user icon

Lynn wint sprintrace in Barcelona, Vandoorne tweede

  • Gepubliceerd op 10 mei 2015 12:56
  • comments 8
  • Door: Jeroen Jonkers

Alex Lynn heeft zijn eerst GP2-race gewonnen. De Brit won voor kampioenschapsleider Stoffel Vandoorne, die een sterke beginfase van het seizoen meemaakt. Pierre Gasly maakte het DAMS-feestje compleet met de laatste podiumplaats.

Alexander Rossi en Artem Markelov eindigden vierde en vijfde, terwijl Daniel de Jong met de negende positie net geen puntje wist te scoren. In de stand gaat Vandoorne fier aan de leiding met 86 punten, gevolgd door Rio Haryanto met 49 punten. 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • louc_

    Posts: 2.285

    Go Stoffel! Op naar F1.

    • + 3
    • 10 mei 2015 - 13:07
    • Moet hij wel Lynn verslaan. Lynn is slechts een rookie terwijl Stoffel al met zijn tweede jaar bezig is. Maar van mij mogen zij beiden doorstromen naar de F1.

      Lijstje van coureurs die ik kan missen; Massa, Raikkonen, Hulkenberg, Perez, Kvyatt, Ericson, Mehri.

      • + -1
      • 10 mei 2015 - 16:33
    • Valanga

      Posts: 70

      Volg je GP2 wel een beetje M4U? En weet je hoe het werkt? Er is eerst kwalificatie, waarin Stoffel pole nam, en Lynn tweede werd. Daarna is de hoofdrace, die Stoffel won, en waar Lynn slechts vijfde werd. Dan volgt op zondag de sprintrace, waarbij de eerste 8 van de hoofdrace in omgekeerde volgorde moeten vertrekken. Lynn vertrok dus op de 4e plaats, Stoffel slechts 8e. Lynn finishte 1e in de sprint race, Stoffel 2e. Uiteindelijk heeft Stoffel 43 punten behaald dit weekend, Lynn slechts 25. En Stoffel heeft een totaal van 86 punten tov Lynn 25.

      Op dit moment is er niemand die ook maar enigszins in de buurt komt van Stoffel in de GP2.

      • + -1
      • 10 mei 2015 - 19:25
    • @ Valanga: Als rookie doet Lynn het dusdanig goed dat hij zich al wel in de picture rijdt. Natuurlijk doet de meer ervaren Stoffel het qua resultaten en punten beter, maar hij is ook geen rookie meer! Als rookie in de eerste 4 races al een overwinning scoren in het dit jaar redelijk sterke GP2, dan doet Lynn het gewoon boven verwachting goed!

      Neemt niet weg dat ik hoop dat Stoffel de bezem door de F1 haalt en een van mijn eerder genoemde coureurs met pensioen stuurt!

      • + -1
      • 11 mei 2015 - 00:30
  • Wat was dat een ontiegelijk saaie race zeg, ik hoop echt heel erg dat F1 niet hetzelfde gaat worden zo

    • + -1
    • 10 mei 2015 - 13:19
  • ives

    Posts: 1.238

    2 weekends gedaan. Twee eerste en twee tweede plaatsen. Veel dominanter kan je het seizoen niet beginnen! Sterk in toch een moeilijk kampioenschap!

    • + 3
    • 10 mei 2015 - 13:43
  • Boutsen

    Posts: 709

    Heb de sprintrace niet kunnen zien, maar van P8 naar P2 lijkt me redelijk strak !

    Evans is blijkbaar al uitgevallen nog voor de race begon. Beetje spijtig want goeie racer.

    • + 0
    • 10 mei 2015 - 20:50
  • speedy_bob

    Posts: 98

    Goed gedaan van Lynn...maar 4 races nodig hebben om te kunnen winnen? Ik herinner me een bepaalde rookie die vorig jaar meteen zijn debuutrace won. ;-)

    • + 2
    • 11 mei 2015 - 09:19

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 25 sep 1991 (29)
  • Geb. plaats Auburn, California, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar