Briatore: "Liever volle tribunes dan veelbetalende promotors"
- Gepubliceerd op 26 jun 2009 10:58
-
9
- Door: Rob Veenstra
Briatore liet meteen weten dat hij meer voelt voor goedbezochte races dan plekken waar de commerciële rechtenhouder meer geld kan vangen. Ook al betaalt Turkije bijvoorbeeld een hoger bedrag, wij hebben liever gevulde stadions. Dat is beter voor de geest en de sfeer van de sport. We willen tribunes vol met fans. Het heeft geen nut om veel geld te innen en voor een handjevol toeschouwers te racen.
Trending nieuws
-
Verstappen bevestigt Red Bull-gesprekken met de FIA
Max Verstappen bevestigt dat Red Bull in gesprek is met de FIA over de ADUO-uitslag. Bij Red Bull zijn ze niet blij m...
11 jun 2026 17:21 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
Verstappen en Hamilton adviseren Antonelli: "Ze verklappen niet al hun geheimen"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een droomseizoen in de Formule 1 en krijgt daarbij steun uit onverwachte hoek. De jonge...
11 jun 2026 16:09 -
Antonelli reageert verrast op FIA-besluit over Red Bull
Andrea Kimi Antonelli heeft zijn mening gedeeld over de opvallende conclusie van de FIA over de Red Bull-krachtbronne...
11 jun 2026 16:46 -
Alonso hint op F1-afscheid: "Waarschijnlijk mijn laatste race hier in Barcelona"
Fernando Alonso heeft de Spaanse fans mogelijk voorbereid op een emotioneel afscheid van het Circuit de Barcelona-Cat...
11 jun 2026 15:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (9)
Login om te reagerenmarcel
Posts: 124
hey hij snapt het is wel arrogant roept soms veel te snel iets maar hier heeft ie 100% gelijk
f250tr
Posts: 2
idd de prijzen naar beneden zodat de gewone sterveling ook een een GP kan bezoeken. Het niet normaal dat je voor een staanplaats op Spa voor zondag 155 moet betalen.
dumdumdum
Posts: 2.787
155euro voor een staanplaats en dan moet je er om 7uur \'s ochtends zijn omdat je anders 200meter van het circuit staat.
5jaar geleden heb ik 200euro betaald voor een staanplaats in Spa. Kon wel janken toen ik om 10uur op circuit aankwam.
Gold tribune kostte toen al 500euro.
Zou mooi zijn als de prijzen echt omlaag gaan of dat dit weer een bla bla verhaal is van Flavio.
Maar voor 100000 bezoekers vang je meer dan 10000.
Denk alleen al aan het eten en drinken op het circuit.
Kubica
Posts: 5.735
Spa is sowieso het duurste circuit om te bezoeken (afgezien van reiskosten misschien). vanaf EUR 155 voor 44 rondjes...
Was 2 jaar terug op Monza, 80 EUR voor het hele weekend voor staanplaatsen, maar zelfs dan heb je toegang tot ongenummerde tribunes
Kaaiman
Posts: 12
Vandaag naar Assen geweest, 40 Euro voor een staanplaats dichtbij de baan. Krijg je 3 races op wereldniveau voor en echt spektakel.
F1 is voor iedere euro te duur, alleen de camping op de Nurburgring is de moeite waard om er geld voor uit te trekken.
rafael
Posts: 2.567
ik mag briatore niet...
Tieske
Posts: 6
Kom maar terug naar zandvoort, 100% garantie dat het in no-time uitverkocht is!
Kubica
Posts: 5.735
En daarna weer kankeren op die files zeker... Zandvoort heeft de infrastructuur gewoon niet voor een dergelijk evenement.