user icon

Beitske Visser tekent bij AV Formula

  • Gepubliceerd op 26 maa 2014 15:15
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Beitske Visser is komend seizoen te bewonderen in de Formule Renault 3.5, de hoogste tak van de World Series by Renault. De 19-jarige Nederlandse testte de afgelopen weken voor AV Formula en heeft daarbij de teamleiding overtuigd van haar kwaliteiten. Ze is de eerste vrouw in de World Series by Renault sinds Pippa Mann in 2008.

Visser: "Bij de test op Monza viel ik als een blok voor de Formule Renault 3.5-wagen en vanaf dat moment was de World Series by Renault mijn enige doel voor 2014. Ik heb hard met de engineers gewerkt om de auto beter te begrijpen en de afstelling te verfijnen. Ondertussen heb ik ook flink getraind om de kracht en het uithoudingsvermogen voor dit soort bolides te kweken. Ik ben blij met de progressie die we geboekt hebben en met de wetenschap dat er nog genoeg ruimte voor verbetering is. Ik kijk enorm uit naar de start van het seizoen in Monza.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Charrel

    Posts: 601

    In 1 woord: Respect!!

    Na door Red Bull te zijn gedumpt door tegenvallende resultaten (Grotendeels niet aan haar te wijten) toch door blijven zetten, goede connecties geregeld en verschillende tests af gewerkt! Hiermee is ze voor zover ik weet de vrouw die in de hoogste series onder de F1 raced (afgezien van indycar in USA etc).

    Dat is toch wel netjes hoor! Zou leuk zijn als ze middenveld kan rijden! Wie weet is er wel weer een F1 team die graag een vrouw als (reserve reserve) rijder wilt hebben het jaar erna voor het imago etc :-)

    • + 0
    • 26 maa 2014 - 15:32
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Ik zou blijven rijden zolang het mogelijk is. Reserve rijder is voor mannen al een carriere killer, laat staan vrouwen (Wolff en binnenkort De Silvestro).

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 15:56
    • Cypher

      Posts: 2.159

      Altijd goed om te lezen natuurlijk, maar we moeten niet vergeten dat AV Formula meestal onderaan de tijdenlijsten te vinden is. Desondanks hoop ik dat ze het goed gaat doen en dat ze geen fysieke problemen krijgt.

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 16:03
    • Charrel

      Posts: 601

      Warlord ik zeg ook niet dat ze dan moet stoppen met racen ;-) Integendeel: zou toch mooi zijn als ze al in contact staat met een team die toegang geeft tot de faciliteiten etc, die haar verder traint en ondersteunt. Juist blijven racen zou ik zeggen! Desnoods naar GP2 of een beter team in de Fr. 3.5. Maar dat is allemaal toekomst muziek. Eerst eens zien wat ze met de AV kan dit jaar

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 16:13
    • M23

      Posts: 714

      @CHARREL; helemaal meer eens; respect voor deze dame. Heeft deze winter ook veel getest, in verschillende klassen, waaronder F3 en FR 2.0 met uitstekende resultaten. Was zelfs 1x dag snelste in de FR 2.0. Hier werd minder over bericht dan een ander talent. Dat zij nu in de FR 3.5 gaat starten komt voor mij toch wel als een verrassing. Lijkt mij aan de vroege kant, zeker gezien de fysieke klachten die zij had na een van de eerste testen. Maar gezien de progressie die zij boekt moet zij leuk mee kunnen draaien. Al is AVF geen topteam en mogen we daarom geen wonderen van haar verwachten. Dit wordt een mooi leerjaar. Leuk om te volgen.

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 16:15
    • @Charrel inderdaad de enige juiste reactie RESPECT!
      Ik ben razend nieuwsgierig hoe ze het komend seizoen gaat. Van het team kan je niet teveel verwachten maar als ze haar teamgenoot dan maar verslaat!

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 16:24
  • Zo dan! Die zag ik even niet aankomen. Ik had het idee dat ze eerst een jaar de Renault 2.0 wilde doen aangezien daar ook al veel in heeft getest afgelopen winter, maar ze pakt dus meteen door.

    • + 0
    • 26 maa 2014 - 16:15
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Dat is een stapje dichterbij het dekbed Mr.Monza ;) (of was het een hoed?)

    Iig, ben reuze benieuwd wat ze kan in deze klasse !

    • + 0
    • 26 maa 2014 - 19:17
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Ik vind het een onverstandige keuze van haar.

    Ze zou er beter aan hebben gedaan eerst eens een seizoen bij een serieuze competitieve klasse bij de top 3 te eindigen. De 2.0 series zou daar perfect voor zijn geweest, maar nu gaat ze weer een jaar zonder serieuze resultaten op haar palmares schrijven.

    RB heeft haar reeds laten gaan omdat de resultaten er niet waren (excuses genoeg, maar uiteindelijk heeft ze het niet gebracht) en zo zal er ook door andere F1 teams in de toekomst naar haar gekeken worden. Ze zullen naar haar resultaten kijken en een jaren lang gat van goede eindklasseringen. Dus zonder een enorme zak aan geld of enorme marketingwaarde gaat ze nergens binnenkomen.

    • + 0
    • 26 maa 2014 - 20:35
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Kijk maar, al 2 jaren racen met redelijke resultaten voor een karter die de overstap maakt (2011 tel ik niet mee) Da's echt geen schande, maar het waren niet de meest competitieve klassen waar ze in reed en dan wordt het in haar 3e jaar echt tijd om een seizoen met echt sterke resultaten neer te zetten en niet om in 2014 weer veel nullen te noteren in haar race-historie.

      2013 24 races. 1 win. 2 podiums. 0 pole positions. 0 fastest race laps.
      2012 19 races. 2 wins. 2 podiums. 1 pole position. 0 fastest race laps.
      2011 2 races. 1 win. 1 podium. 0 pole positions. 1 fastest race lap.

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 20:44
    • Ik zou zeggen: probeer het zelf eens jongens. Die meid rijdt echt vrijwel iedereen hier compleet zoek hoor!

      • + 0
      • 26 maa 2014 - 21:34
  • chao

    Posts: 1.039

    Wauw! Ga WRS dit jaar zeker weer volgen.

    • + 0
    • 27 maa 2014 - 01:12
  • Go Beitske

    • + 0
    • 27 maa 2014 - 13:24

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar