user icon

Shell schaart zich bij tegenstanders standaardmotor

  • Gepubliceerd op 23 okt 2008 15:02
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het plan van Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, om vanaf 2010 met een standaardmotor te rijden in de Formule 1 leidde al tot veel weerstand onder fans en autofabrikanten. Nu laat ook Ferrari-partner Shell van zich horen. De oliemaatschappij sluit zich aan bij de tegenstanders van het idee van Mosley.

Juan Carlos Perez, sponsoringdirecteur bij Shell verklaart op sport1.de: “Wij vinden de invoering van standaardmotoren een slecht idee. Wij willen dat deze sport het ultieme laboratorium voor brandstof en smeerolie blijft. Als dit plan doorgang vindt, is de kans groot dat Shell zich terugtrekt uit de autosport.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • ga maar lekker door zo, dan weten we in ieder geval zeker dat het voorstel niet doorgaat!!

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 15:25
  • Nog iets wat zegt dat ze weg gaan als de standaard motor komt... aaai.
    Is Max bezig met zijn laatste jaar F1 te verpesten?

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 15:31
  • Jeffers

    Posts: 115

    En dat is de volgende! Ik denk dat de rest snel zal volgen, dan kan Mosley het wel vergeten. Als dit plan dan nog doorgang krijgt kunnen we beter met z\'n alles naar A1gp kijken.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 15:43
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Oei, een dergelijke breuk van vertrouwen in het ballonnetje van Maxie, is dat niet voldoende aanleiding tot aftreden?!

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 16:15
  • BMW POWER

    Posts: 358

    Mooi zo. En nu moet BMW ook volgen.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 17:03
  • Smock

    Posts: 172

    Leuk en aardig dat de teams en sponsoren aangeven uit de formule 1 te stappen met de invoering van standaardmotoren, maar het doet de sport meer schade dat een groot aantal fans stopt met formule 1 kijken.

    • + 0
    • 23 okt 2008 - 18:54
    • mbjkrab

      Posts: 323

      Hélemaal mee eens!

      • + 0
      • 24 okt 2008 - 11:23
    • Mmmm misschien wel zo maar ik denk als een team bijna geen geld meer binnenkrijgt dat ze het dan meoilijk gana krijgen. Shell geeft bijv behoorlijk wat geld aan ferrari en als meerdere er voor kiezen weg te gaan kan het moeilijk worden. Dus sponsoren zijn in dat geval heeeeeeeel erg belangrijk.

      • + 0
      • 27 okt 2008 - 10:48
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Dat klopt wel Ralph, maar dan hebben Bernie & Max hun schaapjes al lang op het droge.

    Het is namelijk altijd de organisatie van een race/circuit die verlies draaien. Als ze het niet eens zijn over wat ze aan B&M moeten betalen, dan worden ze gewoon van de kalender geschrapt (zie Canada).

    Dus of de fans nu wel/niet kijken of race bezoeken: op de korte termijn maakt dat niets uit. En op de lange termijn? Ach, misschien gaan B&M er wel vanuit dat ze daar niet meer rekening mee hoeven te houden.

    • + 0
    • 24 okt 2008 - 08:22
  • trouwens compliment voor diegene die deze foto heeft gemaakt. Mooi actie foto lekker dichtbij. (en nee niet omdat het Massa is.)

    • + 0
    • 24 okt 2008 - 09:08
  • En ferrari ook! Heb ik nu sport gelezen! Ferrari dreigt ook weg te gaan!

    • + 0
    • 28 okt 2008 - 07:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar