Toekomst Grand Prix van Hongarije in gevaar
- Gepubliceerd op 27 mei 2009 16:35
-
21
- Door: Rob Veenstra
Dat bericht het Hongaarse dagblad Vilaggazdasag. Het artikel meldt dat de lokale overheid twijfelt vanwege een gebrek aan financiële middelen en de verzwakking van de Hongaarse munteenheid, de forint. De race voor 2012 al laten schrappen is geen optie, omdat de organisatie contractueel verplicht is om sowieso te betalen. De Hungaroring was in 1986 voor het eerst gastheer van een Grand Prix.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 6
Om eerlijk te zijn zie ik die race liever vandaag dan morgen verdwijnen, dus ik zou er geen traan om laten.
Sterker nog, ik denk dat ik er een biertje extra voor zou nemen ;-)
Posts: 99
Werd tijd ook, heb me altijd wel afgevraagd wat de F1 in Hongarije ging zoeken en Boedapest levert ook nooit echt mooie wedstrijden. Buiten die keer dat Hill bijna in zijn Arrows kon winnen is Hongarije ook niet echt memorabel denk ik, dan kunnan ze beter plaats maken voor een andere GP, zoals Frankrijk, Nederland, Portugal of San Marino (Imola) of zo
Posts: 5.749
Nedrland? om welke reden? Zandvoort is zo goed als onbereikbaar.
Posts: 11.414
Voor welk circuit geld dat niet dan? Magny Cours is het enige circuit dat ik behoorlijk met de auto heb kunnen bereiken en waar ik ook weer behoorlijk weg kwam. Hongarije staat bij mij op de tweede plaats.
Naar Monaco ging ik met de trein en naar Zandvoort ook. Gaat prima.
Posts: 5.749
Tenzij de spoorcapaciteit van Zandvoort de afgelopen 5 jaar verbeterd is, kan ik het nauwelijks per spoor te bereiken noemen. Ok het circuit ligt op loopafstand van de trein, net als Hongarije (Budapest is een waanzinnige stad trouwens), maar de treinen zitten zo volgepakt...
Monza is trouwens ook prima met de auto te doen, parkeren in de woonwijken naast (!!) het circuit. 2 jaar geleden waren daar zelfs kleine tribunes beschikbaar (ongenummerd) voor de general admission tickets.
De circuits in Duitsland liggen naast de snelweg en zijn ook goed met de auto bereikbaar. Spa bijvoorbeeld al weer een stuk minder (tenzij de laatste 8 jaar verbeterd).
Posts: 11.414
Ik ben een paar keer met de trein geweest naar A1GP en DTM, dat zijn evenementen die het circuit vullen naar capaciteit (80.000 man ofzo). Geen enkel probleem gehad met de trein. Tsja het is wat druk in de trein, maar als je een probleem met drukte hebt moet je vooral een Formule 1 race gaan bezoeken ;)
Monaco was een stuk erger qua mensen opeengepakt in de trein proppen. Aan de andere kant, het zijn daar allemaal van die kleine italiaantjes en fransozen. Als je een kop boven iedereen uit steekt ben je een stuk sneller bij de treindeur.
De tribunes op Monaco waren ook een stuk drukker dan op Zandvoort. De tribune plekken waren daar wel genummerd, maar de tribune zat \'s morgens al vol en voor de race kwamen er nog twee keer zovel mensen opdagen.
Monza heb ik met de trein gedaan. Moet zeggen dat de auto\'s daar inderdaad wel redelijk rond reden, maar ik zag niet veel parkeerplek. Ik had daar voor elke dag een andere tribune.
Voor Imola hadden ze op vrijdag en zaterdag tickets waar je dan voor di dag toegang had tot alle tribunes uit dezelfde prijsklasse. Ik heb op vrijwel elke tribune gezeten. Erg leuk om te doen, maar \'s avonds wel bekaf van het rondlopen. Was daar ook een pokke end naar het station trouwens.
In Duitsland (Hockenheim) had ik overigens de slechtste ervaring qua wegkomen. Het was 8 uur \'s avonds en toen kwamen we door alle omleidingen weer langs het circuit! De bereikbaarheid van een circuit is maar zelden een probleem. Het probleem ontstaat pas bij het vertrek.
Spa ben ik ook al een tijd niet meer geweest. Daar heb ik ook iedere keer dramatische taferelen meegemaakt met het wegkomen. Ik had ook elke keer regen daar. Steeds een heel weekend door de modder baggeren was ik ook knap zat.
Hongarije was juist weer vreselijk stoffig. Het is ook nooit goed ;)
Posts: 303
Ben bij vele race\'s in europa geweest maar wij gaan meestal met de georganireerd met de bus reizen altijd gezellig
Posts: 461
Frankrijk? Kleurloos, saai circuit.
Nederland? Zandvoort: geen goede bereikbaarheid, slechte accomodatie, geen geld. Assen: Veel te kort
Portugal....?
San Marino? Nog weer zo\'n tifosi circuit?
Nog betere suggesties? Kyalami ofzo? :P
Posts: 985
Portugal: Portimao. Daar werd erg enthousiast op gereageerd door de heren coureurs. Ik verwacht daar wel een race binnen een aantal jaar.
Posts: 7.177
Ik zou het jammer vinden ik vind het wel een mooie en leuke baan...
Posts: 2.640
afschaffen dat circuit...........als ze er maar wat go-cart rondjes op rijden.
Niemand die hierom treurt ...of ben ik mis ? haha
Posts: 32
Heb je dan mis, vind het wel een aardig circuit. Zeker niet de leukste maar er zijn genoeg mindere banen, de Hungaroring heeft als charme dat het een Mickymouse circuit is, en wanneer het regent het er gegarandeerde spektakel is. Tenslotte, heeft Alonso er zijn eerste race gewonnen ^^
Posts: 349
Ik vond het wel een aardig circuit hoor :)
Posts: 25
Waarom Monaco wel en Hongarije niet?
Ik ben daar al een paar keer gaan kijken en eerlijk het is daar ongeloofelijk tof kwa sfeer!!!
Posts: 5.749
Jammer, het is wel een circuit waar je vanaf veel van de tribunes een groot deel van de baan kan zien. Bovendien is het een van de weinige nog betaalbare grandprix... Ik ga er graag naartoe...
Posts: 36
Het circuit mag wat mij betreft worden geschrapt van de kalender. Er moet dan wel een andere voor (terug)komen.
Ondanks dat de races er niet altijd even spannend zijn heeft het toch een aantal bijzondere races opgeleverd. Naast het voorbeeld van Hill uit 97; het eerste podium voor Verstappen in 1994 en de race van 2006 waar Button zijn eerste overwinning haalde tijdens de uitzonderlijke `natte` wedstrijd.
Posts: 271
voor hen 10 anderen
Posts: 11.414
Was zeker wel een leuk circuit om te bezoeken. Overal mooi zicht op grote delen van de baan, erg gezellig en de lokale bevolking is echt fantastisch.
Hongarije deed mij heel erg denken aan Zuid Frankrijk, maar dan zonder de Fransen.
Posts: 68
Heb het nooit gehad met dit circuit dat meestal saaie races oplevert... Heb trouwens nooit gesnapt dat bv. Silverstone niet meer F1 waardig is en dit circuit wel? Hongarije is nu niet bepaald de parel der technologie en inovatie te noemen...
Posts: 349
Soms wens ik echt dat de coureurs nog op Dé Nurburgring reden.
Posts: 5.749
En een van twee keer dat ik in Hongarije was, was juist die keer dat het koud en nat was.... Maar wel het debuut van Kubica meegemaakt :) en een race waarin heel veel gebeurde.