user icon

Kovalainen laat zich niet uit de tent lokken door Briatore

  • Gepubliceerd op 22 nov 2013 14:57
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-coureur Heikki Kovalainen heeft beschaafd gereageerd op kritiek van zijn voormalige manager Flavio Briatore. De flamboyante Italiaan vond het eerste optreden van Kovalainen voor Lotus ronduit teleurstellend en is van mening dat de Britse renstal de Fin niet aan had moeten trekken als vervanger van Kimi Raikkonen.

Kovalainen in Turun Sanomat: "Ik heb geen problemen met Flavio en ik heb geen zin in een woordenwisseling met hem. Hij heeft gezegd wat hij heeft gezegd en voor een Italiaan is het logisch dat hij vindt dat Davide Valsecchi had moeten rijden. Daar kan ik begrip voor opbrengen. Natuurlijk is het wel makkelijk om zoiets te zeggen na een slecht resultaat. Ik hoop dat hij niet vergeet om me te complimenteren na een goede race."

Kovalainen ondervond in Austin hinder van een gebroken voorvleugel en een verstopte brake duct. Afgezien daarvan heeft hij met de Lotus E21 goud in handen. "Het verbaast me niks dat Kimi zulke goede resultaten met deze bolide behaalde. Je voelt meteen dat de balans van de auto uitstekend is en dat het pakket over de hele lijn sterk is."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.047

    Pakket is ijzersterk,behalve de coureur

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 15:01
    • Frijns

      Posts: 2.563

      Zeg, hoeveel geld heb je voor je Heikki bashcampagne gekregen?

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:00
    • masf1

      Posts: 7.047

      Die gast is gewoon niks,heeft jaren bij top teams gereden,waar de meeste van kunnen dromen,en werkelijk niks laten zien

      weg met die gast,en tevens een kwal van een gast

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:13
    • Ik ben het volledig met MASF1 eens!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:29
    • Kenney

      Posts: 2.207

      MASF1, we weten allemaal dat de enige reden dat je hem basht is dat hij het stoeltje van VDG bedreigt. Ik vraag me af wie het meest reden heeft om te klagen, de Finnen of de Nederlanders. Kovalainen werd namelijk weggestuurd omdat een Nederlander een zitje betaald kreeg van zijn schoonpapa.

      Waarom je hem een kwal noemt, weet ik niet. Hij doet niets verkeerd behalve dan misschien uit zijn op een stoeltje bij Caterham, maar is dat niet logisch?

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 17:10
    • masf1

      Posts: 7.047

      @kenny

      vind HEIKKI al jaren waardeloos,zelfs toen VDG nog F3 reedt/reet/reed

      die gast is overschat,hoeveel kansen kan je krijgen?Mensen als verstappen hadden waardeloze wagens,en mensen als Heikki/heidfeld kregen altijd wel een goede auto,en presteren ho maar

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 21:21
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Erg volwassen reactie, hulde! Dit is de enige juiste manier om op zo\'n persoon te reageren.

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 15:01
    • Dat is dan ook weer zo, want Flavio is een soort vleesgeworden flapdrol!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:30
    • Flavio is een absolute vedette! Ik verlang naar de tijd dat er (meer) figuren zoals hij in de F1 rondliepen.

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 17:13
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Eerlijkgezegd hoop ik dat hij komende race ook weer helemaal verprutst.
    Dat geeft Giedo meer kans zijn zitje te behouden :-)

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 15:14
    • Phantom01

      Posts: 457

      +1

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:29
    • Giedo komt volgend jaar helaas niet meer in actie ondanks zijn goede prestaties. Caterham gaat verder met Kova en Eriksson. :-(

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:41
    • Ik bekijk het eigenlijk zo; \"als Kovi een topresultaat haalt dan steekt Giedo daar ook goed bij af want qua tijden ontlopen ze elkaar bij Caterham niks\".

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 15:53
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Dat een coureur met wedstrijdritme en een reservecoureur elkaar niks ontlopen is nogal een afgang voor die eerste hoor...

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 16:00
    • oebidoebi

      Posts: 632

      @poedersuiker,
      Blijf toch van die pillen af !!!

      • + 0
      • 22 nov 2013 - 19:18
  • yorkstar

    Posts: 325

    \"Het verbaast me niks dat Kimi zulke goede resultaten met deze bolide behaalde. Je voelt meteen dat de balans van de auto uitstekend is en dat het pakket over de hele lijn sterk is.\"

    Kimi heeft daar ook wel een flink aandeel in gehad en weet wat hij wil als coureur. Ik kan me herinneren dat hij vorig seizoen de eerste paar races het lastiger had. Dit jaar wisten ze wat hij wou. Kimi volgend jaar 1e coureur bij Ferrari, ik stem voor!

    • + 0
    • 22 nov 2013 - 15:40

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar