user icon

Nyck de Vries blijft als test- en reserverijder bij Toyota

  • Gepubliceerd op 18 jan 2021 11:22
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Nyck de Vries blijft ook in het nieuwe Hypercar-tijdperk in het World Endurance Championship verbonden aan Toyota Gazoo Racing. De Nederlander zal komend seizoen wederom de rol van test- en reserverijder bij het fabrieksteam van het Japanse merk vertolken.

Op zijn Instagram-pagina meldt De Vries: "Ik ben erg blij om mijn integratie en rol als test- en reservecoureur bij Toyota Gazoo Racing voort te zetten in het nieuwe Hypercar-tijdperk. De toekomst van het lange afstands-racen ziet er mooi uit. Ik verheug me erop om dit speciale avontuur samen met Toyota aan te gaan."

De Vries staat sinds juli vorig jaar onder contract bij Toyota Gazoo Racing. De Nederlander combineert zijn werkzaamheden in het WEC met racen in de elektrische klasse Formule E. Daarin vormt hij komend seizoen samen met Stoffel Vandoorne het duo van Mercedes.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Stiekem hoop ik erop dat Lewis en Mercedes er niet uit komen, dan George promotie mag maken naar Mercedes en de Williams stoel dan naar Nyck gaat. Wie weet wat voor een mogelijkheden er dan nog op zijn pad komen!

    • + 0
    • 18 jan 2021 - 12:50
    • XaoRalas

      Posts: 414

      De Vries zal nooit in de F1 rijden. Hij was nimmer een prospect hiervoor in de latere fasen van zijn carrière.

      • + 0
      • 18 jan 2021 - 16:10
    • @XaoRalas:
      De kans is inderdaad heeeeel klein. Maar dromen mag toch?

      • + 0
      • 18 jan 2021 - 16:35
    • Dat kan nog steeds... er staat nog geen handtekening.. dus wie weet..

      Ik verwacht het ook niet maar zou een leuke verrassing zijn idd.

      • + 0
      • 18 jan 2021 - 22:33
  • Ik vind die nieuwe Toyota een mes in de rug voor wat er beloofd is van WEC... Hoe kan je een nieuwe neus op je LMP1 auto zetten en zeggen dat dit je nieuwe hypercar gaat zijn? Het lijkt niet eens op de GR Super Sport.

    De GR Super Sport is gebaseerd op de LMP1... dan kan je niet nogmaals met diezelfde LMP1 aankomen en zeggen dat dit je hypercar is. Dat is hetzelfde als Mercedes ook mee gaat doen in de Le mans met de W9/W10 of W11... want daar is hun Mercedes AMG Project One Hypercar op gebaseerd.

    • + 1
    • 18 jan 2021 - 13:23
    • XaoRalas

      Posts: 414

      Er zijn veel meer veranderingen dan alleen een nieuwe neus. Het gaat vooral om nieuwe regels, de teams maken in het hoogste segment nog altijd de auto's zelf en dan is het niet vreemd wanneer je soortgelijke aerodynamische inzichten terugziet.

      • + 0
      • 18 jan 2021 - 16:17
    • XaoRalas@ ik begrijp je volledig... maar dat had WEC dicht moeten timmeren toen ze trots kwamen melden dat het spaceshuttle tijdperk van de LMP1 over is en de autos meer moesten lijken op straatversies.

      Toyota heeft gewoon weer een spaceshuttle gebouwd. De hele aantrekkingskracht van de Hypercar regels was dat het publiek (ik tenminste wel) graag autos zien die lijken op een Chiron, La Ferrari, Valkyrie of een Huayra

      • + 0
      • 18 jan 2021 - 18:07
    • XaoRalas

      Posts: 414

      @tylaHunter Dat zou niet gaan gebeuren. Ik bedoel, dan zou de auto waarschijnlijk trager zijn dan de LMP2 of LMDh die gebaseerd mogen worden op een prototype chassis. Overigens lijkt hij wel op de 986-HP Hypercar van Toyota, allen wat stukjes hier extra :) Je zou ze eigenlijk beiden in het wit moeten zien...

      • + 0
      • 19 jan 2021 - 23:30

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team ART Grand Prix
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 6 feb 1995 (26)
  • Geb. plaats Sneek, NL
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar