Ecclestone ziet in Hamilton het nieuwe gezicht van de Formule 1
- Gepubliceerd op 05 nov 2008 20:16
-
10
- Door: Danny Sosef
Ik weet zeker dat hij zal groeien in de positie die hij gecreëerd heeft. Het heeft gewoon wat tijd nodig. Lewis moet voorzichtig zijn met wat hij zegt en met hoe hij zichzelf presenteert. Verder is er niets aan de hand, vervolgt Ecclestone.
Eccestone hoopt dat de nieuwe wereldkampioen iets terug kan geven aan de sport. Ik wil een wereldkampioen die iets terug doet voor de sport. Ik heb helemaal geen problemen met Lewis en ik hoop dat hij blijft zoals hij van natuur is. In de media is Lewis al veel te zien. Ik hoop dat hij zo mensen kan overhalen, zodat ze Formule 1 gaan kijken om hem te kunnen zien. Misschien creëert hij dan een soort Tiger Woods effect, aldus Bernie Ecclestone.
Trending nieuws
-
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.429 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (10)
Login om te reagerenpatrickl
Posts: 11.414
Ecclestone is natuurlijk alleen maar weer geinteresseerd in wat Hamilton kan doen voor hem. Heeft die gast nou niet een keer genoeg geld?
Black Book
Posts: 1.827
Ik denk niet perse dat dit een geldkwestie is patrickl. Ik denk eerder dat de kijkers de laatste jaren zwaar naar beneden zijn gegaan dat die snel weer omhoog moeten, anders is de waarde om te gaan sponsoren er vanaf en kakt de Formule 1 in tot een veel minder grote sport.
patrickl
Posts: 11.414
OK, laten we het zo stellen, Ecclestone is geinteresseerd in een zo groot mogelijk kijkerspubliek voor de F1. Dat wel ja.
De vraag is dan waarom? Als het vanwege een soort filantropisch ideaal is dan strookt dat niet met zijn gewoonte om spannende races met een lange traditie te vervangen door nieuwe doodsaaie races. Dat doet hij echt alleen voor het geld.
Kortom hij toont vrijwel continu dat hij alleen geinteresseerd is in meer geld en nu zou dat ineens niet zo zijn? Geloof er niets van.
Prutteltje
Posts: 152
Help die man naar het bejaarden tehuis, als er iemand is die er debet aan heeft dat er minder mensen zouden komen kijken dan is hij het, vreselijke geldwolf, dat is het enigste waar die mee bezig is.
die ziet geen coureur lopen maar een race dollar teken
Roy-NL
Posts: 848
\"Tiger Woods effect\"!? Sorry hoor, sinds wanneer is de F1 sport een elite sport zoals golf?
johan
Posts: 985
Sinds er bijna alleen maar autoconcerns inzitten en paydrivers zo\'n beetje zijn afgeschaft. Het is uiteindelijk toch een sport voor de rijkere onder ons.
SilverShadow
Posts: 181
Sinds er maar 11 teams zijn en dus maar 22 stoeltjes, meer stoeltjes zijn er gewoon simpel gezegd niet. Dus in die zin is F1 meer elite dan golf.
TDZ
Posts: 1.296
Dezelfde Eikelsteen, brandde Hamilton tijdje terug nog helemaal af. Roekeloos rijden en wat al niet meer. Nu Hamilton opeens DE man is ziet Eikelsteen het licht weer (lees geld)
patrickl
Posts: 11.414
10 + Super Aguri = 11