Sebastian Vettel krijgt straf door debuut nieuwe STR3
- Gepubliceerd op 18 mei 2008 03:41
-
10
- Door: Dennis Roke
De nieuwe STR3 maakt gebruik van een andere versnellingsbak als zijn voorganger, de STR2B uit 2007. Voor Vettel betekent dit dat hij gebruik moet maken van een andere versnellingsbak als die hij gebruikte in Turkije. Volgens de nieuwe reglementen wordt de jonge Duitser daarvoor bestraft met vijf plaatsen verlies op de startopstelling. Dit alles kan gezien worden als een wat ongelukkige timing. "Monaco is wel de laatste plaats waar je zo'n straf wilt hebben," aldus mede-teameigenaar Gerhard Berger.
Teamgenoot Sebastian Bourdais krijgt deze straf overigens niet, omdat hij niet aan de finish kwam in Turkije.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 28
Wat een prutsers! Bedenk dat eerder en haal Vettel 4 ronden voor het einde binnen in Turkije. Hij werd 17e, dus waar hebben we het over?
Of wacht met die STR3 tot na Monaco. Monaco is precies de race waar altijd rare dingen gebeuren. Er is al eerder aangegeven dat Monaco niet de race is om een nieuwe auto te introduceren. Ik snap dat er druk ligt om de nieuwe auto te introduceren, maar wat schiet je hiermee op?
Posts: 7.177
Hij heeft niet echt geluk dit jaar zeg..
Posts: 11.414
Lol, dat is inderdaad niet echt handig uitgekozen.
Ze hebben ook wel behoorlijk wat \"pech\" gehad. Wat is de kans dat zo\'n Torro Rosso aan de finish komt? Inderdaad ja, vrijwel nul. Dan zul je net zien dat de enige keer dat dat ding dan echt niet over de finish moet komen, dat dat dan net wel gebeurt :)
Posts: 150
Ik snap al helemaal niets van dat hele torro rosso, voor aanstormende talenten. Daar hebben we GP2 en andere klasses voor naar mijn mening had vettel veel beter eerst een jaartje GP2 kunnen rijden
Posts: 7.177
Nou ik ben het niet echt met je eens hij heeft heel wat laten zien afgelope jaar! eerste persoon met een torro eosso in Q3. dat gebeurt niet zomaar.. en ja dit jaar heeft ie veel pech en niet eens met zijn toedoen..
Posts: 11.414
Ik zie dat aanstormend talent in lagere teams ook niet zo zitten. Als een coureur dat 1 seizoen doet dan gaat het nog wel. Kijk naar de mooie dingen die Vettel in zijn eerste seizoen liet zien.
Het lijkt erop dat hij nu toch wat begint af te glijden. Zou dat constant achteraan rijden op den duur niet gewoon heel erg demotiverend gaan werken?
Posts: 2.250
Jah, idd. En, Lewis Hamilton fan, jou favoriete rijder heeft wel door zen raar rijgedrag veroorzaakt dat Vettel op Webber inknalde onder de Safety Car, Waardoor Vettel bijna een podium had gehad. En Vettel heeft dit jaar problemen met die Force India\'s waarmee altijd iets mee gebeurt in de eerste ronde.
Posts: 5.792
ik vind dat toorro hun eigen wagens had moeten bouwen en dan had ik er respect voor gehad en al is het niet mijn vriend die Berger hij heeft de weg van de minste weersstand gekozen.snel succes dat streeft hij na maar torro gaat er aan kapot wanneer redbull zich terug trekt en dat gaat gebeuren.Berger kan nu succes hebben op de korte termijn maar dat Torro(minardi) in de toekomst de nek kosten omdat ze daar nu zelf niet bouwen en in de toekomst is dat een must
Posts: 10
Ik denk dat het verstandig is om mee te liften op de gewone RB, natuulijk is dit maar voor korte tijd, maar het scheelt in ieder geval al weer een hoop ontwikkelingskosten voor zo\'n team dus ik kan het wel begrijpen.
Het is natuurlijk wel jammer dat ze Vettel niet een paar ronden voor het einde naar binnen halen, want deze straf doet niemand goed
Posts: 1.966
Die Vettel kan alleen maar sterker worden door dit soort pech...Hopelijk ziet hij dat ook in en gaat hij niet bij de pakken neer zitten...Er is nog niets slechts gebeurd waar hij zelf wat aan kan doen (in 2008), dus zijn wraak zal zoet zijn denk ik...