user icon
user icon

Kovalainen vindt dat Hamilton niet bestraft had hoeven worden

  • Gepubliceerd op 12 okt 2008 09:33
  • comments 13
  • Door: Rhandy Biemans
Heikki Kovalainen vindt dat de actie van teamgenoot Lewis Hamilton voorafgaand aan de eerste bocht vlak na de start niet bestraft had hoeven worden. Concurrent Kimi Raikkonen kende een ijzersterke start en Hamilton maakte volgens de race-stewards ongeoorloofde bewegingen. Het kostte hem een drive-through penalty.

Heikki Kovalainen over dit incident: "Natuurlijk had Kimi Raikkonen een ijzersterke sterk en ik vond ook dat mijn start wel in orde was. De start van mijn teamgenoot Lewis Hamilton was niet heel goed. Kimi en Lewis gaven elkaar totaal geen ruimte en gingen diep de bocht in, dat voorval drukte mij ook naar buiten. Ik vond het gewoon een normaal incident, het was net zoals elke andere bocht. Niets speciaals."

Kovalainen: "Ik denk dat Hamilton's actie gerechtvaardigd is, ik ben geen rechter en ga daar niet over maar ik zou het wellicht nog eens terug moeten zien. Ik focuste me niet volledig op mijn eigen racelijn maar ik probeerde eerder uit de problemen te blijven. Dat lukte deels. Helaas eindigde de race voor mij al snel met een ontplofte motor. Ik zag stukken metaal uit de uitlaat vliegen, en dat is nooit een goed teken."

Kovalainen scoorde dus geen punten na een redelijk sterke kwalificatiepositie. Alonso komt dichterbij aan de Fin die slechts op de zesde plaats staat in het coureurkampioenschap.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Lewis lijkt wel een stier als hij iets roods ziet gaat ie door het lint, is al meerdere malen voor gekomen dit jaar.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 09:39
  • mika

    Posts: 36

    heiki had zelf ook een straf moeten ontvangen.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 10:31
    • johan

      Posts: 985

      Idd als ze Hamilton bestraffen moest Heikki er ook een hebben. En Kubica ook, want die hinderde Alonso door te laat te remmen.

      Het moet niet gekker worden.

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 11:28
    • felix50

      Posts: 5.792

      Precies want hij deed precies het zelfde .Beiden raakte raikn en hadden daar een grotere straf voor moeten hebben .Als die ham ingehaald word is het net een idioot hij ziet echt niks meer en wie niet aan de kant gaat word er gewoon uit geknikkert of buiten de baan gedrukt of ham gaat zelf buiten baan inhalen en ga zo maar door .Dat hij gelijk gestrafd word is een optel zom de jonge wil niet leren fair te rijden en die Dennis die ook zo inelkaar zit ,praat alles goed , die vind ook alles wat verboden is normaal en maakt het niet uit hoe je wint als je maar wint al is het met gestolen spullen

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 16:53
  • Manon

    Posts: 295

    Heikki is ook een domme zuurzak. Hij vond ook een paar races geleden al zijn straf toen die Webber van de baan af ramde ook niet terecht. Ten eerste is Heikki ook niet goed genoeg, hij heeft het niet hij is een middelmatig coureurtje. Ron Dennis wissel hem in!!

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 11:33
  • edward

    Posts: 39

    hamilton verremde zich net als de rest kan gebeuren,maar ferarrie word weeer bevoordeeld door de fia.
    fia helpt de sport om zeep

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 12:08
  • sanderndk

    Posts: 586

    HEIKI GING WEER ALS EEN ECHTE LOSER METEEN VOOR HAMILTON AAN DE KANT BIJ DE START. Hamilton met z\'n asociale rijstijl, hoop dat ie de laatste twee races de baan afketst en weer geen WK word

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 14:21
  • jass

    Posts: 281

    Als we iedereen hier niet volledig agressief willen laten worden als een van beide heren (Massa en Hamilton) kampioen wordt, lijkt het mij het beste als Beide heren elkaar in de 2 volgende GP\'s van de baan rijden. Tadaa en daar is Kubica... Zou een mooi scenario zijn.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 18:42
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Zo\'n vertoon van \"broederliefde\" doet mijn hart sneller kloppen ... ahum

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 09:15
  • Benz

    Posts: 368

    Ik hoop van harte (puur door de reacties van sommige FIArrariehooligans hier) dat Heikki vanaf nu de opdracht meekrijgt om dwars door Massa heen te rijden volgende wedstrijden!

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 15:17
    • felix50

      Posts: 5.792

      nu zie je de echte mclaren fans lekker sportief

      • + 0
      • 14 okt 2008 - 07:59

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar