user icon

Geen angst voor verlamming bij Floersch

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 11:56
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Gisteren meldden we al dat de eerste operatie van Sophia Floersch, na haar horrorcrash in de Formule 3-race op Macau, goed was verlopen en nu heeft ook haar teambaas Frits van Amersfoort daar verder op gereageerd. En hij heeft goed nieuws.

"Alles werkt en alles is in orde", vertelde Van Amersfoort aan BBC World Service. "Verlamming was onze grootste angst. Daarom moest de operatie vrij snel gedaan worden, omdat er het gevaar was dat het ruggenmerg beschadigd kon zijn. We zijn extreem gelukkig dat ze nu aan het herstellen is en dat alles extreem goed is verlopen. Er is helemaal geen angst meer voor verlamming."

Twee fotografen en één marshall raakten ook gewond tijdens het heftige ongeluk, maar ook zij zijn niet in levensgevaar en lijken er in de toekomst weer bovenop te gaan komen. 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • MisterT

    Posts: 1.659

    Goed nieuws, die ging echt als een racket.

    • + 3
    • 20 nov 2018 - 11:58
  • Top!

    • + 2
    • 20 nov 2018 - 11:58
  • ap

    Posts: 899

    Had ik en vele met mij niet verwacht!

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 11:59
    • Beri

      Posts: 2.567

      Praat voor jezelf.

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:09
    • Joeppp

      Posts: 1.900

      Allemaal dankzij de HALO.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 15:15
  • Arie54

    Posts: 2.408

    Zo dan, die heeft mazzel gehad.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 12:02
  • Heel goed nieuws!

    • + 1
    • 20 nov 2018 - 12:37
  • Mooi zo! kunnen we deze ook onder de noemer 'best klappertje' scharen..
    Toch wel wat zaken waaruit lering getrokken kan worden, zoals bijvoorbeeld de positie van die marshalls precies in het verlengde van dat rechte stuk, iedereen heeft ontzettend veel geluk gehad

    • + 2
    • 20 nov 2018 - 13:01
    • Denk dat dit meer dan een "best klappertje" is, lijkt mij wel de klapper van het jaar eigenlijk.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 13:55
    • Arie54

      Posts: 2.408

      Ze staan niet in het verlengde, kijk nog maar eens goed. Maar los daarvan, dit was een freak accident met een goede afloop. Ze begint te glijden op de kerbs, kan niet remmen en wordt onhoog gelanceerd als ze op een voorganger klapt. Ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 14:03
    • Beri

      Posts: 2.567

      @Arie; Ik begrijp niet helemaal hoe je het "glijden op de kerbs" bedoelt, aangezien ze al stuurloos rond gleed ruim voor de kerbs. Zie ook het filmpje wat ik gisteren al postte:
      www.facebook.com/c(...)os/317229859126742/

      Maar wat je zegt, dit is een type ongeluk dat vrijwel niet te voorkomen is en in het verleden al vele malen is voorgekomen. Echter de meespelende factoren zoals de "broodjes" aan de binnenkant van de kerbs zullen door de FIA goed onder de loep moeten worden genomen.

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 14:14
    • @BERI

      De reden waarom die sleeping policemen daar liggen, zit niet bij FIA maar bij de rijders die de tracklimits niet respecteren.
      FIA zoekt daar een oplossing voor, en misschien is dit niet de beste.

      Verder hoop ik dat het meisje hersteld en opnieuw kan gaan racen, om haar droom waar te maken.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 16:17
    • Beri

      Posts: 2.567

      @Stoffel: dus ze liggen er door de FIA ;-)
      De oorzaak is natuurlijk de reden van het gevolg dat ze er liggen. Maar het is de FIA die deze oplossing aanbiedt. Dus het is wel zeker een zaak voor de FIA om dit te onderzoeken of er geen betere oplossingen beschikbaar zijn.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 16:40
    • @BERI

      Je hebt gelijk natuurlijk, maar misschien moet de oplossing voor dit probleem uiteindelijk van de teams en rijders komen.
      Als die twee de tracklimits respecteren ,kan FIA die gele ondingen alsnog weghalen hé.
      Het probleem is dus tweeledig.

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 16:57
    • Willem82

      Posts: 59

      @beri en stoffelman, Het grote geluk is geweest dat de sausage kerbs er lagen. Als ze zijdelings in Tsuboi was gecrasht of direct in de vangrail, was de ellende niet te overzien geweest.

      Op zich ben ik het met jullie eens, normaal gesproken helpen die dingen niet, maar zoals jullie al stellen, bizar ongeluk en bizar veel geluk voor alle betrokkenen. Het meest bizarre dat toen de auto van Floersch wilde gaan rollen en ze in die Tower klapte met de open zijde ze daar geen ellende heeft opgelopen....volgens mij is ze precies in de open ruimte gekomen met haar helm waar normaal de fotografen met de lens doorheen komen. En ook dat die Tower er überhaupt stond. Immers een betonnen muur had wederom een andere uitkomst gegeven.

      Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de reden waarom ze op Daruvala is geklapt. Het leek mij enorm ver voor het rempunt. Als die gele vlag reden echt de oorzaak zou zijn, is dat zeer kwalijk.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 20:39
  • FredEx

    Posts: 444

    dat had ik gister ook al vernomen dat het goed was....tot gauw danmar weer dame....

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 14:32
  • Slappehap

    Posts: 47

    Gelukkig heeft de halo haar gered!

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 16:33
    • Guido66

      Posts: 31

      Halo? Haha. Ps na het verliezen van de linker wielen heeft de auto geen moment meer geremd...Vreemd. zou niet moeten kunnen

      • + 0
      • 22 nov 2018 - 11:32

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar