user icon

ART Grand Prix legt Sirotkin vast voor 2016

  • Gepubliceerd op 15 jan 2016 09:59
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

ART Grand Prix heeft de opvolger voor kampioen Stoffel Vandoorne in huis gehaald. Hij luistert naar de naam Sergey Sirotkin, geen onbekende in de GP2. De Rus debuteerde afgelopen seizoen namens Rapax in het voorportaal van de Formule 1 en wist één race te winnen.

Sirotkin: "Het doet me deugd om me bij ART Grand Prix te voegen. Het is een grote familie met een rijke cultuur in de autosport, ze zijn succesvol in elke klasse waarin ze actief zijn. Zoals de GP2, waarin ze in 2015 met Vandoorne de titel pakten. Dit is een geweldige mogelijkheid voor mij, want ART Grand Prix heeft meermaals bewezen dat dit de beste plek voor een jonge coureur is. Ik ben van plan om deze kans dan ook te benutten door optimale prestaties te leveren."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Zal zeker niet alleen op basis van zijn kwaliteiten zijn

    • + 0
    • 15 jan 2016 - 12:22
    • Klopt, maar heeft me persoonlijk wel verrast in een 1e seizoen GP2. Beste rookie en voor de hoger aangeschreven Gasly gefinished. En een race gewonnen. Iets wat voor Gasly in de hogere klasses op dit moment een droom is.....

      • + 0
      • 15 jan 2016 - 12:38
    • Dat Sirotkin niet het aller grootste talent van de GP2 grid is, is wel duidelijk.
      Ben bang dat dit weer op basis van de belofte (...) van Roebels is.

      Ik begin me er een beetje in te verbazen dat er nog steeds teambazen zijn die daar in trappen. Dat was een aantal jaren geleden al zo met Vitaly Petrov. Die zou elk jaar goed zijn voor 20 miljoen, maar is uiteindelijk zelfs door Caterham aan de kant gezet voor iemand die wel betaalde.

      Sirotkin heeft zijn kans al gehad bij Sauber, waar Frijns moest wijken voor de beloofde Roebels van Sirotkin en zijn gevolg van Russische opscheppers en fantasten. Bij Sauber wachten ze waarschijnlijk nog steeds op de eerste betalingen.

      Nu trapt een gerenommeerd team als ART dus in de Russische beloften.
      Jammer.

      • + 0
      • 15 jan 2016 - 12:50
    • Algarve

      Posts: 522

      Sirotkin heeft helemaal geen kans gehad bij Sauber, de deal kwam nooit rond..
      Hij heeft dit jaar in GP2 velen verrast met zijn snelheid in de races en zijn eindklassering. Met ART kan hij in 2016 gewoon voor het kampioenschap gaan.
      Tenzij je Max Verstappen bent is het maar wat moeilijk om in F1 te komen of blijven als je totaal geen budget meebrengt. Zelfs als je een Vandoorne of Magnussen bent..

      • + 2
      • 15 jan 2016 - 13:14
    • Niets aan toe te voegen Algarve!

      • + 0
      • 15 jan 2016 - 13:31
    • @algarve.
      Waarom is die deal met Sauber nooit tot stand gekomen?
      Dat had toch gewoon alles met geld te maken en met name met het niet betalen daarvan?

      Kijk, dat je in de autosport geld mee moet nemen is helaas een realiteit. Dat ontken ik ook niet. Maar zaken beloven die je niet na kunt komen... Het lijkt een 'cultureel dingetje' te worden.

      Daarbij ben ik van mening dat Sirotkin voor aanvang van seizoen 2015 al de nodige autosport dienstjaren had en je hem dus niet echt als rookie en dus als 'verrassing' kunt behandelen. Als Sirotkin het in 2016 beter doet, dan is dan denk ik vooral vanwege het team waarvoor hij rijdt en niet zozeer omdat hij een ontwikkelend talent is. Maar wellicht zie ik dat allemaal verkeerd, is mijn referentiekader door echte toptalenten als Robin, Max en Stoffel een beetje verstoord geraakt.

      • + 0
      • 15 jan 2016 - 14:27
    • lars75

      Posts: 8.908

      Beetje simpele redenatie Ramshoek!

      Wanneer Verstappen naar Mercedes of Ferrari gaat en daar betere resultaten weet te behalen dan in een STR ligt dit ook enkel aan het team.

      In de GP2 (die in veel opzichten totaal anders is dan het WSR) deed hij het gewoon boven verwachting goed. Ja, zijn rijke papa maakt dit mogelijk. Maar dat doet de vader van Daniël de Jong ook en die heb ik in 3 jaar GP2 op geen enkel uitzonderlijk ding kunnen betrappen.

      • + 0
      • 16 jan 2016 - 14:31

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Geb. datum 26 maa 1992 (29)
  • Geb. plaats Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar