Hamilton teleurgesteld na afwijzen beroep

  • Gepubliceerd op 23 sep 2008 18:47
  • 15
  • Door: Dennis Roke
Lewis Hamilton heeft met teleurstelling kennnis genomen van de uitspraak in zijn zaak tegen de straf die hij kreeg opgelegd in Spa-Francorchamps. De Brit had gehoopt zijn overwinning en de bijbehorende zes punten terug te krijgen, maar kwam uiteindelijk van een koude kermis thuis. Het blijft zoals het is, Hamilton zal het moeten doen met een punt voorsprong met nog vier races voor de boeg.

Hamilton: "Ik ben teleurgesteld, maar het is belangrijk dat ik het achter me laat. Ik ga door met waar ik goed in ben: racen."

McLarens technisch directeur Martin Whitmarsh deelt de mening van zijn coureur. "Natuurlijk zijn we teleurgesteld. Niemand wil Grand Prix' winnen in de rechtbank, maar we waren ervan overtuigd dat Lewis op een legale manier de Grand Prix van België heeft gewonnen. We hadden niet verwacht dat het beroep afgewezen zou worden. Maar nu de uitspraak bekend is, moeten we door. Onze focus ligt bij de laatste vier races van het seizoen."

Een woordvoerder van Ferrari heeft ondertussen laten weten dat het geen commentaar zal geven op de uitspraak.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • JP

    Posts: 43

    Teleurgesteld lees ik dit bericht. Jammer voor de sport. Wordt wel spannend de laaste races. Niet meer lullen nou en je rechtervoet laten spreken.

    • + 0
    • 23 sep 2008 - 19:07
  • kaaskop

    Posts: 178

    Hamilton: \"Ik ben teleurgesteld, maar het is belangrijk dat ik het achter me laat. Ik ga door met waar ik goed in ben: racen.\"
    Moet hij alleen nog de regels begrijpen dan kan het goed gaan maar na 2 jaar HAMTI weet ik bijna zeker hij verpest het weer net als vorig jaar

    • + 0
    • 23 sep 2008 - 19:15
    • Kaaskop, jouw toon klinkt me alsof je hoofd inderdaad uit niet meer dan kaas bestaat... Maar even serieus, we weten ondertussen allemaal echt wel dat je anti-Hamilton bent, maar wil je daar in het vervolg ook even je argumenten voor aandragen? Gelukkig hebben mensen de eigenaardige eigenschap om te groeien en is Hamilton nog maar 23, er van uit gaan dat hetzelfde gebeurt als vorig jaar is dan ook wel erg makkelijk... Bij Schumacher gingen de 7 wereldtitels ook niet vanzelf en als Hamilton ook tot z\'n 37ste blijft racen mag hij nog best wat beginnersfoutjes maken... Het blijft een feit dat weinig coureurs van zijn leeftijd hetzelfde gepresteerd hebben. Bovendien ben ik blij dat er in ieder geval weer eens iemand is die DURFT op de baan. Of dit vervolgens volgens de regels is mag de wedstrijdleiding bepalen...

      • + 0
      • 23 sep 2008 - 20:52
      • jjgend

        Posts: 155

        Er zijn ook weinig coureurs die in een McLaren mogen debuteren.<br />
        Ik denk als Vettel in de McLaren of Ferrari gedebuteerd was dat het gesprek een stuk minder over Hamilton ging. Vettel is een groter talent dan Hamilton naar mijn mening.<br />
        <br />
        Dit heeft niks met durf te maken meer met arrogantie en domweg niet nadenken voordat je een actie maakt.<br />
        bv. Kijk is naar Heidfeld wat die voor inhaalacties kan maken.<br />
        <br />
        PS: @Kaaskop ik ben ook geen Hamilton fan en wel een Ferrari fan maar de reacties van jou slaan vaak nergens op.

        • + 0
        • 24 sep 2008 - 08:23
      • kaaskop

        Posts: 178

        Je zegt dat het een feit blijft dat weinig coureurs van zijn leeftijd hetzelfde gepresteerd hebben noem mij eens een coureur op zijn leeftijd die 2 jaar achter elkaar in de BESTE EN SCHNELSTE auto mochten rijden, juist die zijn er niet dus is dat met het presteeren niet zo veel waard Vettel in die Mercedes zou ook vooraan staan wat jij durft noemt noem ik asociaal gedrag verder ben ik niet anti Hamelton maar al sinds 1960 tegen viese spelletjes in het racegebeuren en wat er sinds 2 jaar bij Dennis en Haug gebeurt vind ik waardeloos

        • + 0
        • 24 sep 2008 - 12:20
  • mika

    Posts: 36

    Niet meer zeiken , maar gewoon hard rijden!!!
    Aankomend weekend staat er weer regen op het programma , dus
    gewoon 10 punten proberen te pakken.

    • + 0
    • 23 sep 2008 - 20:00
  • Benz

    Posts: 368

    Nee en dan geeft een woordvoerder van FIArrari geen commentaar! Zou hem weleens willen horen als Hamilton gewoon zoals het hoort zijn punten had teruggekregen!

    • + 0
    • 23 sep 2008 - 22:46
  • Pieter Koni,

    Kaasdinges heeft de eigenaardige kwaliteit dat zijn voorspellingen nooit uitkomen. Hij heeft zo extreem weinig inzicht dat normaal gesproken zelfs exact het tegenovergestelde van zijn voorspelling uitkomt.

    • + 0
    • 23 sep 2008 - 23:49
  • mooi verwoord pieter!! dank je!!
    laat die kaaskop nu maar eens zwijgen!!!

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 01:30
  • Mag ik hier even melden dat Hamilton geen robot is.
    En is ook niet alleen iemand die niks anders doet dan racen.
    Misschien mogen sommige hem niet maar dat is jullie zaak.
    Maar ga niet hier zetten “ga gewoon hard rijden en niet zeuren.”

    Hij zegt gewoon wat hij vind wat hij denk enz. En dat jullie zo reageren zegt meer over jullie dan hem.
    En het gaspandaal weet hij wel te vinden.

    Jullie doen net of als je in F1 zit dat je niks mag zeggen wat je vind hoe en wat want dan zeur je al. Terwijl jullie diegene zijn die zeuren om het artikel en hun gewoon de mening geven. Die wie zeurt er nou?

    Het is gewoon een mens en laat hem gewoon zijn mening geven inplaats van zulke reacties te plaatsen.

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 07:55
  • Hamilton: \&quot;Ik ben teleurgesteld, maar het is belangrijk dat ik het achter me laat. Ik ga door met waar ik goed in ben: racen.\&quot;
    Heel goed ophouden met janken hierover en ga doen waar je geweldig goed in bent, maar let op de regels, en maak jezelf niet zo belachelijk door hierop door te gaan, fout is fout hard maar fair.

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 09:05
    • felix50

      Posts: 5.792

      Inderdaad hij doet iedere keer zelf en of het team en dat weten ze echt wel maar iedere keer dat gezeik van Ham en of Dennis ze moeten zich gewoon aan de regels houden die er voor iedreen zijn ook al ben je de snelste dat wil niet zeggen dat je iedereen maar vande baan mag drukken of iemand op houden tijdens de Q en de bochten afsnijd

      • + 0
      • 24 sep 2008 - 12:04
  • Het beroep is niet eens behandelt. Je weet dus niet of die inhaal maneuvre fout was of niet.

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 09:50
  • Ja Kaaskop we weten het, het lag allemaal aan de auto. De prestatie van hamilton stelt niets voor.

    In zijn eerste seizoen bijna kampioen worden en en passant de regerend wereldkampioen IN DEZELFDE AUTO verslaan. Eitje toch?

    Hoeveel van de huidige coureurs hebben bij hun eerste seizoen een tegenstander van formaat in hun eigen team verslagen? Laat staan de regerend wereldkampioen.

    • + 0
    • 24 sep 2008 - 13:09
    • kaaskop

      Posts: 178

      Hi patrickl, wie is we ? Neem jij nu de interesse van heel Braband en Limburg waar Verslaan zeg haden ze niet de zelfde puntenstand De prestatie van HAMTI stelt wel wat voor, het laat duidelijk zien hoe het niet moet luister doe je doppen open en kijk naar Kovalainen dan zie ik hoe het er bij McL aan toe gaat

      • + 0
      • 25 sep 2008 - 13:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar