Kovalainen: "McLaren heeft stap voorwaarts gezet"
- Gepubliceerd op 16 mei 2008 21:04
-
13
- Door: Dennis Roke
Kovalainen: "Ik wil een probleemvrije race rijden en laten zien hoeveel potentieel er in de auto zit. Het voelde allemaal erg goed in Turkije en we hebben ook een goede test gehad in Paul Ricard. Maar Monaco is de meest onvoorspelbare race van het seizoen. Natuurlijk wil ik voor de overwinning meestrijden. We zullen zien."
Na een overwinning van Hamilton in Australië heeft Ferrari vier overwinningen op rij gescoord. Dit heeft gezorgd voor een achterstand in beide kampioenschappen. McLaren staat bij de constructeurs 21 punten achter op de derde plaats, Hamilton staat bij de coureurs zeven punten achter op leider Kimi Raikkonen. Mercedes-sportchef Norbert Haug is echter vol vertrouwen voor de rest van het seizoen: "We hebben tijdens de afgelopen races stappen vooruit gemaakt, zeker in vergelijking met Bahrein en Sepang. Kimi stond vorig jaar in een later stadium van het seizoen er veel slechter voor, dus er is nog van alles mogelijk."
Trending nieuws
-
Viaplay-rel gaat verder: Provider verwijdert F1-concurrent uit zenderlijst
De Grand Prix van Monaco was afgelopen weekend door het ingrijpen van de FOM toch niet gratis te zien in Nederland. D...
08 jun 2026 16:09 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46 -
Hadjar neemt het met Verstappen op tegen Ferrari: "We zitten erbij"
Isack Hadjar heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco meer duidelijkheid gegeven over de problemen die hij tijden...
08 jun 2026 17:22 -
Sainz woedend op Hülkenberg: "Misschien moeten we maar eens praten"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Monaco hard uitgehaald naar Nico Hülkenberg. De Williams-coureur zag een...
08 jun 2026 18:06 -
Antonelli omarmt de druk: "Vorig jaar bezweek ik nog daaronder"
Andrea Kimi Antonelli blijft indruk maken in zijn debuutseizoen in de Formule 1. De Mercedes-coureur pakte in Monaco ...
08 jun 2026 16:46
Reacties (13)
Login om te reageren-
1-2je voor Mclaren? Alonso P3?
- + 0
- 17 mei 2008 - 13:10
-
Die \"jonkies\" hebben zo\'n beetje hun hele carriere zonder traction control gereden. Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer kunnen?
De eerste race was ook duidelijk een bewijs dat Hamilton het snelst aan het rijden zonder traction control gewend was. Terwijl alle andere rijders worstelden met hun wagen reed Hamilton schijnbaar zonder problemen rond.- + 0
- 18 mei 2008 - 17:36
-
Brawn verwacht incidentrijke Grand Prix van Monaco
Honda-teambaas Ross Brawn denkt dat de Grand Prix van Monaco van aanstaande zondag wel eens zeer chaotisch kan verlopen. De coureurs rijden voor het eerst sinds lange tijd zonder traction control over het smalle stratencircuit. Dat gaat volgens Brawn voor problemen zorgen: Monaco is
Zoveel over wat jij zoal wil weten- + 0
- 19 mei 2008 - 19:40
-
Ja, de race kan chaotisch verlopen. Net zoals die in Australie. Wie won die race ook alweer?
Hamilton was zo\'n beetje de enige coureur die geen enkel probleem leek te hebben met het verdwijnen van traction control.
Heb je de race op Melbourne uberhaupt wel gezien? Kijk je eigenlijk wel naar formule 1? Je lijkt er alleen maar lol in te hebben om coureurs af te zeiken.
Nog even wat Monaco geschiedenis voor je:
Wie won de race in Monaco in een GP2 auto zonder traction control?
Wie won de race in Monaco in een Formule 3 auto zonder traction control?
Wie had de 2007 Formule 1 race in Monaco gewonnen als er geen team orders waren geweest?- + 1
- 20 mei 2008 - 01:04
-
Lol, hij is uitgeluld.
Ik ben inderdaad een Formule 1 fan ja. Vandaar dat ik jouw ongefundeerde gezeik zo beschamend en irritant vind. Je zit alleen maar af te zeiken en dan niet eens op feiten, maar gewoon omdat je iemand niet mag.
Het wordt trouwens ook wel echt diep triest als je over iemands huidskleur gaat lopen afgeven (in een andere thread).- + 0
- 20 mei 2008 - 16:02
-
Niks F1 Fan, Hamilton Fan ik geloof jij bent een Meisje en dat met ongefundeerd moet je meer op de zelfkant zien het wegvalen van TC is nu eenmaal een probleem maar dat begrijp jij niet omdat je het verschil niet kent moet je maar eens mee rijden maar dat bestaat nog niet voor jou fiets
- + 0
- 20 mei 2008 - 19:51
-
Probeer je eerst eens behoorlijk in het Nederlands uit te drukken. Ik begrijp geen moer van je post. Als je het Nederlands niet behoorlijk beheerst, gebruik dan in ieder geval gewoon punten en comma\'s. Dat moet je in je eigen taal toch ook gewend zijn?
Ik zie alleen dat je beweert dat ik net doe of het wegvallen van TC geen verschil maakt. Dan lees je blijkbaar net zo slecht als dat je schrijft. Lees mijn laatste post van 18-5 nog maar eens na. Ik zeg juist dat het WEL een probleem was voor veel coureurs, maar (in tegenstelling tot jouw ongefundeerde bewering) juist in mindere mate niet voor Hamilton en de andere jonkies (die allemaal kort geleden nog zonder TC gereden hebben in de GP2 oid)
BTW Ik ben een F1 fan. Wat mij betreft steken Raikkonen, Hamilton en Alonso (in die volgorde) duidelijk boven de rest van het veld uit.
Andere goede coureurs (maar net onder de top) zijn wat mij betreft Kubica, is me nog teveel een kwalificatie wonder (valt in de race tegen) en misschien Massa (is snel maar te wisselvallig). Kovalainen, Nico Rosberg en Vettel zouden beloftes kunnen zijn voor de toekomst.
Kortom er is zat om van te genieten. Het heeft geen zin om alleen maar te gaan zeiken over 1 coureur omdat je jaloers bent op hem. Bovendien heb je dan een slechte uitgekozen, want Hamilton zul je nog flink wat zien winnen.- + 0
- 20 mei 2008 - 22:13
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
635.505 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

patrickl
Posts: 11.414
Ja, de race kan chaotisch verlopen. Net zoals die in Australie. Wie won die race ook alweer?
Hamilton was zo\'n beetje de enige coureur die geen enkel probleem leek te hebben met het verdwijnen van traction control.
Heb je de race op Melbourne uberhaupt wel gezien? Kijk je eigenlijk wel naa... [Lees verder]