user icon
user icon

Sebastian Vettel: "Droom om ooit voor Ferrari te rijden"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2008 11:18
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Dat Sebastian Vettel een mooie toekomst in de Formule tegemoet kan zien, dat staat wel vast. De jongste Grand Prix-winnaar aller tijden rijdt in 2009 in dienst van Red Bull Racing, maar het is een kwestie van tijd voordat de Duitser bij een topteam belandt.

De Spaanse krant El Pais stelde Vettel daarom de vraag of hij liever wereldkampioen wilde worden of een Ferrari-contract zou krijgen. “Wereldkampioen worden”, luidde zijn antwoord, met als toevoeging: “Maar dat is niet realistisch als je niet in een van de beste auto’s zit en Ferrari heeft bewezen te weten wat daar voor nodig is. Natuurlijk zou het een droom zijn om ooit in een auto van Ferrari te racen.”

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Hij kan wel racen dat is zeker en weet ook wel bijna zeker dat hij bij ferrari komt in 2011 ofzo. Ik dnek dat Kimi wilt gaan stoppen. Maarja dat is niks zekers.

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 11:29
    • Dan weet jij meer dan wij, want Raikkonen heeft na dit contract nog een optie om nog 2 a 3 jaar bij te tekenen.

      • + 0
      • 1 dec 2008 - 12:38
  • Tommieeee

    Posts: 762

    Natuurlijk is hij goed, maar dichtte men toentertijd mannen als Trulli en Fisichella ook geen gouden toekomst toe? Vettel wordt heel erg gehyped, zeker dit jaar kon hij niet stuk bij het grote publiek. Het is alleen afwachten hoe \'men\' over hem praat als hij een wat minder seizoen rijdt. Komt hij dan ook nog bij een topteam terecht? Only time will tell...

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 12:06
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Wordt een mooie strijd daar als de geruchten bewaarheid worden, Alonso in 2010 naar Ferrari, en als Vettel daarnaast komt wil ik het nog weleens zien... :)

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 12:07
  • Evert

    Posts: 54

    Ik zou zeggen, Massa per direct testcoureur en Vettel in die auto! Prachtig duo met Kimi en tenminste niet zo\'n jankerd als Felipe

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 12:12
    • jjgend

      Posts: 155

      Ik ben geen Alonso Fan, maar ik zou zeggen Kimi en Felipe eruit en Alonso en Vettel naar Ferrari.

      Mijn voorspelling:

      Ferrari 2009: Kimi Felipe

      Ferrari 2010: Alonso Felipe

      Ferrari 2011 Alonso: Vettel

      De reden waarom ik Alonso denk. Hij is op dit moment de beste coureur, kan niet meer terug naar McLaren en Banco Santander komt in 2010 naar Ferrari toe en die willen ook graag persoonlijk sponser van Alonso zijn.

      • + 0
      • 1 dec 2008 - 12:26
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ik ben geen fan van Massa in het bijzonder, maar die Jankerd heeft wel meer gepresteerd dan Kimi het afgelopen seizoen.

    M.b.t. Vettel maak ik me geen zorgen als hij zich het komend seizoen bij RB wederom kan bewijzen, zit het met zijn toekomst in de F1 wel snor.

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 12:48
  • Tommieeee

    Posts: 762

    Als ik hetzelfde salaris zou krijgen als Raikkonen zou ik geen motivatieproblemen hebben denk ik zo...

    • + 0
    • 1 dec 2008 - 14:34
    • Als jij denk dat het bij Kimi om het geld gaat dan heb je het goed mis, geld maakt niet gelukkig en helpt ook niet om gemotiveerd te zijn..

      • + 0
      • 1 dec 2008 - 15:32
  • sanderndk

    Posts: 586

    Maak je borst maar nat als Vettel die Ferrari gaat besturen de man heeft een zeker schumacher gevoel over zich! Kan niet wachten tot het zover is!

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 00:34
  • Niemand zit te wachten op een tweede Schumacher, en zeker Vettel niet.

    • + 0
    • 2 dec 2008 - 02:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 112
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar