Spyker wil niet reageren op overname Honda-team
- Gepubliceerd op 04 maa 2009 15:25
-
5
- Door: Danny Sosef
De afgelopen weken leek het er echter op dat andere partijen er beter voor stonden. Zo werd een David Richards met ProDrive een goede kans toegedicht, tot hij zichzelf terugtrok uit de overname. Richard Branson was een andere kandidaat maar ook hij viste achter het net.
Ook het Nederlandse Spyker heeft onderhandeld met Honda voor een mogelijke overname van het Formule 1-team, zo meldt De Telegraaf. Een opmerkelijke stap, doordat Spyker bijna ten onder ging aan de hoge kosten die het Formule 1-team twee jaar geleden met zich meebracht.
Grootaandeelhouder van Spyker, Vladimir Antonov, zal ongetwijfeld betrokken zijn geweest bij de besprekingen. Antonov is een Russische miljardair en bezit de Litouwse bank Snorax. Victor Muller volgt de overname met veel interesse, zo vertelt de CEO van Spyker Cars, al wil hij niet direct reageren op de berichtgeving.
"Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt. Er zijn wel dertig partijen betrokken geweest bij de eventuele overname van Honda. Ik volg dat met interesse. Maar omdat we een beursfonds zijn, kan ik er niets over zeggen. Maar de Formule 1 blijft een interessante tak van sport", aldus Muller.
De perswoordvoerster van Spyker Nederland wil ook niet reageren. Het enige antwoordt vanuit Zeewolde aan F1Today.nl luidt: "Geen commentaar." Bij het Honda Formule 1-team in Brackley wordt de telefoon niet beantwoordt.
Donderdag presenteert Ross Brawn de definitieve naam van het voormalige Honda-team. Dan zal blijken of Spyker zich op enige manier aan het team heeft verbonden.
Trending nieuws
-
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
FIA-stewards grijpen in en geven Colapinto zware straf
De FIA-stewards hebben ruim na afloop van de Grand Prix van Barcelona een straf uitgedeeld aan Franco Colapinto. De A...
14 jun 2026 19:49 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.448 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Reacties (5)
Login om te reagerenLeonhart
Posts: 302
Idd erg apart...
Brawn Sport Spyker F1 team?
Nah... geef het weinig kans. We zien wel :)
Jermaine
Posts: 7.177
Dat zou ik niet erg vinden. Iets nerdelands qua team mag ook echt wel. En met de kosten besparing geef ik het ook meer kans. Dan ook nog een echte goeie nederlandse rijder vinden. Ik zou het vet vinden. En de spyker was niet lelijk. We zullen zien wat het wordt
alonso fan
Posts: 10.412
voor een goeie nederlandse rijder hoef je niet ver te zoeken. zet gewoon doornbos in de auto en gaan met die banaan!
ronniet
Posts: 245
Doornbos is wel degelijk F1 waardig, maar laat hem dit jaar maar lekker IRL rijden.