user icon

AV Formula neemt licentie van Team RFR over

  • Gepubliceerd op 18 okt 2012 16:36
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Team RFR staat zijn licentie voor in elk geval de wintertests af aan AV Formula. De Spaanse renstal, opgezet door Adrian Valles, heeft de organisatie van de World Series by Renault echter al geschreven dat het de bedoeling is dat ze volgend jaar volwaardig mee gaan doen.

AV Formula stelt in een verklaring: "Het is onze intentie om alle aspecten van de autosport te dekken en coureurs middels een professionele omgeving aan te moedigen. We hoeven niet ten koste van alles te winnen. Onze missie met AV Formula is om jonge rijders een solide persoonlijke en sportieve opleiding te bieden."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Hoe is het mogelijk,Spanje vraagt noodhulp aan de E.U,hebben een eigen F1 team (HRT),daarnaast is een grote Spaanse bank sponsor van Alonso (Santander sponsorde McLaren en nu Ferrari)en nu AV Formula in de WSR,terwijl wij Hollanders met onze regering constructief meedenken over allerhande bezuinigingen en geeft het N.L bedrijfsleven geen cent teveel uit aan de sport laat staan autosport.
    Gelukkig hebben we nog van Amersfoort Racing die met heel weinig middelen toch naar de F3 euroseries weet op te klimmen,maar niet met de bedragen,waar AV Formula mee kan werken.
    Dit moest toch niet mogen!!!

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 17:07
    • AtteH

      Posts: 1.450

      \'Wij\' hebben ook nog P1 Motorsport, dit team rijdt namelijk in de 3.5 onder de Nederlandse vlag!

      Voor de rest zal ik maar geen commentaar hebben op jouw stukje, want ik vind het namelijk nogal poep...

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 17:58
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @Atteh

      P1 Motorsport is een 100% Engels team met een Oosterijk/Engelse sponsor in medical artikelen,waar Jackson de grote manager is en waar Giedo van der Garde WSR kampioen werd,met als betalende tweede coureur Pippa Mann,waardoor Giedo het financiele plaatje toch rond kreeg.(dus zonder rijke schoonpappa,maar Pippa).

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:33
    • P1 Motorsport is a British racing team based in Norfolk..

      pas maar op voor je ander poep aandoet...:-)

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:35
    • AtteH

      Posts: 1.450

      Daarom zeg ik ook onder de Nederlandse vlag (wat klopt), teams als FI is toch ook een Indiaans team, terwijl de basis in GB ligt...

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:39
    • AtteH

      Posts: 1.450

      Nu moet ik mezelf gaan verbeteren, op Wikipedia staat nog wel de Nederlandse vlag, maar ik zie op de site van \"World Series by Renault\" dat daar inmiddels de Britse vlag bij het team staat! Geen idee sinds wanneer dit is veranderd (heb ook geen idee waarom ze onder de Nederlandse vlag reden).

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:44
    • niet iedereen is spanje is failliet hoor... Omdat hij geen noodhulp aanvragen betekent het ook dat iedereen miljonair is in nederland?

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:56
    • Dus omdat Spanje in crisis zit mogen gezonde bedrijven/ personen met budgetten geen investeringen doen? Santander zit helemaal niet in de problemen en wat Adrian Valles met de Spaanse crisis te maken heeft, snap ik helemaal al niet.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 20:10
    • Overigens is HRT niet van Spanje, het is gewoon in Spanje gebasseerd. De Spaanse overheid betaalt daar 0,0 aan, dus wat hebben die met de crisis te maken?

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 20:11
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @ RUTH

      Punt 1.Waar zeg ik,dat HRT van de Spaanse overheid is?

      Punt2.Zonder steun uit het Spaanse bedrijfsleven,zou Valles dit niet kunnen doen.

      punt3.Heel Spanje zit in de problemen en daar hebben bedrijven met gezonde budgetten ook last van(moeilijk credieten krijgen bij banken etc).

      Mijn punt was,dat ik niet begrijp,dat een redelijk gezond bedrijfsleven in Nederland niet zoveel voor elkaar kan krijgen,dan in Spanje(zie de voetbalclubs met bizarre schulden enz).

      Jammer van de toon,maar in onderwijsland is dit mischien normaal,of toch uit het bedrijfsleven Ruth?!
      Hoedje af hoor!!

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 22:57
  • Giedo reed voor P1 Motorsport en won in 2008 het kampioenschap met hun. Door de sponsors van Giedo zag die auto er noral Nederlands uit en stond er uiteraard een Nederlands vlagje op de auto. Misschien dat dat het is.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 18:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar