Kovalainen: "Hopelijk volgen er nog veel overwinningen"
- Gepubliceerd op 03 aug 2008 16:47
-
20
- Door: Dennis Roke
Kovalainen: "Het is een fantastisch moment. Hier heb ik jarenlang naartoe gewerkt. Hopelijk is de ban nu gebroken en volgen er snel meer overwinningen. Massa en Lewis waren vandaag sneller dan ik, maar ik ben zuinig geweest op mijn banden en heb in de slotfase Massa onder druk gezet. Ik hoopte op problemen bij hem en dat gebeurde ook. Het ging niet makkelijk, maar ik ben ontzettend blij met mijn eerste overwinning."
Ondanks zijn overwinning schiet Kovalainen er in het kampioenschap nog niet echt mee op. De Fin staat nog steeds zesde, 24 punten achter zijn teamgenoot.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Alsof dat hij in WK gaat winnen!
Posts: 985
Daar heeft ie het toch ook niet over?
Posts: 880
Waarom niet? Mika (Häkkinen) is toch ook ooit zo begonnen?
Posts: 507
wat onder druk gezet als jij dat zo ziet ben je zeker de enigste
en ps het was je gegund maar er is na deze opmerking van jou veel van mijn waardering weg voor jou massa heeft voor mijn toch wel een beetje gewonnen
Posts: 1.748
Ja als Kimi Felipe en Lewis pech hebben zeker.
Posts: 1.748
Ik hoopte op problemen bij hem en dat gebeurde ook.
Kovalainen ik hoop voor je dat je dit ook krijgt en Felipe dit zegt kijken hoe je dan voelt
Posts: 214
frustratie??
nou ik weet uit eigen ervaring (lees: karten) dat als je weet dat je het niet kan winnen op snelheid, dat je dan hoopt op een fout op pech van je tegenstander.
Posts: 7.177
Kijk het is racen en er gebeuren dingen maar het is niet echt een goeie spirit om t ehopen op pech! dat is gewoon eigenlijk winne zonder dat je het echt verdinet hebt. Ik vind dat hij ook wel eens mocht winnen. Maar! Ga niet zulke zingen zeggen dat is niet echt een race spirit!
En ex-ferrari fan
ja dat is ie en ik ook maar al was ik het niet en was voor hem zou ik nog steeds zeggen dat hij dat niet hoort te zeggen dat is geen race spirit en komt gewoon slecht over.
Posts: 5.746
Wat een onzin. Met race spirit wil je gewoon asl eerste eindigen en maakt het je geen bal uit wat er met je tegenstanders gebeurt (zolang ze niet verongelukken natuurlijk). Voorlopig heb je als winnar als eerste met een hele auto de finish gehaald. En daar gaat het om.
Posts: 141
@Germain
felipe fan?
Posts: 141
Eén van de oudste uitspraken in motorsport is: \'Om als eerste te finishen, moet je eerst finishen\'. Hoe vreselijk het ook mag klinken, het is gewoon de waarheid.
Posts: 7
Het is Kovalainen gegund!
Posts: 626
Germain en Jermaine,
Als jullie Masse 2e ligt achter Hamilton op 30 seconden en elke ronde verliest hij één seconde. Dan weet je zeker dat hij gaat verliezen, wedden dat hij (en dus jullie twee) hopen dat Hamilton uitvalt?
Dit zegt helemaal niks negatiefs over spirit enzo. Dit is heel natuurlijk, als je op snelheid niet wint dan hoop je te winnen op betrouwbaarheid. Zoals ex-ferrari fan al aangaf, to finish first dirst you have to finish.... Dus betrouwbaarder zijn dan je tegenstander is zeker wel een terechte manier van winnen. Zonder betrouwbaarheid heb je niks aan snelheid! Kijk maar naar jaren McLaren en Raikonnen.
Wel zonde voor Masse en Hamilton natuurlijk, eigenlijk had 1 van die 2 moeten winnen. Maar hoe meer mensen winnen hoe spannender en dus beter!
Posts: 7.177
Sorry daar hoop ik dan niet op want massa wordt dan nog 2e.
En ja je houd het zo wel spannend maar 3 ronden komop zeg dat is echt *** En om nou te gaan zeggen van ja ik hoopte dat er iets gebeurde vind ik gewoon niet cool. Je hoort niet te winnen op \'het hopen dat iemand uitvalt\" Je hoort te winnen omdat je goed reed vind ik.
Posts: 626
Volgens mij rijdt je goed als je tweede wordt. Dus als je dan wint door pech van andere win je nogsteeds omdat je goed reed!
Posts: 7.177
Sorry maar wat was de reden dat hij 2e was? JUIST hamilton viel ook terug door een lekke band.
En hij was gewoon te langzaam. Dus ik vind het niet echt omdat hij goed reed. Zeg niet dat hij slecht reed zeker niet maar hij kon niet tippen aan hamilton en massa
Posts: 5.746
Als je tweede ligt en de nummer 1 valt uit, heb ja dan niet verdiend gewonnen? Tuurlijk wel! Jij komt immers als eerste over de streep. En je hebt je tegenstander er niet afgeramd. Dus niets om over te scahemn. Jij hield alles heel, Je tegenstander niet.
Posts: 7.177
sorry maar de tegenstander(s) kunnen daar niks aan doen!
Posts: 1.748
Toen Massa in Frankrijk won was ik wel blij maar ik vond het niet echt een overwinning om trots op te zijn.
Posts: 265
Het is net als met voetbal, het maakt niet uit hoe het balletje erin zit, als \'ie er maar in zit. De punten worden pas na de vlag verdeeld en Massa haalde de vlag niet en Kovalainen wel.