user icon
user icon

Magnussen P1, Frijns opnieuw nipt voor concurrent Bianchi

  • Gepubliceerd op 19 okt 2012 16:39
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra
Kevin Magnussen heeft in de tweede vrije training voor de World Series by Renault in Barcelona de beste tijd gerealiseerd. De jonge Deen verdrong in de slotfase Kevin Korjus van de koppositie. Sam Bird legde beslag op de derde positie.

Titelrivalen Robin Frijns en Jules Bianchi waren weer bij elkaar te vinden. En opnieuw klopte Frijns zijn concurrent nipt, met een aantal duizendsten. Ze eindigden als zesde en zevende. De kwalificatie voor de eerste race begint morgen om 10.40 uur.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Close hoor!

    Is de punten verdeling in de WSR hetzelfde als in de F1 btw?

    Met 5 punten verschil is alles in ieder geval nog mogelijk. Mocht Bianchi in een van de races weer in zijn oude gedrag vervallen kan hij er zomaar af stuiteren.

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 16:45
    • Er zijn 50 punten te verdelen over 2 races. Zelfde telling als in de F1.
      Ik verwacht gezien de hoeveelheid rode vlagen vandaag dat er zeker in de kwalificatie ook wel wat zal gaan gebeuren. Goed opletten blijven dus.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 17:08
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Moet helaas naar Frankrijk,maar zou graag een stukje door willen vliegen,want het gaat heel spannend worden,wie er kampioen gaat worden,als Bianchi maar niet de zelfde strategie gaat hanteren als bij van der Garde,en dan lezen we in de Franse kranten,Frijns doivent se livrer,Bianchi le meilleur le champion a justement.
    Laten we hopen,dat er bijna niets in staat,dan is Frijns de winnaar.

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 17:28
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Voor sommige onder ons is Frans hetzelfde als Chinees, dus wil je het Franstalige gedeelte vertalen?

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 17:46
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Zend Eurosport alles uit?

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 17:46
    • J. Button

      Posts: 96

      Ja! Morgen 14.50 race 1 en zondag 14.45 race 2.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 18:20
    • Zowel race 1 als race 2 live op Eurosport 1 te zien.Dus dat is goed nieuws.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 19:29
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Super! Wel jammer dat je nergens de quali kunt zien..

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 10:30
    • Heb hieronder de link gepost waar je de Q kunt volgen via een livestream. Ik volg op die manier altijd de kwalificaties en is altijd erg spannend in de laatste beslissende minuten.

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 10:39
    • livetiming bedoel ik natuurlijk.

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 10:40
  • Hopelijk kan Frijns zijn hoofd koel houden en niet zo als zoveel Nederlandse sporters dat het op het \'\'Moment Supreme\'\' net niet lukt,al zou een 2e plek geen schande zijn,maar als je het hele seizoen zo goed gepresteerd heeft en lange tijd het klassement hebt aangevoerd,zou het natuurlijk extra mooi wezen als hij de titel zou pakken als rookie en als Nederlander!

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 18:40
  • H@rryB@rry

    Posts: 15

    Het gaat dit weekeinde regenen in en rond Barcelona. Gezien de prestaties van Frijns in natte omstandigheden houd ik mijn hart vast. Bianchi gaat in ieder geval als de brandweer op een natte baan

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 19:40
  • Op dit moment is de baan nat in Barcelona maar het regent niet. Kwalificatie 3.5 om 10.40. Hopen dat de klassen er tussen de baan wat droog rijden.

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 09:07
  • Is de kwalificatie van 10.40 nog ergens via een livestream te zien?Ik kan totnutoe niets vinden!

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 09:39
  • Voor livetiming van de kwalificatie ga naar: lt1 punt alkamelsystems punt com / beta / wsr / Het begint 10:40!

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 10:33
    • base01

      Posts: 12

      is er ook ergens live streaming dat iemand weet?

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 10:39
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      @L.Hamilton: Werkt deze life-timing ook voor de F1 \'wintertest\': ik bedoel Barcelona en Jerez ? Als je datnatuurlijk toevallig weet...

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 12:56
  • Ik ben vet zenuwachtig! Lets get it on

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 10:40
  • Zoals ik gister al zei zullen de rode vlaggen een rol gaan spelen

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 10:51
  • Frijns op dit moment op P1!

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:03
    • Yes en waarschijnlijk 2de rode vlag

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:05
    • Shit!!!! weer zelfde als in Paul ricard op verkeerde moment rode vlag

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:13
  • Wordt spannend voor pole. Zal op de laatste ronde aankomen. Zet hem op Robin!

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:07
  • Klotezooi!

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:13
  • Bianchi pakt pole, Frijns 7de. In de drie minuten ga je niet de benodigde 2 opwarm ronden halen en dan nog een flying lap

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:15
    • base01

      Posts: 12

      Bianchi pole, Frijns P3?

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:22
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Ligt t aan mij of is s3 echt bagger voor Frijns?

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:28
  • Bianchi pole, Frijns 6de. Het behalen van het kampioenschap wordt er niet makkelijker op :( Erg teleurstellende Q met die stomme rode vlag die weer precies goed uit komt voor Bianchi en zeer slecht voor Frijns. Balen

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:22
    • Ja erg sneu dat die rode vlag inderdaad weer net goed valt voor Bianchi en slecht voor Frijns. Maar Frijns heeft dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken door als laatste pas naar bujavascript:void(0);iten te gaan.

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:23
  • Bianchi op rozen voor vanmiddag vanaf pole. Frijns een flink kluif voor de boeg vanaf p6. Zeker op Barcelona waar inhalen heel lastig is. Jammer van die code rood.

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:22
    • J. Button

      Posts: 96

      Damn! Wordt erg spannend vanmiddag ,

      • + 0
      • 20 okt 2012 - 11:24
  • lars75

    Posts: 8.908

    Met Bianchi voor je hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat hij je er af poeiert :-)

    Hopelijk kan Frijns iets doen en alsnog de titel winnen. Op basis ven het hele seizoen is hij de enige terechte kampioen als je het mij vraagt. Continue aan de leiding gestaan op 1 weekend na waar hij achter Bird stond. Het andere weekend stonden ze op een gelijk aantal punten.
    En hij heeft dit jaar ook zeer sterk in de regen gereden. Maar door de recente aandacht zijn meer mensen hem gaan volgen en zien ze hem 1x stoeien met een auto op slechte afstellingen en die \"kenners\" beweren dan direct dat het niet zo\'n kanjer in de regen is.

    Hopelijk kan hij de race nog naar zich toetrekken en heeft die Fransman eens de pech die hij doorgaans anderen oplegt.

    • + 0
    • 20 okt 2012 - 11:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 101
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar