Kovalainen: "McLaren klaar om met KERS te racen"
- Gepubliceerd op 04 maa 2009 13:24
-
9
- Door: Rob Veenstra
Kovalainen: Ik ben 99 procent zeker dat we KERS in Australië kunnen inzetten. We zijn aanbeland op een punt dat we er heel de dag mee kunnen rijden op maximale kracht en het systeem is betrouwbaar. Dus tenzij iets verschrikkelijk mis gaat zie ik niet in waarom we niet met KERS zouden racen. Mijn gevoel zegt me dat we er klaar voor zijn.
Hopelijk levert het ons een voordeel op. Het levert zeker profijt op bij de start. Het potentiële voordeel tot de eerste bocht is groot. En tijdens de race kan je ook in de positie komen dat je mensen moet inhalen. Ik onderschat niemand, er zijn veel goede teams en het zou me niet verbazen als meer teams KERS monteren voor Melbourne.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47 -
Leclerc krijgt zijn zin: Monegask krijgt dezelfde remmen als Hamilton in Barcelona
Ferrari heeft snel gereageerd op de remproblemen die Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Monaco uit de race hie...
11 jun 2026 12:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.431 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (9)
Login om te reagerenpatrickl
Posts: 11.414
Echt hard gaan ze er anders niet mee.
Mirani
Posts: 3.077
Nu nog klaar zijn om met een 2009 achtervleugel te racen. Vandaag rijden ze weer met de 2008 achtervleugel. Zoals de rondetijden van Kovalainen van gister;
12:42
1.24:201
1.24.424
1.25:075
1.24.319
1.23:912
1.22:623
1.22:526
1.22:554
1.23:139
1.22:851
1.23:112 Box
16:01
1.23:553
1.23:544
1.24:048 Box
16:25
1.20.816
1.20:535 Mejor crono de Heikki...
Alles onder de 1.22 was met de 2008 achtervleugel. Kan me niet voorstellen dat het de goede kant opgaat met McLaren. Maar misschien houden ze ons voor de gek.
kieko
Posts: 435
Volgens mij met 2010 banden gereden, en vandaag woensdag motorproblemen, het schiet niet echt op bij maclaeren, de rest van de teams zijn zich uitputtend aan het voor bereiden op seizoen 2009, maclaeren op 2010, vreemd.
GJD
Posts: 444
Kan me niet voorstellen dat ze ons voor de gek houden. Zal vast wel nut hebben die 8er vleugel
patrickl
Posts: 11.414
Ja en nou is McLaren zo druk bezig met die 2010 banden en dan wil de FIA die banden nog gaan veranderen. Lekker handig allemaal.
germain
Posts: 1.748
ik zie dat zeker wel gebeuren ja
Maximo
Posts: 9.885
Gisteren heeft Heikki zijn snelle tijd ook met de 2008 vleugel gereden. Misschien hebben ze het in Melbourne op orde, maar op dit moment nog zeker niet voor wat betreft de achtervleugel. Zo niet dan kunnen ze MET KERS vanaf P15/P16 hun \"snelle\" start maken.
forza bolle
Posts: 44
Ik denk dat mclaren nog wel eens last met de bandjes kan hebben
en daarom met de 2008 achtervleugel rijden , om een referentiepunt te hebben.
germain
Posts: 1.748
ik ben geen McLaren fan maar ik hoop niet dat het zoals 2004 gaat voor ze.