Ross Brawn onder de indruk van Button

  • Gepubliceerd op 05 apr 2009 18:03
  • 10
  • Door: Dennis Roke
Ross Brawn zegt onder de indruk te zijn van Jenson Button. De Britse coureur won na enkele teleurstellende jaren bij Honda de eerste twee races van dit jaar. Vorig jaar pakte Button slechts drie punten gedurende het hele jaar, maar sinds het team Brawn GP heet is alles anders.

“Ik ben erg onder de indruk van Jenson”, vertelt Brawn. “Vorig jaar had Jenson gewoon niet het materiaal om goed te kunnen presteren. Ik zag goede races en ik zag minder goede races. Je kan zien dat hij een goede coureur is. Hij is gewoon erg snel, het is ongelofelijk. Jenson werkt vol overgave met zijn team en dat geeft ons kracht. Het is gewoon ongelofelijk. Ik denk dat de auto de komende maanden nog beter wordt. De auto moet zich nog ontwikkelen”, vervolgt Brawn.

In de tijd dat Brawn nog in dienst was van Ferrari werd Button in verband gebracht met het team. Brawn denkt dat Ferrari de Brit heeft onderschat. “Het zou een fout kunnen zijn geweest. Het is gewoon moeilijk om mensen te overtuigen. Jenson is niet bepaald een man die zichzelf op de voorgrond plaatst. Hij dreunt niet door als hij een punt wil maken. Hij gaat stilletjes verder met wat hij denkt wat goed voor hem is. Het is eigenlijk net zoals hij rijd. Hij rijd erg netjes en gecontroleerd. Maar hij is wel onwijs snel. Ik ben erg blij”, besluit Brawn.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • mormel

    Posts: 38

    Ik gun het die jongen wel en het team ook wel moeilijke tijd gehad.

    • + 0
    • 5 apr 2009 - 18:20
    • Yazzy

      Posts: 392

      Wat is dit voor nederlands Kees, in het andere forum lach je om iemand die gewoon juiste woorden gerbuikt, en zelf ben je niet eens in staat om normale zin te maken...

      • + 0
      • 6 apr 2009 - 07:47
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Schoolmeester van beroep, Yazzy?

        • + 0
        • 6 apr 2009 - 09:16
        • Paul

          Posts: 626

          Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik zijn reactie las.

          Ik vind het ook wel mooi dat Button goed gaat. Barichello vind ik ook altij wel ok, behalve dan die rare kattesprongen die hij aan het einde van vorig seizoen aan het maken was. Mede daarom ben ik best tevreden met dat tot nu toe Button duidelijk de betere van die twee is!

          Als nu McLaren, Renault en Ferrari zich beter weet te ontwikkelen dan de kleinere teams (wat je natuurlijk mag verwachten) dan gaat dit echt een prachtig seizoen blijven/worden!

          • + 0
          • 6 apr 2009 - 09:43
          • Kubica

            Posts: 5.746

            Hoewel de resultaten van mijn eigen favoriet tot nog toe tegen vallen, vind ik het begin van dit sezoen fantastisch.
            Zeker als je bedenkt dat BAR en BUT 2 maanden geleden zo goed als \'werkloos\' waren. En het hele veld staat op zijn kop. Ik hoop eerlijk gezegd dat ook Williams snel punten scoort. Als daarna idd de andere \'grote\' teams weer bijtrekken, wordt de ontknoping van het seizoen niet meer te voorspellen. Prima voor de kijkers!

            • + 0
            • 6 apr 2009 - 10:08
            • Yazzy

              Posts: 392

              nee geen school meester, maar ik vind als je mensen aan het uitlachen bent, moet je er wel voor zorgen dat je het zelf bij het goede eind hebt.

              • + 0
              • 6 apr 2009 - 10:43
              • GJD

                Posts: 444

                Heb je gelijk in. Maar snap zowiezo dat uilachen niet. Ik maak zo vaak fouten hier vaak als ik aan het werk ben ff snel een post en dan is een typefout zogemaakt. Zitten hier toch niet in een spellings forum??

                • + 0
                • 6 apr 2009 - 11:14
            • Yazzy

              Posts: 392

              ik hoop ook dat die diffs dan ook goed gekeurd worden door Fia Council... Dat gaat het alleen nog maar leuker maken, anders beginnen we weer van voor af aan

              • + 0
              • 6 apr 2009 - 10:47
  • banton

    Posts: 111

    Het zal mij niet verbazen als Barrichello binnenkort weer tweede viool gaat spelen.....

    • + 0
    • 6 apr 2009 - 08:38
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Heb je ook wel gelijk in. Je kan overigens foutjes ook \'discreet\' aan de redactie doorgeven (contact knop bovenin het menu). Heb dat een aantal keer gedaan en leidde meestal ook tot aanpassing.

    • + 0
    • 6 apr 2009 - 11:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar