Raikkonen: "Hamiltons straf meer dan terecht"
- Gepubliceerd op 11 jun 2008 21:58
-
9
- Door: Dennis Roke
Raikkonen: "Ik kan het nog steeds niet geloven hoe het mogelijk is dat iemand je raakt als je naast een andere auto voor het rode licht staat te wachten. Ik snap niet dat Hamilton zowel het rode licht als de twee auto's over het hoofd kan zien. Zijn straf in Magny-Cours is meer dan terecht."
Raikkonen beseft dat hierdoor in Montreal een mooi resultaat in rook opging. "Door de actie van Hamilton verloren we de kans op een goed resultaat. Op het moment dat de safety-car naar buiten kwam was de auto erg snel. Ik denk dat ik had kunnen winnen of, in het slechtste geval, was ik tweede geworden. Daarmee hadden we belangrijke punten gescoord. Ik was er klaar voor met Kubica te vechten voor de koppositie, maar ik kreeg die kans niet. Ik ben niet boos, wel teleurgesteld, verrast en gefrustreerd tegelijkertijd. Hij wist dat het licht rood was. Ongelukken gebeuren nou eenmaal in deze sport, maar twee stoppende auto's over het hoofd zien is wel heel erg moeilijk."
Door twee nulscores op rij zakte Raikkonen van de eerste naar de vierde plek in de stand, maar de Fin is ervan overtuigd dat Ferrari snel weer zal kunnen winnen. "Ik verliet Montreal met een goede indruk van de F2008; de auto was er erg snel. Nu gaan we naar een aantal circuits waar we gewoonlijk erg sterk zijn. Ik hou niet van terugkijken, dus ik concentreer me nu alleen maar op de race in Frankrijk. Laten we hopen dat we het resultaat van vorig jaar kunnen herhalen; toen haalden we een mooie dubbelzege", aldus de regerend wereldkampioen.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 405
Blijft een zotte actie om de auto ook expres in Raikkonen\'s auto te gooien! Maar ja, gelukkig is hij goed gestraft en zal hij nog eens nadenken.
Posts: 7.177
Beetje vaag en kinderachtig dat iedereen gaat denken dat hij het express heeft geedan.
Als hij de andere kant op was gegaan was hij misschien wel tegen de muur gekomen, dus het was het meest logiese wat hij kon doen.
Daarnaast zou Rosberg dus ook express op hamilton zijn ingereden? Want daar gebeurde hetzelfde... alleen is rosberg wel iets anders moet ik zeggen.
Daarnaast wat heeft hamilton er aan om express op kim raikonnen in te rijden. Zou het niet gebeuren was hij nu waarschijnlijk 1e weer met de punten.
Het slaat nergens op dat je dat denkt....
Posts: 5.746
Ik denk dat het zo is gebeurd: Hamilton voelde al dat z\'n wagen de eindstreep niet heeft kunnen halen. Hij heeft z\'n team gevraagd contact op te nemen met Williams zodat ze samen een ongeluk in scene konden zetten, met als doel rivaal Raikkonen uitscahkelen. Als nl Rosberg nog op Hamilton zou knallen zou het meer op een ongeluk lijken en zou H. er mss wel mee weg komen. In het meest gunstige geval zou Rosberg ook de wagen van Raikkonen nog raken. Ook Sutil was bij dit complot betrokken, het was immers zijn wagen die langs de kant stond en hij had nog een appeltje te schillen met Raikkonen.
Zo kan iemand nog grotere onzin verzinnen? Natuurlijk doet Hamilton zoiets niet expres!!
Posts: 7.177
Hhaha goeie maar idd natuurlijk doet hij dat niet hij heeft er niks aan. Hij is door dit veel punten verloren. Hoe je het ook went of keert. Daarnaast is het ook wel een beetje zielig dta mensne zoiets gaan verzinnen dat iets express gebeurd.. pfff
Posts: 461
Jonges jonges jonges! Waar slaat dit allemaal weer op? Ja, Tristan laat weer van zich spreken.
Is dit nou het wereldkampioenen gedrag? Raikonnen begint zo langzamer hand een beetje te lijken op Alonso. Ze kunnen het niet winnen en gaan dan lopen huilen.
Tuurlijk is het een zotte actie van Hamilton, maar wat dacht je van de actie van Kimi twee weken geleden? Dat was net zo zot! En maar schreeuwen dat ie probeerde te ontwijken - wat dikke b*llshit is aangezien hij alleen probeerde zijn auto onder controle te houden.
Ik vind de reactie van dus ook zeer slecht. Alsof Hamilton zijn podiumplek gaat opgeven door zich ff in een andere auto te boren. Logisch nadenken is bij sommige mensen nogal lastig geloof ik!!
Posts: 62
Ten eerste kimi zou een heel boek moeten schrijven om maar een beetje in de buurt van alonso te komen. Als iemand zo\'n domme fout mag je er toch iets over zeggen. hamilton zeikt over alles en niets en wor steeds arroganter die komt in de buurt van alsonso niet kimi. Ten tweede hoe kan je iemand ontwijken als je je auto niet onder controle hebt?
Iemand aanrijden met 200+ of een rood licht en twee stilstaande auto\'s voor je missen is ook ECHT NET ZO ZOT. Kom op man denk gewoon ff normaal.
Hamilton dook naar de kant van kimi omdat daar de meeste ruimte was. Naast kimi was nog een heel stuk open, naast kubica niet. Hij deed het niet expres.
Posts: 461
Mee eens! Laat daar geen misverstand over bestaan!
Ik bedoelde aan te geven, dat ene meneer Sutil geen probleem heeft gemaakt van zijn incident (anders is mij dat ontgaan). Nu gebeurt er wat met meneer Raikonnen zelf en begint hij zowat te huilen!
Hij was toch mister cool? Of the Iceman? Waar dan? Ik zie hem niet!
Posts: 7.177
ja vraag ik me ook wel een beetje af. Eerlijk te zijn gaat het d elaatste paar races niet echt lkkr. Hij lijkt zich meer aan te trekken van dingen. Kijk bijv. de eerste race. Die fouten waren echt heel erg schamtelijk. Ik bedoel achterwiel op het gras:S om iemand op te halen de kimi die ik ken van racen doet zulke dingen neit... en dan monaco... ging ook niet echt lkkr. Nou de laatste race deed hij het aardig goed en voor de sc ging hij goed.. maar nog vraag ik me af want eerst was het idd de iceman maar nu laat hij heel veel van zich horen over het hamilton verhaal.
Hij zou het normaal achter zich laten.
Posts: 2.567
beetje arrogant, maarja.