user icon

Massa: "Ik zou een waardige kampioen zijn"

  • Gepubliceerd op 25 sep 2008 14:15
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa is een grote kanshebber op het kampioenschap en trekt zich niets aan van de mensen die de titelstrijd besmet vinden na de straf van concurrent Lewis Hamilton in België. Massa kreeg daar de zege in zijn schoot geworpen en zag zijn rivaal teruggezet worden naar de derde plek. “Dat verandert niets. Als ik het kampioenschap win met één punt meer dan de nummer twee, dan ben ik de kampioen”, aldus de Braziliaan.

De Ferrari-coureur vervolgt: “We moeten er nu ook niet meer mee bezig zijn, de focus moet op de titelstrijd liggen. Gezien de regels had het hoger beroep weinig kans van slagen, maar je weet het pas zeker als het resultaat definitief is. Ik denk dat deze uitslag eerlijk is. Maar ik zit met mijn hoofd nu meer bij de komende race. Dat is veel belangrijker dan meegesleept worden in de politieke discussie die de media in gang houden.”

Massa verwacht bij zijn jacht op de titel geen hulp van stalgenoot Kimi Raikkonen. “Ik reken nergens op. Ik verwacht van mezelf dat ik het best mogelijke resultaat behaal en vier zeges zouden uiteraard helemaal mooi uitkomen. We maken goede kans om zowel bij de coureurs als bij de constructeurs de titel te pakken en onze gedachten moeten volledig daarop gericht zijn.”

Reacties (23)

Login om te reageren
  • ja klopt. die punten die hamilton in spa verloor zijn gewoon race incident punten. Een fout in de race. Dus als hij het maar et 1 wint is hij gewoon kampioen. Alleen voor de mensen die massa niet mogen zullen hier niet aan geloven.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 14:20
  • Ik zou het zelf zielig vinden voor massa als hij zou zijn titel moet gaan winnen. Die punten zijn voor Hamilton en niet voor massa, want massa die krijgt het letterlijk in zijn schoot geworpen. Maar ja FIArari heeft haar doel wel berijkt dan. Massa geef ik een gigantisch voordeel in de laatste race, hij is hier altijd sterk en hamilton heeft hier niet al te goede herineringen aan. Maar we zullen het zien!

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 14:46
    • felix50

      Posts: 5.792

      Fiaferarri kan je niet eens wat anders verzinnen dit is zo afgezaagd

      • + 0
      • 26 sep 2008 - 06:21
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ja punt blijt dat Massa het kampieonschap met een ruim puntenverschil zal moeten winnen, hij blijft dit anders altijd horen, het is niet mijn favoriet, maar wel een van de meest constant presterende coureurs op het moment.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 14:55
  • Een waardige kampioen zou dit nooit zeggen

    Groentje vanaf Kenia(Afrika)

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 15:10
    • Hoezo niet? Hij moet zichzelf bewijzen omdat mensen zoals jou over hem denken dat hij het net niet is dus daarom zegt hij dat

      • + 0
      • 25 sep 2008 - 15:35
  • ilCovano

    Posts: 214

    dit is echt weer een reactie van een FIArrari coureur, vorig jaar in brazilie wilde hamilton ook niet dat hij kampioen werd door het diskwalificeren van ik geloof de bmw\'s, omdat hij het kampioenschap dan niet op de baan had gewonnen, zo iemand mag men een waardige kampioen noemen!

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 17:16
    • Ben ik het volledig mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • + 0
      • 26 sep 2008 - 02:23
  • Ciano

    Posts: 62

    Als het toch een keer regent kan Massa wel fluiten om de race te winnen. Zou het ook jammer vinden als er weer een Ferarri-coureur het kampioenschap wint.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 17:20
  • glenn1

    Posts: 40

    het is gewoon zo als die met 1 punt verschil kampioen word dan is het ook gewoon verdiend.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 17:56
  • f 1

    Posts: 303

    achter de tafel kampioen.Massa is zich nu al aan het indekken (erg laf)

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 20:05
  • glenn1

    Posts: 40

    tuurlijk is die dat al is het maar met 1 punt verschil

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 20:34
  • Een \"waardige kampioen\" is een kampioen die zich \"waardig\" gedraagt. Ik denk dat in dit geval de bedoeling was om te zeggen dat hij het kampioenschap waard is. Dan is het een \"waardig\" kampioen.

    Net zoiets als het verschil tussen een \"groot man\" en een \"grote man\".

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 20:55
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik blijf erbij, als massa het kampioenschap wint met een punten verschil van 3 punten of minder dan heeft hij dat uitsluitend te danken aan de straf van Hamilton. En massa een waardig kampioen? Ik zeg Silverstone 2008.

    • + 0
    • 25 sep 2008 - 23:15
  • Jeffers

    Posts: 115

    Wat een gelul, een waardig kampioen kan ook in de regen rijden.

    • + 0
    • 26 sep 2008 - 01:23
  • @ Hessel:
    Stel je niet aan

    @jeffers:
    Ik zeg fuji 2007 monaco 2008 monza 2008

    @Ciano:
    Zie de races die ik hierboven heb gezegd! Zie de wagen van ferrari hoe slecht die in de regen is.

    • + 0
    • 26 sep 2008 - 08:51
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ik kan ook bijster weinig \"waardige\" reacties hier bespeuren!

    • + 0
    • 26 sep 2008 - 09:08
  • felix50

    Posts: 5.792

    waarom zou hij geen waardig kampioen zijn, die jongen doet net als de andere zijn best

    • + 0
    • 26 sep 2008 - 11:36
  • mbjkrab

    Posts: 323

    De kampioen is diegene, die nadat de laatste race is verreden, de meeste punten heeft....dat houdt dus per definitie niet in dat dat de beste rijder is! Waardig? Tja, hij doet idd zijn best. Onder waardig versta ik dat iemand duidelijk heeft laten blijken dat hij superieur is. Massa...tja...nét niet!

    • + 0
    • 26 sep 2008 - 12:24
    • Jij vind het net niet! Diegene die kampioen wordt met meer punten laat zien dat hij het waardig is! Superieur is een hele andere kijk erop!

      • + 0
      • 26 sep 2008 - 13:20

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar