user icon

Hamilton benadert 2014 net als zijn debuutseizoen

  • Gepubliceerd op 26 nov 2013 12:10
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft volgens eigen zeggen maar een gemiddeld seizoen gedraaid. Voor volgend jaar gaat hij op zoek naar hetzelfde gevoel als hij in 2007 had. Toen debuteerde de Brit in de Formule 1 en veroverde hij bijna meteen de wereldtitel.

Die vorm streeft hij in de voorbereiding op 2014 na. Hamilton: "Ik moet met de engineers in de fabriek aan de slag en het herinnert me aan de winter van 2006 richting mijn debuutseizoen. Dit jaar was een gemiddeld seizoen wat mijn performance betreft, dus het is zaak dat ik hard werk en het punt bereik dat ik meer kan brengen."

"Volgend jaar is weer een heel ander verhaal. We moeten dan de remmen managen, KERS managen, brandstof managen en dan zullen de banden ook nog veranderen. Dat zijn veel onbekende factoren. We doen wel dingen in de simulator, maar we hebben nog geen module van de banden, dus het is moeilijk te voorspellen in welke mate de rijstijl wijzigt."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Mooi om te lezen dat Lewis super gefocust is om er in 2014 zo goed mogelijk voor te staan. Deksel op de neus voor degene die roepen dat Lewis meer met bijzaken bezig is dan met de F1.

    • + 0
    • 26 nov 2013 - 12:38
    • Cypher

      Posts: 2.173

      Nouja, laten we eerlijk zijn, dat is toch ook gebeurd? Vooral 2011.

      Maar goed, ben benieuwd, als hij gewoon lekker in zijn vel zit is hij 1 van de snelste rijders van het veld. Hopelijk voor hem werpt het zijn vruchten af.

      Hoop echt dat de verschillen tussen de auto\'s in 2014 niet zo groot zijn. Maar ik heb zo mijn twijfels met de motoren etc,

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 12:46
    • Insider

      Posts: 229

      Je drukt je uit in vrij sterke bewoordingen, gezien hij dit soort dingen wel vaker zegt...

      Neemt niet weg dat ik hoop dat-ie zich herpakt, maar toch.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 12:47
    • Insider

      Posts: 229

      Mijn reactie was op L.Hamilton btw.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 12:47
    • Ik lees nergens dat hij super gefocust is en dat hij bijzaken laat voor wat ze zijn...

      Hij zegt eigenlijk alleen dat dit seizoen gemiddeld was voor hem, dat hij weer eens de fabriek in moet met zijn engineers en dat ze nog helemaal niets van de banden weten.

      Maar haal er vooral uit wat je eruit wil halen ;)

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 13:11
    • Ik heb het gevoel dat ik een winterperiode ga hebben zoals ik die ik eind 2006 en begin 2007 had voordat ik mijn Formule 1- debuut maakte, wat betekent dat ik enorm veel tijd op de fabriek en met de engineers zal doorbrengen, vertelt Hamilton aan Autosport.

      Het afgelopen seizoen heb ikzelf namelijk maar middelmatig gepresteerd, dus ik moet flink aan de bak om mezelf in een positie te brengen om het in 2014 beter te doen\", vindt de zelfkritische wereldkampioen van 2008.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 15:56
    • @Cypher

      Dat is inderdaad ook gebeurd, maar je hebt er mensen tussen zitten die het elke keer onterecht bijven aanhalen. Gewoon puur op basis van zijn uiterlijk vaak. Met zijn brillen enz.

      @Eddy
      Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de tekst hier niet goed had gelezen aangezien ik het al op andere sites gelezen had. En daar is duidelijk wel te lezen dat hij super gefocust is. Er is nogal een verschil in de vertaling zo merk ik.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 16:02
    • Oke, fair enough. Dat lijkt inderdaad wel wat meer op een focus ;)

      En ik hoop het ook eigenlijk een beetje, een goede Hamilton is namelijk een aanwinst voor de F1, mits hij uiteraard niet te vaak voor een Ferrari eindigt.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 19:54
  • Als hij dan ook aan het eind van het komende seizoen de titel misloopt doordat een Ferrari-coureur (Fernando, Kimi, what\'s in a name?) hem pakt, dan vind ik dat allemaal prima. Ga je gang Lewis!

    • + 0
    • 26 nov 2013 - 13:06
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Ik denk dat je al blij moet zijn dat iemand anders dan Vettel kampioen word. Je vraagt wel veel als je wil dat een ferrari-coureur kampioen word. :P

      De constructeurs daarentegen ligt helemaal open.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 16:38
    • gp

      Posts: 4.503

      We zullen zien. Ik denk niet dat ik nog zo\'n triest seizoen aankan.

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 18:44
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Het klinkt me toch nog steeds niet leuk in de oren. \"We moeten dan de remmen managen, KERS managen, brandstof managen.\" Waarschijnlijk kunnen we de banden daar ook weer aan toevoegen. Ik zie ze liever elk rondje stampen. Met de Pirelli\'s wordt er altijd extreem voorzichtig gereden, gevechten worden vermeden, en volgend jaar komt daar nog meer management bij. Dat zal wel een hoop shortshiften worden dan.

    • + 0
    • 26 nov 2013 - 14:45
  • Er schijnt gisteravond een Mercedes V6 Turbo geëxplodeerd te zijn op de testbank in Brixworth (waar Mercedes AMG High Performance Powertrains zetelt).
    De brandweer is uitgerukt om de naar het schijnt stevige brand te bedwingen.

    • + 0
    • 26 nov 2013 - 15:34
    • Dat belooft veel goeds! Waarschijnlijk zorgt die 100pk extra voor de mooiste ploffen tijdens de race ;) Toch leuk voor ons als fans...

      OFF: Je kunt nu met google streetview het McLaren Technology Center bekijken. Best cool om te zien, ook voor niet-McLaren fans!

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 15:49
    • Gard

      Posts: 863

      Was een klein brandje dus geen stevige brand

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 16:08
    • olie lekje..

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 16:13
    • @Gard,
      Laten we het op een brand(je) houden ;)

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 17:05
    • @L.Hamilton,
      Olie lekje? Dit was alvast een voorbode voor zeer veel motorplofs voor Lewis in 2014, let maar op :-P

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 17:06
    • Mooi zo,dan hebben ze dat in ieder geval al gehad MGP en kunnen ze dat euvel vanaf nu gaan verhelpen.
      Beter nu dan dadelijk op het circuit. :-)

      • + 0
      • 26 nov 2013 - 18:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.680
  • Podiums 112
  • Grand Prix 140
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar