user icon

Button: "Ik moet de boel weer op de rails krijgen"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2013 14:03
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Jenson Button is officieel niet echt bevestigd door McLaren voor 2014, maar zijn naam stond wel in het persbericht van vorige week over de komst van Kevin Magnussen. De wereldkampioen van 2009 zal volgend jaar als teamgenoot van de jonge Deen fungeren. Sergio Perez moet wijken, Button mag blijven. Op basis van de afgelopen races is het gissen naar de achterliggende gedachte. In India, Abu Dhabi en de VS was Perez namelijk de betere van de twee.

Button weet zelf dondersgoed dat hij niet aan de beste periode in zijn loopbaan bezig is. "Ik raakte wederom iemand in de eerste ronde waardoor ik mijn voorvleugel beschadigde. Het was niet zo erg als de vorige keer, maar ik verloor wel een hele linker bargeboard. Dit weekend was niet alleen de auto niet competitief. Ik had zelf de zaakjes niet goed voor elkaar en moet de boel weer op de rails krijgen. We maakten vroeg een pitstop in een poging om anderen in te halen, maar zij gingen een ronde later naar binnen en daar schoten we dus niks mee op. Ik wist wel dat ik beter met de banden om zou springen, waardoor ik aan het eind nog wat plekken kon winnen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Misschien toch maar eens voorzichting aan zijn pensionering gaan denken?

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 14:34
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Beste oplossing voor pretty boy is opzouten daar!

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 15:37
    • Amen!

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:45
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Inderdaad, weg met Button, heeft geen enkele meerwaarde.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 18:05
  • ach, hij geeft het tenminste zelf toe...

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 16:00
  • terazino

    Posts: 612

    Tot nog toe valt Button me zeer zwaar tegen. Perez heeft het hem knap lastig gemaakt dit jaar. Jammer dat hij na een jaar al kan vertrekken. Persoonlijk ben ik er nog steeds van overtuigd dat iedereen in die Brawn GP het wk had kunnen pakken. Er mist iets bij Button....

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 16:06
    • Op zich niks aan te merken op je post, maar in je laatste zin bijvoorbeeld ga je toch echt de mist in. Rubens Barrichello bijvoorbeeld, zat dat jaar ook in een Brawn GP, maar hij kon geen kampioen worden met die wagen en zo zijn er vast nog wel een schifting coureurs die dat ook niet gelukt waren...

      Dus nee, niet iedereen kon een titel halen in die Brawn GP, net als Webber het niet kan in de Red Bull Racing wagens, zelfde als Massa die nooit vergelijkbare resultaten haalde als Alonso met Ferrari

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:09
  • Dimensie

    Posts: 616

    Mc laren had op zijn minst een poging moeten doen de oude wagen naast een 2013 wagen in te zetten dan hadden ze misschien ondekt waar ze achteruit zijn gegaan.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 17:32
    • Je mag geen 2 compleet verschillende wagens inzetten.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 18:27
    • bvonk

      Posts: 930

      Daarnaast waren er andere banden dan vorig jaar. Dus als ze de wagen van vorig jaar hadden gepakt dan moet je weer opnieuw de wagen afstellen op nieuwe banden.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 18:33
    • Dimensie

      Posts: 616

      Hoe ver gaat dat dan? Lotus rijd ook met 2 verschillende wiel basis?
      Vrijetraining is volgens mij gewoon vrij en je moet wat proberen als je de weg kwijt bent.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 20:27
    • Het chassisnummer volgens mij. Als je een ander (of oud) chassis inzet, moet je opnieuw alle crashtests doorstaan ed. en moeten beide wagens volgens mij hetzelfde chassis hebben. Je kan dus niet zomaar tussen dit jaar en vorig jaar schakelen met je twee rijders.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 21:52
  • De McLaren is dit jaar trouwens ook een draak van een auto. Perez heb ik nooit bijzonder gevonden en Button kan beter en heeft dat ook laten zien. Terecht dat hij volgend jaar erbij blijft.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 18:33

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar