user icon

Hamilton: "Wereld van verschil met nieuwe chassis"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2013 11:47
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton was na de Grand Prix van de VS opgelucht en blij. Niet eens zozeer met zijn vierde klassering in Austin, de Brit wil het liefst winnen. Maar het gevoel was eindelijk weer goed. Na wat mindere races kreeg hij in Texas een nieuw chassis en prompt was Hamilton veel sneller dan teamgenoot Nico Rosberg.

Dat was de afgelopen Grands Prix wel anders. Hamilton: "Het was een wereld van verschil met Abu Dhabi, het nieuwe chassis heeft absoluut geholpen. Ik ben blij voor de jongens van het team dat ik bij heb kunnen dragen met een aantal punten. Ze werken keihard en wij hebben ze in de tweede seizoenshelft veel moeizame races voorgeschoteld. Het stemt me gelukkig dat ik een aardige kwalificatie had, vooruit ben gegaan en leven in de banden over had."

"Ik zag dat Fernando Alonso aan een opmars bezig was, dus ik spaarde gewoon mijn banden en wachtte op het moment dat hij ging pushen. Daardoor kon ik reageren toen hij begon aan te dringen. Als hij ergens een tiende vond, antwoordde ik met twee tienden. Als hij drie tienden sneller ging, deed ik er met vier tienden een schepje bovenop. Ik ben heel blij dat ik daartoe in staat was."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Fijn voor hem, gun hem wel een positieve afsluiting van het seizoen! Ik hoop alleen niet dat we de hele Rosberg vs. Hamilton discussie opnieuw gaan voeren.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 11:51
    • Er is toch geen discussie, hij is beter dan Rosberg. En ja, Rosberg heeft 1 overwinning meer, maar dat kwam door Hamilton z\'n klapband anders had hij gewonnen in Silverstone.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 11:57
    • Exact! Hamilton is beter dan Rosberg. Veel beter zelfs.
      Rosberg had een grote mond en dacht dat hij Hamilton er onder had, maar dat blijkt nu allemaal toch een beetje anders te zijn. Rosberg is een goede coureur, maar slechts eentje van het kaliber Coulthard, Webber, Button. Niet eentje van het kaliber Vettel, Alonso, Hamilton, Räikkonen.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 12:07
    • Zeiden de drie Hamilton fans tegen elkaar.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 12:11
    • Hamilton is beter dan Vettel en Rosberg bij elkaar, ik heb zelfs wiskundig bewijs om dit kracht bij te zetten.

      Beat that, Helmut Marko!

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 12:28
    • Ja die Hamilton is echt veel veel beter ....

      En toen ging de wekker.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:08
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      En wat ik al dacht, daar gaan we weer....

      @Moppersmurf: LOL

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 15:51
    • @Moppersmurf
      En Frijns is weer beter dan Hamilton, Vettel en Rosberg bij elkaar, daar heb je geen wiskundige formules voor nodig om dat te zien

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:57
    • gp

      Posts: 4.159

      En Stoffel Vandoorne is weer beter dan alle bij elkaar!

      • + 0
      • 19 nov 2013 - 10:33
  • En hij vind zichzelf ook nog eens beschamend presteren de laatste tijd....

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 13:27

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar