Doornbos snel op eerste testdag op Barber
- Gepubliceerd op 23 maa 2009 08:54
-
8
- Door: Rob Veenstra
Ik was heel blij om op een circuit te rijden waar ik bekend mee ben. Ik kon eindelijk mijn ervaring met het afstellen van de auto naar mijn wensen gebruiken en het team beter leren kennen, want dit is een groot avontuur voor me.
In de ochtend reden we maar tien rondjes, toen ging de versnellingsbak stuk. Maar de set-up was goed en s middags kon ik snelle tijden realiseren. Het is belangrijk om een goede indruk achter te laten. Het team weet wat ik kan doen, weet dat ik kan winnen en ik moet dat bewijzen, aldus de Nederlander.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft niemand te overtuigen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 392
Waarom deze man nooit is door gebroken in de F1 is me echt een raadsel... zo ver ik me kan herinneren was hij altijd snel op de vrijdag voor RB... jammer hoor
Posts: 859
Ik vind het ook raar, ik vind hem namelijk beter dan bijvoorbeeld een Albers. Zou hem graag terug zien in de F1. Hopelijk komt die dag nog.
Posts: 10.412
hij heeft paar race\'s gereden naast david. en deed het zeker niet verkeerd. zal wel weer het sponser verhaal zijn.
Posts: 11.414
Doornbos deed het niet slecht in de F1, maar nou ook weer niet echt goed. Hij werd verslagen door Coulthard, dus als \"jonge hond\" naast Coulthard had het dan niet veel zin.
Posts: 7
Die paar races die hij had naast dc, was ie in de kwali langzamer. maar in de race sneller.
Hopelijk maakt hij het in amerika.
Posts: 11.414
Waar baseer je op dat Doornbos sneller tijdens de race dan?
De eerste race dat ze samen reden was Doornbos sneller in de kwalificatie, maar eindigde Coulthard uiteindelijk 3 plekken voor Doornbos. In de overige races viel Coulthard uit door technische mankementen, maar daarvoor lag Coulthard steeds voor Doornbos.
Posts: 1.827
Waarom deze man nooit is doorgebroken in de F1?
Simpel, geld en politiek. Dat moeten we onderhand toch wel echt is gaan begrijpen in Nederland. Als er zelfs coureurs (o.a. uit Nederland) zich inkopen bij junior programma\'s zoals Giedo van der Garde deed - en misschien nog wel doet, dan maken de echte toppers gewoon geen kans.
Het is ook best krom. De gemiddelde of matige coureurs vinden het grote sponsorgeld. En de echte toppers vinden moeizaam een plekje en het geld...
Posts: 7
He\'s my man!!!!
Laten we hopen op een comeback in de F1.
Misschien Red Bull of ING (als die dan nog niet failliet is)
THE PEDAL TO THE METAL Robbert, laat maar zien wat je waard bent.