user icon

Massa: "Fantastische Vettel verdient succes"

  • Gepubliceerd op 28 dec 2013 12:49
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers
Felipe Massa is erg onder de indruk van Sebastian Vettel. Volgens de Braziliaan zijn de prestaties van Vettel fantastisch en verdient de Duitser nog meer wereldtitels.

Vettel won afgelopen seizoen zijn vierde wereldtitel op rij door onder meer de laatste negen races van het jaar te winnen. Ondanks het feit dat de Red Bull de snelste auto was, moet men volgens Massa niet twijfelen aan de capaciteiten van de Duitser.

"Het had te maken met zijn talent, zonder twijfel", aldus Massa. "Hij is een geweldige coureur, die elk succes dat hij krijgt verdient."

"Veel mensen zeggen dat hij enkel wint omdat hij de snelste auto heeft. Die heeft hij ook, maar het werk dat hij heeft verzet was fantastisch en als hij blijft beschikken over een competitieve auto kan hij nog meer winnen."

Wanneer Vettel er niet in slaagt om het record van zeven wereldtitels van Michael Schumacher te breken, zal iemand anders dit volgens Massa in de nabije toekomst doen.

"Coureurs beginnen tegenwoordig jonger in de Formule 1. Je kan tegenwoordig niemand vergelijken met Fittipaldi, Stewart of Schumacher. Zij kwamen allemaal ouder in de Formule 1 dan Vettel. Vandaag de dag is de kans dat jonge rijders meerdere titels winnen groter dan in het verleden."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Wolflegion

    Posts: 95

    nu Massa weg is bij Ferrari... hahaha

    • + 0
    • 28 dec 2013 - 14:17
  • ...waarmee hij toch indirect zegt dat Vettels prestaties tot vandaag niet van het niveau van Schumacher, Stewart of Fittipaldi zijn.

    • + 0
    • 28 dec 2013 - 15:13
    • Lul niet zo dom..., waar lees jij dat? Hij zegt alleen dat de huidige coureurs omdat ze jonger zijn meer tijd hebben om het record te breken...

      • + 0
      • 28 dec 2013 - 18:02
    • Precies mijn gedachten!

      • + 0
      • 28 dec 2013 - 19:27
    • Wat een ongelooflijke onzin verkopen jullie... Waar staat dat hij niet het niveau heeft van een Schumacher, etc... .Enige wat hij zegt is omdat een coureur jonger is als hij in de F1 komt hij daardoor meer tijd heeft om de records te verbeteren. Lees is wat er staat in plaats van wat je wil dat er staat..... !!!!

      • + 0
      • 28 dec 2013 - 20:25
    • Inderdaad, ik lees ook alleen maar dat records er sneller aan kunnen gaan omdat rijders jonger debuteren, waar volgens mij helemaal niets mee verkeerd gezegd is.

      • + 0
      • 28 dec 2013 - 23:24
    • Opp1e

      Posts: 102

      @REMEDY81

      "Lees is wat er staat in plaats van wat je wil dat er staat..... !!!!"

      Je bedoelde natuurlijk lees EENS wat er staat ;)
      Verder sluit ik mij volledig aan bij je verhaal.

      • + 0
      • 28 dec 2013 - 23:46
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      @ Bastiaan,
      Het hele artikel heeft niet de toon om die uitspraak te onderbouwen, denk ik.

      • + 0
      • 29 dec 2013 - 00:48
    • @OPP1E: Bedankt voor de verbetering ;)

      • + 0
      • 29 dec 2013 - 16:40
    • Mwa zo extreem is dat toch ook niet gedacht van mij?

      Hij zegt eerst dat hij onder de indruk is van Vettels prestaties, maar in die laatste alinea geeft hij toch echt aan dat niemand te vergelijken is met namen als Schumacher, omdat vandaag de dag de coureurs steeds jonger in de formule 1 terecht komen.

      Volgens mij zegt hij dat om aan te geven dat het voor een coureur als Schumacher moeilijker was om 7 titels te halen, dan dat het nu voor Vettel is. Wil Vettel dus echt de heldenstatus krijgen die Schumacher door zijn 7 titels heeft gekregen, dan zal Vettel toch minimaal 7 titels, eigenlijk meer, moeten behalen in zijn carriere.

      Begrijp me niet verkeerd, Vettel is briljant bezig en ik zie hem de 7 of meer nog wel halen, maar op dit moment hoort hij nog niet in het rijtje van grote namen. Dat komt zeer zeker nog wel als hij zo doorgaat, maar op dit moment is het nog iets te vroeg om hem gelijk te beoordelen als Schumacher, Fitipaldi, Senna enz.

      Heb ik het zo een beetje goed verwoord?

      • + 0
      • 30 dec 2013 - 14:49
  • OT..Schumacher ligt met zware verwondingen aan hoofd in het ziekenhuis

    • + 0
    • 29 dec 2013 - 13:44
  • Mika1

    Posts: 1.510

    BBC Sport ?@BBCSport 6m
    Michael Schumacher taken to hospital in Grenoble after a skiing accident in the French alpine resort of Meribel. Severity of injury unclear.

    Michael, alsjeblieft laat het niet ernstig zijn!

    • + 0
    • 29 dec 2013 - 13:51

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit