user icon

Dubbele puntenfinish voor Envision Virgin Racing moet omslagpunt zijn

  • Gepubliceerd op 19 jan 2019 16:00
  • comments 14
  • Door: Tom van Hooft

Robin Frijns en Sam Bird zijn uiterst gelukkig met hun goede prestatie tijdens de tweede Formule E-race van dit seizoen op het circuit van Marrakesh. Crash.net sprak met teambaas Sylvain Filippi, Robin Frijns en Sam Bird.

Tijdens de eerste race van het seizoen in Riyadh stelde het team teleur, maar na hun dubbele podium staat het team momenteel als vierde in het constructeurs-kampioenschap. "Het resultaat in Marrakesh geeft het team een enorme boost en is een omslagpunt," vertelde Filippi. "Ondanks dat we een privé-team zijn en gelimiteerde mogelijkheden hebben tot testen hebben we onze snelheid kunnen tonen. Het Formule E-kampioenschap is super competitief en je weet eigenlijk nooit wie er bovenaan gaat eindigen. Ik denk dat er bij ons nog veel meer mogelijk is en deze dubbele podiumfinish laat zien dat we potentie hebben. Ik heb altijd gezegd dat we een van de beste 'driver parings' hebben en het team weet dat ook. Ik heb het gevoel dat we in Santiago opnieuw onze kracht kunnen tonen."

"Het voelt echt fantastisch om mijn beste resultaat te behalen tijdens mijn tweede race bij dit team," vertelde Frijns. "Het team werkt keihard en de punten uit Marrakesh laten dit ook zien. We gaan nu met veel vertrouwen naar Santiago en ik hoop dat we op deze weg door kunnen gaan." Sam Bird voegde er aan toe dat: "na het resultaat in Marrakesh kijk ik uit naar de race in Santiago, het is een nieuwe baan en de voorbereidingen in dus simulator waren erg goed. Ik kijk er naar uit om onze snelheid te tonen en opnieuw een scherp resultaat neer te zetten."

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • "Puntenfinish" doet de prestatie van dit prive team iets te kort. Gewoon een snaar strakke dubbele podiumrace die eigenlijk het fabrieksteam van Audi vernederd! Mooie livery. Paars en groen zijn eigenlijk de enige kleuren die ik nog mis in F1 dus t zou leuk zijn om in iedergeval paars weer eens terug te zien.

    • + 0
    • 19 jan 2019 - 17:27
    • JV fan

      Posts: 1.851

      Zeker een mooie livery, al ziet het er op tv wat vreemd uit, hun livey van de eerste 2 seizoenen vond ik mooier (paars chroom rood )

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 17:53
  • Even een serieuze vraag: Hoe doet ''onze'' stoffel het eigenlijk?

    • + 1
    • 19 jan 2019 - 17:57
    • Stoffel heeft vooralsnog vooral veel pech, tikte in de 2e race zelfs zijn teamgenoot (Paffet) uit de race, maar blijft bovenal optimistisch en rustig als altijd.

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 18:51
    • Aha oke. Maar als hij het goed had gedaan hadden we hier wel meer Belgen op ons dak gehad. :p Nee geintje. Ik volg het niet dus vroeg het me af.

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 18:58
    • MisterT

      Posts: 1.659

      Stoffelman is er ziek van😉

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 21:06
    • @MISTERT

      Ziek van wat ?

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 23:41
    • MisterT

      Posts: 1.659

      Van de resultaten, wat anders

      • + 0
      • 19 jan 2019 - 23:52
    • Absoluut niet hoor.
      Het lukt voorlopig niet goed, maar er is tijd hé.
      Hij wordt tot hiertoe niet uitgescholden voor amateur :-)
      En voor wat het waard is qualificatiestand is 1 tegen 1.
      Puntenscore 0 tegen 0

      • + 0
      • 20 jan 2019 - 00:01
    • MisterT

      Posts: 1.659

      Hij is ook geen amateur, nooit geweest. Denk je dat hij nog kampioen gaat worden in de FE de komende jaren?

      • + 0
      • 20 jan 2019 - 00:04
    • MisterT

      Posts: 1.659

      Of ben je voor Jerome?

      • + 0
      • 20 jan 2019 - 00:07
    • @MISTERT

      Of hij kampioen wordt is af te wachten hangt ook af of HWA de dingen onder controle krijgt natuurlijk.

      Nieuw team andere serie ect.
      trainingen zien er belovend uit, maar daar win je geen races mee.
      Volgend seizoen gaat meer inzicht geven

      • + 0
      • 20 jan 2019 - 00:11
  • Kampsie

    Posts: 197

    Ik volg dit niet en soms durf je hier op het forum amper een reactie neer te zetten... Maar beetje opbouwende kritiek richting redactie; misschien wel leuk om ook te schrijven welke podium plekken?

    Ja ik weet van het bestaan van Google...

    • + 1
    • 19 jan 2019 - 19:26

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar