Kovalainen: "Hopelijk volgen er nog veel overwinningen"

  • Gepubliceerd op 03 aug 2008 16:47
  • 20
  • Door: Dennis Roke
De overwinning op de Hungaroring lijkt lange tijd naar Felipe Massa te gaan, maar uiteindelijk krijgt de Formule 1 zijn honderdste Grand Prix-winnaar: Heikki Kovalainen. Teamgenoot Hamilton kreeg te kampen met een lekke band en Massa moet drie ronden voor het eind het veld ruimen met een kapotte motor. Kovalainen profiteert en pakt onbedreigd zijn allereerste overwinning.

Kovalainen: "Het is een fantastisch moment. Hier heb ik jarenlang naartoe gewerkt. Hopelijk is de ban nu gebroken en volgen er snel meer overwinningen. Massa en Lewis waren vandaag sneller dan ik, maar ik ben zuinig geweest op mijn banden en heb in de slotfase Massa onder druk gezet. Ik hoopte op problemen bij hem en dat gebeurde ook. Het ging niet makkelijk, maar ik ben ontzettend blij met mijn eerste overwinning."

Ondanks zijn overwinning schiet Kovalainen er in het kampioenschap nog niet echt mee op. De Fin staat nog steeds zesde, 24 punten achter zijn teamgenoot.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    Alsof dat hij in WK gaat winnen!

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 16:53
    • johan

      Posts: 985

      Daar heeft ie het toch ook niet over?

      • + 0
      • 3 aug 2008 - 19:17
  • rchorus

    Posts: 880

    Waarom niet? Mika (Häkkinen) is toch ook ooit zo begonnen?

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 17:34
  • wat onder druk gezet als jij dat zo ziet ben je zeker de enigste
    en ps het was je gegund maar er is na deze opmerking van jou veel van mijn waardering weg voor jou massa heeft voor mijn toch wel een beetje gewonnen

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 18:31
  • germain

    Posts: 1.748

    Ja als Kimi Felipe en Lewis pech hebben zeker.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 20:29
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik hoopte op problemen bij hem en dat gebeurde ook.

    Kovalainen ik hoop voor je dat je dit ook krijgt en Felipe dit zegt kijken hoe je dan voelt

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 20:44
    • ilCovano

      Posts: 214

      frustratie??
      nou ik weet uit eigen ervaring (lees: karten) dat als je weet dat je het niet kan winnen op snelheid, dat je dan hoopt op een fout op pech van je tegenstander.

      • + 0
      • 3 aug 2008 - 21:19
      • Kijk het is racen en er gebeuren dingen maar het is niet echt een goeie spirit om t ehopen op pech! dat is gewoon eigenlijk winne zonder dat je het echt verdinet hebt. Ik vind dat hij ook wel eens mocht winnen. Maar! Ga niet zulke zingen zeggen dat is niet echt een race spirit!

        En ex-ferrari fan

        ja dat is ie en ik ook maar al was ik het niet en was voor hem zou ik nog steeds zeggen dat hij dat niet hoort te zeggen dat is geen race spirit en komt gewoon slecht over.

        • + 0
        • 3 aug 2008 - 22:36
        • Kubica

          Posts: 5.746

          Wat een onzin. Met race spirit wil je gewoon asl eerste eindigen en maakt het je geen bal uit wat er met je tegenstanders gebeurt (zolang ze niet verongelukken natuurlijk). Voorlopig heb je als winnar als eerste met een hele auto de finish gehaald. En daar gaat het om.

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 10:46
  • @Germain
    felipe fan?

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 21:10
  • Eén van de oudste uitspraken in motorsport is: \'Om als eerste te finishen, moet je eerst finishen\'. Hoe vreselijk het ook mag klinken, het is gewoon de waarheid.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 21:18
  • eriks

    Posts: 7

    Het is Kovalainen gegund!

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 21:50
  • Paul

    Posts: 626

    Germain en Jermaine,

    Als jullie Masse 2e ligt achter Hamilton op 30 seconden en elke ronde verliest hij één seconde. Dan weet je zeker dat hij gaat verliezen, wedden dat hij (en dus jullie twee) hopen dat Hamilton uitvalt?

    Dit zegt helemaal niks negatiefs over spirit enzo. Dit is heel natuurlijk, als je op snelheid niet wint dan hoop je te winnen op betrouwbaarheid. Zoals ex-ferrari fan al aangaf, to finish first dirst you have to finish.... Dus betrouwbaarder zijn dan je tegenstander is zeker wel een terechte manier van winnen. Zonder betrouwbaarheid heb je niks aan snelheid! Kijk maar naar jaren McLaren en Raikonnen.

    Wel zonde voor Masse en Hamilton natuurlijk, eigenlijk had 1 van die 2 moeten winnen. Maar hoe meer mensen winnen hoe spannender en dus beter!

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 08:32
    • Sorry daar hoop ik dan niet op want massa wordt dan nog 2e.

      En ja je houd het zo wel spannend maar 3 ronden komop zeg dat is echt *** En om nou te gaan zeggen van ja ik hoopte dat er iets gebeurde vind ik gewoon niet cool. Je hoort niet te winnen op \'het hopen dat iemand uitvalt\" Je hoort te winnen omdat je goed reed vind ik.

      • + 0
      • 4 aug 2008 - 09:07
      • Paul

        Posts: 626

        Volgens mij rijdt je goed als je tweede wordt. Dus als je dan wint door pech van andere win je nogsteeds omdat je goed reed!

        • + 0
        • 4 aug 2008 - 10:33
        • Sorry maar wat was de reden dat hij 2e was? JUIST hamilton viel ook terug door een lekke band.

          En hij was gewoon te langzaam. Dus ik vind het niet echt omdat hij goed reed. Zeg niet dat hij slecht reed zeker niet maar hij kon niet tippen aan hamilton en massa

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 10:50
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Als je tweede ligt en de nummer 1 valt uit, heb ja dan niet verdiend gewonnen? Tuurlijk wel! Jij komt immers als eerste over de streep. En je hebt je tegenstander er niet afgeramd. Dus niets om over te scahemn. Jij hield alles heel, Je tegenstander niet.

        • + 0
        • 4 aug 2008 - 10:49
        • sorry maar de tegenstander(s) kunnen daar niks aan doen!

          • + 0
          • 4 aug 2008 - 11:41
  • germain

    Posts: 1.748

    Toen Massa in Frankrijk won was ik wel blij maar ik vond het niet echt een overwinning om trots op te zijn.

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 10:05
  • Gassuh

    Posts: 265

    Het is net als met voetbal, het maakt niet uit hoe het balletje erin zit, als \'ie er maar in zit. De punten worden pas na de vlag verdeeld en Massa haalde de vlag niet en Kovalainen wel.

    • + 0
    • 4 aug 2008 - 12:03

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar