Massa: "Podium boost voor Ferrari"

  • Gepubliceerd op 12 jul 2009 16:58
  • 6
  • Door: Dennis Roke
Felipe Massa hoopt dat zijn podiumplek in de Grand Prix van Duitsland het begin is van een reeks goede resultaten voor de Italianen. Massa startte van de achtste positie, maar won veel plaatsen door een fantastische start en was in staat de hele race in de top te blijven.

Massa: "Ik heb het gemist, het is lang geleden dat ik op het podium ben beland. Ik maakte een superstart en haalde veel auto's in. Iedereen in het team heeft fantastisch werk geleverd en ik hoop dat we nu kunnen bouwen op betere resultaten in de nabije toekomst."

Massa erkent dat het KERS-systeem hem helpt tijdens de gevechten op de baan. "KERS helpt zeker om mijn plek te kunnen behouden en eventueel een inhaalpoging te wagen, maar het liefste zou ik KERS inleveren in ruil voor meer downforce," grapt de Braziliaan.

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Wie heb je ingehaald Massa? Sutil is weggevallen, beide Brawns zijn weggevallen, Hamilton had pech, dus alleen Kovalainen. Ik was totaal niet onder de indruk van Massa. Had willen zien dat ie die Brawns op eigen kracht had ingehaald, maar dat gebeurde niet. Wel leuk dat ie Vettel van zich af heeft weten te houden, maar uiteindelijk is die toch voor Massa over de streep gekomen.

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 11:17
    • johan

      Posts: 985

      Massa heeft mensen ingehaald bij de start, door zijn funbutton (net als Kimi en de McLarens) en Massa heeft ermee mensen achter zich kunnen houden.

      Voor de rest heeft hij gewoon strak gereden, maar niks bijzonders. Zelfde als in Silverstone dus, maar het werkt blijkbaar goed.

      • + 0
      • 13 jul 2009 - 12:08
    • f60

      Posts: 1.725

      ofwel heb je de start gemist, ofwel weet je niet wat inhalen betekent.

      • + 0
      • 13 jul 2009 - 12:28
  • Beste Joep. In het berichtje staat het citaat: \"KERS helpt zeker om mijn plek te kunnen behouden en eventueel een inhaalpoging te wagen, maar het liefste zou ik KERS inleveren in ruil voor meer downforce,\"
    InhaalPOGING staat er dus. En helaas is het gebruik van KERS heden ten dage de enige mogelijkheid om ook maar een kansje te creeren om in te halen. Het nieuwe aero reglement is een flop waar het gaat om het bevorderen van inhalen.

    Ik vond Massa / Ferrari overigens goed presteren. Ze hebben een wagen die duidelijk niet kan tippen aan de snelheid van RedBull en Brawn. Als je dan toch als 3e weet te finishen, heb je het goed gedaan.
    Nu maar hopen dat de mannen van Ferrari nog wat extra\'s weten te vinden.

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 11:55
    • Het aero reglement is niet de flop. Die aanpassingen werken prima. Kijk eens hoe dicht de auto\'s elkaar kunnen volgen. De vorige twee seizoenen konden ze amper op 2 seconden van elkaar rijden zonder last te hebben van elkaar.

      Het moet ook niet de bedoeling zijn dat auto\'s zonder moeite aan elkaar voorbij rijden.

      De coureurs kwamen Massa en Kovalainen niet voorbij. KERS dus. Als iedereen KERS had gehaad (of iedereen niet) dan had het allemaal een stuk beter gewerkt. Typisch geval waar Mosley het werk van de OWG teniet heeft gedaan.

      Overigens kwam Button voor de zoveelste keer WEL aan een KERS auto voorbij (Massa). Het kan dus gewoon wel als je een beetje behoorlijke coureur bent en ervoor gaat. Alonso had ook een paar mooie inhaalpogingen.

      ps een goede (KERS) start is geen \"inhalen\".

      • + 0
      • 14 jul 2009 - 01:08
  • Ik ben denk ik een beetje voorbarig geweest in mijn commentaar. Ik heb de start nu 4x gezien op dvd, en hij kwam inderdaad goed weg. Mijn excuses.

    Verder heeft ie wel een sterke race gereden! Jammer alleen van Kimi.

    • + 0
    • 13 jul 2009 - 14:01

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar