Raikkonen: "Hamiltons straf meer dan terecht"

  • Gepubliceerd op 11 jun 2008 21:58
  • 9
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen vindt dat Lewis Hamilton een terechte straf heeft gekregen in de vorm van tien plaatsen terug op de startopstelling in Magny-Cours. De Brit reed in Canada achterop de wagen van Raikkonen in de pitstraat terwijl de Fin stond te wachten voor het rode licht.

Raikkonen: "Ik kan het nog steeds niet geloven hoe het mogelijk is dat iemand je raakt als je naast een andere auto voor het rode licht staat te wachten. Ik snap niet dat Hamilton zowel het rode licht als de twee auto's over het hoofd kan zien. Zijn straf in Magny-Cours is meer dan terecht."

Raikkonen beseft dat hierdoor in Montreal een mooi resultaat in rook opging. "Door de actie van Hamilton verloren we de kans op een goed resultaat. Op het moment dat de safety-car naar buiten kwam was de auto erg snel. Ik denk dat ik had kunnen winnen of, in het slechtste geval, was ik tweede geworden. Daarmee hadden we belangrijke punten gescoord. Ik was er klaar voor met Kubica te vechten voor de koppositie, maar ik kreeg die kans niet. Ik ben niet boos, wel teleurgesteld, verrast en gefrustreerd tegelijkertijd. Hij wist dat het licht rood was. Ongelukken gebeuren nou eenmaal in deze sport, maar twee stoppende auto's over het hoofd zien is wel heel erg moeilijk."

Door twee nulscores op rij zakte Raikkonen van de eerste naar de vierde plek in de stand, maar de Fin is ervan overtuigd dat Ferrari snel weer zal kunnen winnen. "Ik verliet Montreal met een goede indruk van de F2008; de auto was er erg snel. Nu gaan we naar een aantal circuits waar we gewoonlijk erg sterk zijn. Ik hou niet van terugkijken, dus ik concentreer me nu alleen maar op de race in Frankrijk. Laten we hopen dat we het resultaat van vorig jaar kunnen herhalen; toen haalden we een mooie dubbelzege", aldus de regerend wereldkampioen.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Steff

    Posts: 405

    Blijft een zotte actie om de auto ook expres in Raikkonen\'s auto te gooien! Maar ja, gelukkig is hij goed gestraft en zal hij nog eens nadenken.

    • + 0
    • 12 jun 2008 - 07:38
    • Beetje vaag en kinderachtig dat iedereen gaat denken dat hij het express heeft geedan.

      Als hij de andere kant op was gegaan was hij misschien wel tegen de muur gekomen, dus het was het meest logiese wat hij kon doen.
      Daarnaast zou Rosberg dus ook express op hamilton zijn ingereden? Want daar gebeurde hetzelfde... alleen is rosberg wel iets anders moet ik zeggen.

      Daarnaast wat heeft hamilton er aan om express op kim raikonnen in te rijden. Zou het niet gebeuren was hij nu waarschijnlijk 1e weer met de punten.

      Het slaat nergens op dat je dat denkt....

      • + 0
      • 12 jun 2008 - 08:44
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Ik denk dat het zo is gebeurd: Hamilton voelde al dat z\'n wagen de eindstreep niet heeft kunnen halen. Hij heeft z\'n team gevraagd contact op te nemen met Williams zodat ze samen een ongeluk in scene konden zetten, met als doel rivaal Raikkonen uitscahkelen. Als nl Rosberg nog op Hamilton zou knallen zou het meer op een ongeluk lijken en zou H. er mss wel mee weg komen. In het meest gunstige geval zou Rosberg ook de wagen van Raikkonen nog raken. Ook Sutil was bij dit complot betrokken, het was immers zijn wagen die langs de kant stond en hij had nog een appeltje te schillen met Raikkonen.

        Zo kan iemand nog grotere onzin verzinnen? Natuurlijk doet Hamilton zoiets niet expres!!

        • + 0
        • 12 jun 2008 - 09:06
        • Hhaha goeie maar idd natuurlijk doet hij dat niet hij heeft er niks aan. Hij is door dit veel punten verloren. Hoe je het ook went of keert. Daarnaast is het ook wel een beetje zielig dta mensne zoiets gaan verzinnen dat iets express gebeurd.. pfff

          • + 0
          • 15 jun 2008 - 00:54
  • Fresh-T

    Posts: 461

    Jonges jonges jonges! Waar slaat dit allemaal weer op? Ja, Tristan laat weer van zich spreken.

    Is dit nou het wereldkampioenen gedrag? Raikonnen begint zo langzamer hand een beetje te lijken op Alonso. Ze kunnen het niet winnen en gaan dan lopen huilen.

    Tuurlijk is het een zotte actie van Hamilton, maar wat dacht je van de actie van Kimi twee weken geleden? Dat was net zo zot! En maar schreeuwen dat ie probeerde te ontwijken - wat dikke b*llshit is aangezien hij alleen probeerde zijn auto onder controle te houden.

    Ik vind de reactie van dus ook zeer slecht. Alsof Hamilton zijn podiumplek gaat opgeven door zich ff in een andere auto te boren. Logisch nadenken is bij sommige mensen nogal lastig geloof ik!!

    • + 0
    • 12 jun 2008 - 08:48
    • cdk

      Posts: 62

      Ten eerste kimi zou een heel boek moeten schrijven om maar een beetje in de buurt van alonso te komen. Als iemand zo\'n domme fout mag je er toch iets over zeggen. hamilton zeikt over alles en niets en wor steeds arroganter die komt in de buurt van alsonso niet kimi. Ten tweede hoe kan je iemand ontwijken als je je auto niet onder controle hebt?
      Iemand aanrijden met 200+ of een rood licht en twee stilstaande auto\'s voor je missen is ook ECHT NET ZO ZOT. Kom op man denk gewoon ff normaal.
      Hamilton dook naar de kant van kimi omdat daar de meeste ruimte was. Naast kimi was nog een heel stuk open, naast kubica niet. Hij deed het niet expres.

      • + 0
      • 12 jun 2008 - 09:37
      • Fresh-T

        Posts: 461

        Mee eens! Laat daar geen misverstand over bestaan!

        Ik bedoelde aan te geven, dat ene meneer Sutil geen probleem heeft gemaakt van zijn incident (anders is mij dat ontgaan). Nu gebeurt er wat met meneer Raikonnen zelf en begint hij zowat te huilen!

        Hij was toch mister cool? Of the Iceman? Waar dan? Ik zie hem niet!

        • + 0
        • 12 jun 2008 - 15:06
        • ja vraag ik me ook wel een beetje af. Eerlijk te zijn gaat het d elaatste paar races niet echt lkkr. Hij lijkt zich meer aan te trekken van dingen. Kijk bijv. de eerste race. Die fouten waren echt heel erg schamtelijk. Ik bedoel achterwiel op het gras:S om iemand op te halen de kimi die ik ken van racen doet zulke dingen neit... en dan monaco... ging ook niet echt lkkr. Nou de laatste race deed hij het aardig goed en voor de sc ging hij goed.. maar nog vraag ik me af want eerst was het idd de iceman maar nu laat hij heel veel van zich horen over het hamilton verhaal.

          Hij zou het normaal achter zich laten.

          • + 0
          • 15 jun 2008 - 00:58
  • rafael

    Posts: 2.567

    beetje arrogant, maarja.

    • + 0
    • 12 jun 2008 - 22:27

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar