user icon

Kovalainen sneed zich in de vingers met invalbeurt

  • Gepubliceerd op 02 dec 2013 14:57
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Heikki Kovalainen dacht zich bij Lotus als vervanger van Kimi Raikkonen in de kijker te kunnen rijden, maar dat pakte averechts uit. Hij gooide zijn eigen glazen in en raapt nu de scherven bijeen. Zijn optredens in Austin en Sao Paulo hebben zijn kansen voor 2014 geen goed gedaan.

Dat beseft de Fin zelf ook. Kovalainen zegt in Turun Sanomat: "In eerste instantie racete ik dit jaar helemaal niet. Toen ik eenmaal aan de bak kwam, deed ik het niet goed. Alles bij elkaar was 2013 een slecht jaar voor mij. Als iemand me nog wil voor 2014, dan is het zaak om veel beter voorbereid aan dat avontuur te beginnen dan ik nu heb gedaan."

"Het was op papier een geweldige mogelijkheid. De auto van Lotus was ook echt goed, maar op een of andere manier kon ik die snelheid niet benutten. Het was veel moeilijker dan ik me vooraf had voorgesteld. Ik begrijp niet hoe ik zoveel fouten heb kunnen maken. Misschien was ik roestig en hakt zo'n periode zonder racen er toch meer in dan gedacht."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Zou je denken?

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:06
  • Ik denk dat een Alonso of Hamilton het niet spectaculair beter had gedaan. Daarnaast heb ik Heikki sowieso niet echt hoog staan in een lijstje van goede coureurs.

    Naar mijn mening kan die best een goede racer zijn maar had al lang in een andere klasse moeten gaan kijken. Ik snap ook niet dat je aan het einde van je carrière nog in een Caterham wil rijden. Nu ja, hij geloofd denk ik echt dat hij er een Red Bull 2.0 versie van kan maken...

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:09
  • Yannis

    Posts: 925

    Het was toch al een lastige missie. Veel meer had er niet in gezeten. Het heeft alleen misschien ook wat (door blinde verliefdheid verblinde) ogen geopend. Ik doel daarbij op zijn buddy Tony Fernandes. Daarmee lijken de kansen van Giedo iets te zijn toegenomen, hoewel ik ze nog steeds laag inschat.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:16
  • Heikki niet blij, Davide niet blij, Lotus niet blij.
    In ieder geval best eerlijk...
    =P

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:29
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Ik vind dat hij het netjes gedaan heeft in de kwalificatie van Austin, gaf weinig toe op Grosjean!

    In de races kon je wel een beetje zien dat het echt niet makkelijk is om als invaller zo even in te stappen!

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:29
  • Liuzzi deed het in 2009 niet onaardig in de Force India tot zijn versnellingsbak er mee ophield. Die mocht toen ook plotseling invallen doordat Fisichella naar Ferrari mocht gaan.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:39
  • Dimensie

    Posts: 616

    Hij had misschien wel de op één na beste auto, er is geen enkel excuus om dan puntloos te blijven vind ik.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 15:49
  • masf1

    Posts: 7.051

    Dat hier nog mensen zijn die het goed lopen te praten,in een Lotus hoor je gewoon punten te halen

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 16:17
    • Makkelijker gezegd dan gedaan, kapitein aan wal. Jij hebt geen idee hoe moeilijk het is alles uit een F1 wagen te halen zonder enige ervaring met de banden en de wagen en met de simulator als enige ervaring. Een halve seconde tekort komen is dan verre van slecht tegenover Grosjean die zeer snel is en de wagen als z\'n broekzak kent.

      Kovi spreekt zichzelf teveel neer en hoeft zich zeker niet te schamen, ik was eerder onder de indruk dat hij in P1 in regenweer P6 reed en voor Grosjean eindigde. Verder heeft hij telkens tussen 3 a 5 tienden moeten prijsgeven tegenover hem, is hij geen enkele keer van de baan gegaan of grote fouten gemaakt!

      Al degene die zeggen dat Kovi er niks van bakte kent er de ballen van!

      • + 0
      • 2 dec 2013 - 16:26
    • @ MASF1: Je hebt volkomen gelijk. Kovalainen is door het ijs gezakt, door de mand gevallen en te licht bevonden tegelijk! Weg ermee en nooit meer achterom kijken!

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 00:03
  • huismus

    Posts: 22

    Je kunt niet van iemand verwachten, die het hele jaar in principe aan de kant staat, dat ie in de laatste races met de top me kan rijden. Hij heeft z\'n best gedaan, maar het heeft niet mogen baaten

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 16:32
    • masf1

      Posts: 7.051

      Ach hou toch op,zijn er zat die wel wat lieten zien,vettel in de bmw/sauber,en nog veel andere

      kovalainen is gewoon overschat!!!

      • + 0
      • 2 dec 2013 - 18:49
    • Mooi vergelijk, Vettel in de BMW-sauber had al heel wat kilometers getest met die wagen. Kovalainen 0,0 meter.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 00:24
  • James

    Posts: 1.652

    Het is erg lastig zonder voorbereiding maar als hij echt een topper was dan had hij wel punten gescoord. We weten echter sinds 2008 dat hij dat niet is.

    • + 0
    • 2 dec 2013 - 18:42

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar