Raikkonen: "Mijn race werd verpest door Hamiltons fout"
- Gepubliceerd op 09 jun 2008 09:14
-
12
- Door: Rob Veenstra
De regerend kampioen vervolgt: Iedereen kan fouten maken. Dat deed ik ook twee weken geleden in Monaco, waarbij Adrian Sutil het slachtoffer was. Maar een fout maken bij meer dan tweehonderd kilometer per uur is wel iets anders dan tegen stilstaande autos in de pitstraat aanrijden. Ik ben niet boos, want daar schiet ik toch niets mee op. Ik ben ontevreden, want dit was een mooie kans om te winnen. Toen de graining van de banden was ging het namelijk heel goed. In de laatste twee races heb ik geen punten gescoord, het wordt tijd dat ik weer eens wat ga winnen. Het kampioenschap is nog lang, het staat nog dicht op elkaar en we hebben alles in huis om het verloren terrein weer goed te maken.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.789 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 405
Ik vraag me toch af wat Hamilton aan het doen was. Hij verloor duidelijk de leiding in de pits, wat mij dan logisch lijkt is dat je je focust op wat voor je rijdt ...
Posts: 5.792
Ten eerste was Ham licht (weinig benzine)dus winnen had er niet ingezeten dat zag je aan de ronde tijden .Kub en raik gingen steed sneller en liepen iedere ronde een beetje in.Daardat hij tijdens de pitsstop 2 plaatsen verloor zag hij niks meer ,oke je kunt zeggen ik zag het rode licht niet maar er stonden ook nog 2 wagens en daar kijk je niet overheen.Wat ik kenmerkend vind aan Hamilton dat is dat hij altijd zijn woordje klaar heeft maar nu hoor en zie je hem niet .Als je altijd jezelf op de borst slaat moet je er ook zijn als het niet goed gaat
Posts: 181
Volgens mij was iedereen licht, als \'n Kimi of Kubica langer buiten hadden kunnen blijven nadat de straat open werd gegooid, dan hadden ze dat waarscijnlijk gedaan. Zelf denk ik dat Kimi voor een erg korte 2de stint ging, hij stond korter stil dan Kubica en Lewis. Nee ... winst had er voor Kimi volgens mij niet ingezeten. Hooguit proberen om de schade beperkt te houden.
Posts: 626
Kimi of Kubica blijven niet langer buiten als ze licht waren. Omdat je zonder veel \'pijn\' een pitstop kan maken als de SC uit is. Kijk naar de mensen die wel doorreden, echte veel gebracht heeft ze dat niet!
Verder weet ik niet of hij had kunnen winnen, een podium wel denk ik. Had het graag gezien... Maarja, hoort erbij!
Posts: 181
Podium denk ik ook wel idd ... Wat ik bedoel is, de SC was aan z\'n laatste ronde bezig. Als je dan als coureur voor op rijdt en jouw grootste concurrenten gaan de pit in, die ongeveer met in en uitrijden zo\'n 22-23 seconde duurt, en je kan nog \'n ronde of 3/4 buiten blijven dan heb je een grote kans om de winst naar je toe te trekken. Ten eerste jouw concurrenten zijn zwaarder, verliezen tijd omdat ze achteraan rijden en langs de \'langzamere\' coureurs moeten. Als je dan nog eens een gat extra kunt trekken van 1.5 - 2 seconde ... Dan komt je volgens mij zeker na je pits voor je concurrenten uit.
Posts: 626
en voila, we hebben een meningsverschil waar de teambazen denk ik ook mee zitten. Als je tegelijk gaat, verlies je in principe niks (behalve als je tegelijk gaat met Hamilton ;)). Als je niet gaat kan je winen of verliezen... lastig lastig lastig.
Trouwens ook mooi was de pitstop voor banden van Butten, jammer dat het hem weinig tot niets opleverde!
Posts: 181
\"behalve als je tegelijk gaat met Hamilton ;)\" hehe, vals kreng! ;)
Wat Button betreft, dat was opzich een gave actie .. Je kan zien dat Brawn er momenteel met de scepter aan zwaaien is, die durft tenminste risico\'s te nemen ... Zoiets kan 2 kanten op, of het leverd punten op of niets.
Posts: 11.414
Dat je (hier) nog niets van Hamilton hebt gelezen ligt meer aan de nieuwsgaring van deze site dan aan Hamilton. Ik heb (elders) al 3 of 4 verschillende reacties gelezen van Hamilton op het incident.
Posts: 61
Ja was een beetje vaag en dom..
Misschien was hij een beetje teleurgesteld dat hij de leiding kwijt was ;).
Alleen had het team hem moeten vertellen dat het licht op rood staat. Zoals \"vroeger\", \"watch the line on the exit\", zoals dat werd geroepen.
Posts: 234
Heb je groot gelijk in... alleen werd het Hamilton wel degelijk verteld. Op autosport.com in een Q&A met Martin Whitmarsh:
Q: Did you give Lewis a warning about the red light over the radio?
Whitmarsh: \"Yes.\"
Q: So it was his fault?
Whitmarsh: \"Frankly, we gave it to him, we could have given it to him earlier. There was quite a lot going on, obviously we were stopping both cars. When you come in first and come out third I\'m sure you\'re anxious to see if you can jump past those people, and I\'m sure that distracted him. As Nico [Rosberg] proved seconds later, it was easy to do.\"
Hamilton kreeg dus wel degelijk een waarschuwing. Misschien iets laat, of in een hectische situatie, maar om aan 80 per uur erop knallen vind ik wel heel erg flagrant. Overigens heeft hij wel nog snel uitgeweken om Raikkonen te rammen ipv Kubica. Met een oog op het kampioenschap een slimme zet denk ik.
Posts: 5.746
Hoewel ik duidelijk geen Hamilton fan ben, vind ik dit wel wat hard gesteld. Ik denk dat H. uit alle macht probeerde beide auto\'s te ontwijken, maar niet meer langs R. kon komen en hem dus raakt. Als ik het fout zou hebben zakt mijn respect voor H. wel tot een heel erg laag punt.
Posts: 7.177
Nou ik ben het niet eens.
Want als hij namelijk naar rechts was gaan afwijken zou hij miss wel tegen de muur gereden dus het was veiliger links te gaan.