user icon

Trulli pakt pole position in Bahrein

  • Gepubliceerd op 25 apr 2009 14:05
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Jarno Trulli heeft Toyota de eerste pole position van het jaar bezorgd. De Italiaan bleef teamgenoot Glock voor die als tweede kwalificeerde en hierdoor Toyota de volledige eerste rij bezet. Sebastian Vettel eindigde op de derde plaats.

Tijdens het eerste deel van de kwalificatie waren er toch enkele coureurs teleurgesteld niet door te kunnen gaan naar deel twee. Sebastien Bourdais, Mark Webber, Giancarlo Fisichella, Sebastien Buemi en Adrian Sutil bleven steken op plaats 20 tot en met 16. Mark Webber werd echter heftig geblokkeerd in zijn snelle ronde door Adrian Sutil. Nelson Piquet haalde voor het eerste van het seizoen het tweede deel van de kwalificatie.

Het tweede kwalificatiedeel was net zo spannend als het eerste deel. Enigszins de gebruikelijke namen kwamen niet door naar de top 10 kwalificatie. Piquet bleef op de vijftiende plaats hangen, met de twee BMW-coureurs Heidfeld en Kubica voor hem. Nakajima kwam niet verder dan de twaalfde plaats en Heikki Kovalainen reed zijn beste kwalificatie van het seizoen op de elfde positie.

De strijdt om de pole position duurde tot de laatste seconden van de top 10 kwalificatie. Trulli en Glock bezetten de eerste rij met Vettel op de derde plaats, naast zich ziet hij Button. De derde rij wordt bezet door Hamilton en Barrichello, die achter zich Alonso en Massa zien. Rosberg en Raikkonen starten vanaf de vijfde rij.

Verschillende coureurs zijn tijdens hun snelle ronden opgehouden, waardoor er mogelijk nog enkele straffen zullen volgen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Mooi hoor, ben benieuwd naar de brandstofhoeveelheden.

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 14:07
  • pfff sutil bijna door dit keer. de update werkt dus wel bij hun. en wel mooi weer een ander op pole. elke race iets anders zo blijft er mooi spanning dit jaar.

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 14:19
  • Manon

    Posts: 298

    Mooi hoor van Toyota, hoop dat Glock morgen zijn eerste overwinning behaalt.

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 14:38
  • Trulli en Glock lijken me wel wat licht. Ze waren in Q2 ook al snel natuurlijk, maar daar zit maar heel weinig tussen de Q2 en Q3 tijd. Maar goed dat ze we over een paar uur dan wel.

    Wel grappig om weer een ander team zo overtuigend vooraan te zien staan. Eerst Brawn, dan Red Bull en nou Toyota.

    Raikkonen mooi op P4 in Q2, maar dan op P10 in Q3?

    Scheelde inderdaad verdomd weinig of Sutil was door gegaan naar Q2 en dan was Piquet weer gewoon in Q3 gebleven. Het is maar goed dat Piquet die \'super diffuser\' heeft en dat Webber een probleem had.

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 14:49
    • renzo

      Posts: 929

      En alweer klets je uit je nek, dan was in dit geval niet Piquet maar Alonso blijven hangen in Q3, Piquet was sneller dan Alonso in deze sessie, maar dat was denk ik oo niet gebeurd,Piquet was 12e, Alonso 13e................................

      • + 0
      • 26 apr 2009 - 07:56
  • klompie

    Posts: 236

    Wat een kwalificatie,mooi dat er weer een ander team op pole staat. Jammer van Sutil indd. net niet Q2. Alleen ik denk wel dat ze hem een gris penalty gaan geven voor het hinderen van webber. al was Webber volgens mij niet onder weg om uit Q1 te komen

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 15:10
  • jabe

    Posts: 25

    Yes Toyota one - two , wie had dat verwacht!
    nu zien dat ze 1 - 2 worden in de uitslag en TRULLI OP 1
    Glock nog effe wachten er komen nog jaren .
    Ze staan lichter maar Red Bull staat altijd licht dus dat wil niets zeggen.

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 15:28
  • ives

    Posts: 1.227

    Ik denk dat Raikkonen het slimste is! Ik weet nog in 2006 toen ie vanachter het veld moest startten met de MP4-21 (was geen goeie auto dat jaar) en hij nog 3e is geeindigd en die 1-stopper het snelste bleek te zijn qua strategie!

    Webber overduidelijk opgehouden, maar waarom ie ineens geen 2e snelle ronde is gestart is me niet echt duidelijk?

    Toyota denk ik inderdaad ook wat lichter, maar het zat er toch wel aan te komen

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 15:58
    • johan

      Posts: 985

      Omdat Sutil Webber weer inhaalde voor de eerste bocht, dus Webber heeft waarschijnlijk in de eerste bocht weer last van Sutil gehad.

      • + 0
      • 26 apr 2009 - 13:33
  • BV

    Posts: 135

    Ben benieuwd hoe lang de trulli train morgen wordt :-)

    • + 0
    • 25 apr 2009 - 16:52
    • f60

      Posts: 1.725

      Dat zal van Piquet afhangen ;-)

      • + 0
      • 25 apr 2009 - 20:17
  • Lol, arme Renzo. Blijf erin geloven jongen.

    • + 0
    • 26 apr 2009 - 13:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar