Kimi Raikkonen kijkt alweer vooruit naar Canada

  • Gepubliceerd op 27 mei 2008 19:28
  • 10
  • Door: Dennis Roke
Wereldkampioen Kimi Raikkonen kijkt alweer vooruit naar de Grand Prix van Canada, waar hij wil proberen een goed resultaat neer te zetten. De race in Monaco afgelopen zondag verliep niet naar wens voor de Fin, zo´n beetje alles wat fout kon gaan ging ook fout. De problemen begonnen al voor de start met een drive-through-penalty als gevolg en de race kreeg ook een bizar einde door een botsing met Adrian Sutil. De regerend kampioen eindigde daardoor buiten de punten.

Raikkonen heeft in de laatste twee races maar liefst twaalf punten verloren aan Hamilton, maar hij kijkt alweer vooruit naar de volgende race. "Soms gaan dingen goed, soms niet. Ik verliet Monaco met lege handen. Maar ik kijk nooit terug, want ik kan het niet meer veranderen. We kunnen nu alleen de oorzaken analyseren en proberen te voorkomen dat het opnieuw gebeurd. Ik heb mijn excuses aangeboden aan Sutil. Het is erg jammer voor hem, maar deze dingen gebeuren nou eenmaal."

Dankzij de nulscore heeft Raikkonen nu een achterstand van 3 punten op Hamilton. Maar Raikkonen is ervan overtuigd dat zijn team in Canada terug kan slaan. "Het is niet het einde van de wereld. Vorig jaar stonden we er veel slechter voor. De auto van dit jaar is veel beter dus we gaan proberen een goed resultaat te scoren. Canada is altijd goed geweest voor Ferrari, dus we hopen deze traditie voort te kunnen zetten. Montreal is ook zo'n race waar rare dingen kunnen gebeuren, maar we zijn goed voorbereid op alle situaties," aldus de Fin.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Volgende keer rijdt Sutil waar hij hoort.In de achterhoede!

    • + 0
    • 28 mei 2008 - 01:10
    • felix50

      Posts: 5.792

      en als je zo als raikonnen rijd hoor je geen punten te scoren

      • + 0
      • 28 mei 2008 - 06:38
    • germain

      Posts: 1.748

      nee volgende keer rijdt raikkonen waar hij hoort achter massa en hamilton

      • + 0
      • 28 mei 2008 - 07:49
      • Leonhart

        Posts: 302

        Correctie: Raikkonen rijdt voor Massa en Hamilton ;)
        --------------
        Mooi dat hij de boel achter zich laat. Alles wat fout kon gaan is wel fout gegaan denk ik zo.

        \"Maar ik kijk nooit terug, want ik kan het niet meer veranderen.\"
        Goeie woorden (Y)

        • + 0
        • 28 mei 2008 - 10:54
        • rafael

          Posts: 2.567

          @Leonhart
          \"\"Soms fout vergeet jij dat nooit!\"\"( kijk maar wat gebeurde met hamilton vorige jaar in brazil).

          • + 0
          • 28 mei 2008 - 11:09
          • Leonhart

            Posts: 302

            Ik snap alleen het 1e gedeelte niet helemaal...?
            En Hamilton reed in het begin van die wedstrijd een klein deel in neutraal?
            Zal aan mij liggen maar ik snap dit niet helemaal...

            • + 0
            • 28 mei 2008 - 13:28
        • Ohja daar is hij ook Geëindigd de laatste 2/3? races?
          Ik denk dat het nog spannend tussen hun gaat worden en ik denk dat Heikki 4e wordt aan het einde van het seizoen flak voor kubica

          • + 0
          • 29 mei 2008 - 09:09
  • De Force India hoort in de achterhoede, of Sutil daar hoort zou ik zo niet durven zeggen....

    • + 0
    • 28 mei 2008 - 07:26
    • Sutil durf ik niet te zeggen.. Hij heeft 1 keer een suc6 waaronder natuurlijk door alles wat er is gebeurd. Op een baan waar je echt heel weinig in kan halen... Hij komt gewoon weer rond plek 20

      • + 0
      • 28 mei 2008 - 10:09
  • Steff

    Posts: 405

    Wat een ongenuanceerd gelul hier!

    Kimi Raikkonen en Ferrari waren na Australie en voor Monaco zo eenvoudig veel sneller dan Hamilton en McLaren dus denk 3 keer na als je zelf dat Raikkonen \'achter\' hun hoort.

    • + 0
    • 28 mei 2008 - 10:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar