VT3: Rosberg leidt opnieuw de dans
- Gepubliceerd op 04 apr 2009 09:07
-
8
- Door: Danny Sosef
Het gehele veld zit dicht bij elkaar. Dat blijkt ook uit de einduitslag van de derde vrije training met 20 coureurs binnen 1.5 seconde van elkaar, met de top 8 binnen 4 tienden.
Jarno Trulli en Timo Glock eindigden op de vierde en vijfde positie met achter zich Sebastien Vettel op de zesde positie. Kimi Raikkonen, Kazuki Nakajima, Rubens Barrichello en Jenson Button maken de top 10 vol.
Zorgen zijn er echter wel bij Brawn GP. Bij het uitkomen van bocht 2 en rijdend richting bocht 3 komt er bij zowel Barrichello als Button rook uit de motor. Dit gebeurde voorheen wel vaker bij een team als Toyota, toch lijkt het team zich zorgen te maken. Zowel Button als Barrichello baarden hun zorgen tijdens het contact met het team over de boordradio.
De sessie was overschaduwt door veel bewolking, regen viel er echter niet ondanks de dreiging. Om 11.00 uur Nederlandse tijd begint de kwalificatie, vermoedelijk met regen.
Trending nieuws
-
Norris sneert naar Mercedes na wéér een uitvalbeurt met McLaren
Lando Norris heeft na de Grand Prix van Monaco zijn frustratie geuit over de aanhoudende betrouwbaarheidsproblemen bi...
09 jun 2026 08:48 -
Bekijk het tijdschema voor de Grand Prix van Barcelona
Het Formule 1-circus is onderweg naar Spanje, waar aankomend weekend de Grand Prix van Barcelona op het programma sta...
09 jun 2026 10:46 -
Hadjar doorbreekt Verstappen-vloek bij Red Bull
Isack Hadjar heeft afgelopen weekend een soort Red Bull-vloek doorbroken. De Fransman pakte zijn eerste podiumplaats ...
09 jun 2026 10:09 -
Vader Antonelli weigert vergelijking met Verstappen
De vader van Andrea Kimi Antonelli vindt het nog te vroeg om hem te vergelijken met Max Verstappen. Antonelli is op e...
09 jun 2026 09:26 -
Red Bull treft maatregelen: Verstappen krijgt nieuwe motor in Barcelona
Voor Max Verstappen eindigde de Grand Prix van Monaco al voordat die goed en wel begonnen was. De viervoudig wereldka...
09 jun 2026 08:11
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Brawn GP
- Basis Brackley, Groot Brittannië
- Jenson Button 22
6.640 reacties op Brawn GP
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Brawn GP

Reacties (8)
Login om te reagerenschumizot
Posts: 81
dit is een zeer goede indicatie voor de quali. van deze 10 eerste zullen er zeker 8 bij de eerste 10 straks zitten...Brawn zal nog verder naar voor staan, maar ze hebben wel motorproblemen. tijdens de trainingen zag ik grote rookpluimen bij barri en ook een beetje bij button, via de radio zei barri dat hij ongerust is omdat de temp hoog opliep. dus ik verw8 dat er een motor moet gewisseld worden. kan leuk worden als brawn van bvb p7 moet vertrekken (+5) met twee vingers in de neus winnen gaan ze zeker hier niet doen.
GJD
Posts: 444
Is zeker goede indicatie voor kwalificatie. Maar de problemen voor Brawn GP vielen wel mee dacht ik. Beiden coureurs hadden in dezelfde bocht die rookpluimen is een leuk effect van die auto, niets met ploffen te maken. (gelukkig)
Gonfa
Posts: 234
Hmmm, Raikkonen 5 tiende trager dan gisteren. En ferm trager dan Massa, hoewel zijn tijd van gisteren ferm rapper dan Massa was. Raikkonen is dus iets anders aan het testen. Misschien dat hij rondjes met veel benzine reed, om te kijken of ze de fin nog eens als vanouds zwaar aan de start kunnen laten verschijnen?
Jermaine
Posts: 7.176
1 keer sneller geweest met 0.125 plit. :P
Maar ik denk dat Kimi wat zwaarder staat of hij gewoon wat anders probeerde wat nier werkte zijn laps waren ok maar niet echt goed wat ik kon zien. Maar hij komt wel weer op snelheid we zullen zien hoe alles loopt. Hopelijk gaat rubens niet zo dom doen als in Melbourne met zijn start
RowanF1
Posts: 36
Ik hoop dat Alonso weer hetzelfde geintje als vorig jaar uithaalt. Laatste 10 ronden, waarvan 2 gereden (VT3, zoals gezien op BBC), op verse rubbers naar buiten, en de kwalificatie beginnen met de laatst gebruikte banden! Vorig jaar heeft dat nog wel eens goed uitgepakt voor Renault.. Op hoop van zege!