Kovalainen: "McLaren heeft stap voorwaarts gezet"
- Gepubliceerd op 16 mei 2008 21:04
-
13
- Door: Dennis Roke
Kovalainen: "Ik wil een probleemvrije race rijden en laten zien hoeveel potentieel er in de auto zit. Het voelde allemaal erg goed in Turkije en we hebben ook een goede test gehad in Paul Ricard. Maar Monaco is de meest onvoorspelbare race van het seizoen. Natuurlijk wil ik voor de overwinning meestrijden. We zullen zien."
Na een overwinning van Hamilton in Australië heeft Ferrari vier overwinningen op rij gescoord. Dit heeft gezorgd voor een achterstand in beide kampioenschappen. McLaren staat bij de constructeurs 21 punten achter op de derde plaats, Hamilton staat bij de coureurs zeven punten achter op leider Kimi Raikkonen. Mercedes-sportchef Norbert Haug is echter vol vertrouwen voor de rest van het seizoen: "We hebben tijdens de afgelopen races stappen vooruit gemaakt, zeker in vergelijking met Bahrein en Sepang. Kimi stond vorig jaar in een later stadium van het seizoen er veel slechter voor, dus er is nog van alles mogelijk."
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Reacties (13)
Login om te reageren-
1-2je voor Mclaren? Alonso P3?
- + 0
- 17 mei 2008 - 13:10
-
Laten we het hopen, is ook een keer leuk voor aslonso
- + 0
- 17 mei 2008 - 13:54
-
Ik hoop dat Kovalainen een mooi resultaat (zege?) zal boeken in Monaco. Hij heeft tot nu toe amper, of helemaal geen fouten gemaakt en hopelijk zal dat snel beloond worden.
- + 0
- 17 mei 2008 - 17:30
-
Zonder traktionskontrole word dat niks met McL ( kunnen die jonkies niet ) BMW zal net als vorig jaar ( 5 6 ) mee doen om de plaatsen 1 2 3
- + 0
- 18 mei 2008 - 15:52
-
Die \"jonkies\" hebben zo\'n beetje hun hele carriere zonder traction control gereden. Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer kunnen?
De eerste race was ook duidelijk een bewijs dat Hamilton het snelst aan het rijden zonder traction control gewend was. Terwijl alle andere rijders worstelden met hun wagen reed Hamilton schijnbaar zonder problemen rond.- + 0
- 18 mei 2008 - 17:36
-
Brawn verwacht incidentrijke Grand Prix van Monaco
Honda-teambaas Ross Brawn denkt dat de Grand Prix van Monaco van aanstaande zondag wel eens zeer chaotisch kan verlopen. De coureurs rijden voor het eerst sinds lange tijd zonder traction control over het smalle stratencircuit. Dat gaat volgens Brawn voor problemen zorgen: Monaco is
Zoveel over wat jij zoal wil weten- + 0
- 19 mei 2008 - 19:40
-
Hameilton rijd het 2de jaar F1 en het eerste jaar zonder divese ESP ASR elxtronika dus in de F1 reed hij nog nooit zoder en na Ausiland ging hij de mist in en daar zie ik hem ook niet meer uit vandaan komen dit jaar
- + 0
- 19 mei 2008 - 13:45
-
Ja, de race kan chaotisch verlopen. Net zoals die in Australie. Wie won die race ook alweer?
Hamilton was zo\'n beetje de enige coureur die geen enkel probleem leek te hebben met het verdwijnen van traction control.
Heb je de race op Melbourne uberhaupt wel gezien? Kijk je eigenlijk wel naar formule 1? Je lijkt er alleen maar lol in te hebben om coureurs af te zeiken.
Nog even wat Monaco geschiedenis voor je:
Wie won de race in Monaco in een GP2 auto zonder traction control?
Wie won de race in Monaco in een Formule 3 auto zonder traction control?
Wie had de 2007 Formule 1 race in Monaco gewonnen als er geen team orders waren geweest?- + 1
- 20 mei 2008 - 01:04
-
He, niet naar baasje beiten gewoon toegeven dat je niet zo veel verstand van de technik hebt je bent een fanneke
- + 0
- 20 mei 2008 - 15:11
-
Lol, hij is uitgeluld.
Ik ben inderdaad een Formule 1 fan ja. Vandaar dat ik jouw ongefundeerde gezeik zo beschamend en irritant vind. Je zit alleen maar af te zeiken en dan niet eens op feiten, maar gewoon omdat je iemand niet mag.
Het wordt trouwens ook wel echt diep triest als je over iemands huidskleur gaat lopen afgeven (in een andere thread).- + 0
- 20 mei 2008 - 16:02
-
Niks F1 Fan, Hamilton Fan ik geloof jij bent een Meisje en dat met ongefundeerd moet je meer op de zelfkant zien het wegvalen van TC is nu eenmaal een probleem maar dat begrijp jij niet omdat je het verschil niet kent moet je maar eens mee rijden maar dat bestaat nog niet voor jou fiets
- + 0
- 20 mei 2008 - 19:51
-
Ik ben het dit keer helemaal met Patrick eens! Je oordeelt vaak over dingen net alsof je de hele race niet hebt gezien. Daarnaast ziek je wel veel over Hamilton maar vergeet daarbij dat hij alonso een 2 jarig kapioen als het ware verslagen is!
Daarnaast ja geen traction control en brake enige mis je wle op deze baan maar hamilton heeft hier altijd goeie resultaten geboekt en waarom zou dat zo snel verwanderen. Ik bedoel massa had afgelope jaar ook een goeie race in bahrain dit jaar weer zonder traction control en alles.
Zoals de corours zelf ook zeggen zijn ze het al behoorlijk gewend. Sure fouten zijn er en dat blijft ook maar veranderd niet dat ze niet oepens zulke super grote foute gaan maken door dat.
Weet je we zullen zien hoe het loopt- + 0
- 21 mei 2008 - 00:09
-
Probeer je eerst eens behoorlijk in het Nederlands uit te drukken. Ik begrijp geen moer van je post. Als je het Nederlands niet behoorlijk beheerst, gebruik dan in ieder geval gewoon punten en comma\'s. Dat moet je in je eigen taal toch ook gewend zijn?
Ik zie alleen dat je beweert dat ik net doe of het wegvallen van TC geen verschil maakt. Dan lees je blijkbaar net zo slecht als dat je schrijft. Lees mijn laatste post van 18-5 nog maar eens na. Ik zeg juist dat het WEL een probleem was voor veel coureurs, maar (in tegenstelling tot jouw ongefundeerde bewering) juist in mindere mate niet voor Hamilton en de andere jonkies (die allemaal kort geleden nog zonder TC gereden hebben in de GP2 oid)
BTW Ik ben een F1 fan. Wat mij betreft steken Raikkonen, Hamilton en Alonso (in die volgorde) duidelijk boven de rest van het veld uit.
Andere goede coureurs (maar net onder de top) zijn wat mij betreft Kubica, is me nog teveel een kwalificatie wonder (valt in de race tegen) en misschien Massa (is snel maar te wisselvallig). Kovalainen, Nico Rosberg en Vettel zouden beloftes kunnen zijn voor de toekomst.
Kortom er is zat om van te genieten. Het heeft geen zin om alleen maar te gaan zeiken over 1 coureur omdat je jaloers bent op hem. Bovendien heb je dan een slechte uitgekozen, want Hamilton zul je nog flink wat zien winnen.- + 0
- 20 mei 2008 - 22:13
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 11.414
Ja, de race kan chaotisch verlopen. Net zoals die in Australie. Wie won die race ook alweer?
Hamilton was zo\'n beetje de enige coureur die geen enkel probleem leek te hebben met het verdwijnen van traction control.
Heb je de race op Melbourne uberhaupt wel gezien? Kijk je eigenlijk wel naa... [Lees verder]