa). Het kan dus gewoon wel als je een beetje behoorlijke coureur bent en ervoor gaat. Alonso had ook een paar mooie inhaalpogingen.
ps een goede (KERS) start is geen \"inhalen\".
Fernando-Alonso
Posts: 3.471
Ik ben denk ik een beetje voorbarig geweest in mijn commentaar. Ik heb de start nu 4x gezien op dvd, en hij kwam inderdaad goed weg. Mijn excuses.
Verder heeft ie wel een sterke race gereden! Jammer alleen van Kimi.