user icon
user icon

AV Formula neemt licentie van Team RFR over

  • Gepubliceerd op 18 okt 2012 16:36
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Team RFR staat zijn licentie voor in elk geval de wintertests af aan AV Formula. De Spaanse renstal, opgezet door Adrian Valles, heeft de organisatie van de World Series by Renault echter al geschreven dat het de bedoeling is dat ze volgend jaar volwaardig mee gaan doen.

AV Formula stelt in een verklaring: "Het is onze intentie om alle aspecten van de autosport te dekken en coureurs middels een professionele omgeving aan te moedigen. We hoeven niet ten koste van alles te winnen. Onze missie met AV Formula is om jonge rijders een solide persoonlijke en sportieve opleiding te bieden."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Hoe is het mogelijk,Spanje vraagt noodhulp aan de E.U,hebben een eigen F1 team (HRT),daarnaast is een grote Spaanse bank sponsor van Alonso (Santander sponsorde McLaren en nu Ferrari)en nu AV Formula in de WSR,terwijl wij Hollanders met onze regering constructief meedenken over allerhande bezuinigingen en geeft het N.L bedrijfsleven geen cent teveel uit aan de sport laat staan autosport.
    Gelukkig hebben we nog van Amersfoort Racing die met heel weinig middelen toch naar de F3 euroseries weet op te klimmen,maar niet met de bedragen,waar AV Formula mee kan werken.
    Dit moest toch niet mogen!!!

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 17:07
    • AtteH

      Posts: 1.522

      \'Wij\' hebben ook nog P1 Motorsport, dit team rijdt namelijk in de 3.5 onder de Nederlandse vlag!

      Voor de rest zal ik maar geen commentaar hebben op jouw stukje, want ik vind het namelijk nogal poep...

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 17:58
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @Atteh

      P1 Motorsport is een 100% Engels team met een Oosterijk/Engelse sponsor in medical artikelen,waar Jackson de grote manager is en waar Giedo van der Garde WSR kampioen werd,met als betalende tweede coureur Pippa Mann,waardoor Giedo het financiele plaatje toch rond kreeg.(dus zonder rijke schoonpappa,maar Pippa).

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:33
    • P1 Motorsport is a British racing team based in Norfolk..

      pas maar op voor je ander poep aandoet...:-)

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:35
    • AtteH

      Posts: 1.522

      Daarom zeg ik ook onder de Nederlandse vlag (wat klopt), teams als FI is toch ook een Indiaans team, terwijl de basis in GB ligt...

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:39
    • AtteH

      Posts: 1.522

      Nu moet ik mezelf gaan verbeteren, op Wikipedia staat nog wel de Nederlandse vlag, maar ik zie op de site van \"World Series by Renault\" dat daar inmiddels de Britse vlag bij het team staat! Geen idee sinds wanneer dit is veranderd (heb ook geen idee waarom ze onder de Nederlandse vlag reden).

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:44
    • niet iedereen is spanje is failliet hoor... Omdat hij geen noodhulp aanvragen betekent het ook dat iedereen miljonair is in nederland?

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 18:56
    • Dus omdat Spanje in crisis zit mogen gezonde bedrijven/ personen met budgetten geen investeringen doen? Santander zit helemaal niet in de problemen en wat Adrian Valles met de Spaanse crisis te maken heeft, snap ik helemaal al niet.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 20:10
    • Overigens is HRT niet van Spanje, het is gewoon in Spanje gebasseerd. De Spaanse overheid betaalt daar 0,0 aan, dus wat hebben die met de crisis te maken?

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 20:11
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @ RUTH

      Punt 1.Waar zeg ik,dat HRT van de Spaanse overheid is?

      Punt2.Zonder steun uit het Spaanse bedrijfsleven,zou Valles dit niet kunnen doen.

      punt3.Heel Spanje zit in de problemen en daar hebben bedrijven met gezonde budgetten ook last van(moeilijk credieten krijgen bij banken etc).

      Mijn punt was,dat ik niet begrijp,dat een redelijk gezond bedrijfsleven in Nederland niet zoveel voor elkaar kan krijgen,dan in Spanje(zie de voetbalclubs met bizarre schulden enz).

      Jammer van de toon,maar in onderwijsland is dit mischien normaal,of toch uit het bedrijfsleven Ruth?!
      Hoedje af hoor!!

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 22:57
  • Giedo reed voor P1 Motorsport en won in 2008 het kampioenschap met hun. Door de sponsors van Giedo zag die auto er noral Nederlands uit en stond er uiteraard een Nederlands vlagje op de auto. Misschien dat dat het is.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 18:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar