user icon

Ticktum lacht om concurrenten: "Rivalen spelen zielige mentale spelletjes"

  • Gepubliceerd op 16 jul 2018 15:52
  • comments 15
  • Door: Jeroen Jonkers

Formule 3-coureur Daniel Ticktum vindt dat zijn concurrenten mentale spelletjes spelen. De Brit reed afgelopen weekend op het circuit van Zandvoort, maar na tweemaal pole position getraind te hebben, waren de races vol incidenten. Ticktum kreeg kritiek, maar de Red Bull-junior lacht erom.

Ticktum had in de tweede race een aanvaring met Marcus Armstrong en Ralf Aron. Armstrong was niet te spreken met het rijgedrag van de Brit. "Het was weer interessant met Dan. Het deed me een beetje denken aan ons contact bij de eerste bocht in Hongarije. Ik leer van mijn fouten, maar hij blijkbaar niet”, aldus Amstrong tegenover Motorsport.com.

De Red Bull-coureur zelf moet lachen om de kritiek. “Ik heb hun opmerkingen gelezen en ervan genoten. Zij denken alleen maar te kunnen winnen door zielige mentale spelletjes te spelen. Maar ik lach er alleen maar om. Ze zijn allemaal veel te veel met mij bezig, maar dat is juist goed. We zijn gefocust op onszelf en zullen hen verslaan.”

Na het weekend op Zandvoort staat Marcus Armstrong bovenaan de stand met 131 punten, gevolgd door Guanyu Zhou en Ralf Aron. Dan Ticktum bezet de vierde positie, op dertien punten achterstand van Armstrong. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • pewe63

    Posts: 83

    als dat bekende spreekwoord maar niet gaat gelden... wie het laatst...

    • + 0
    • 16 jul 2018 - 16:25
    • Wie het laatst lacht begrijpt de grap niet ;)

      • + 1
      • 16 jul 2018 - 16:33
    • lijkt wel meer en meer een figuur die Ticktum en dit dan in de negatieve zin van het woord, iets minder bla bla zou hem goed doen.

      • + 0
      • 16 jul 2018 - 16:40
    • @CANSON PO Normaal zou ik je gelijk geven maar Prema is weer (zoas gewoonlijk) mega dominant in het europees Formule 3 kampioenschap en de enige die tegenstand bied tegen het Prema "geweld" is Ticktum voor Motorpark. Er gebeurt hetzelfde als bij Max toen hij het Prema lastig maakte met van Amersfoort. Prema heeft een hele dikke vinger in het europese F3 kampioenschap en speelt al jaren vieze spelletjes als een ander team ze bedreigt. Ik hoop volgend jaar dat met de samengang van de formule 3 en de gp3 met de nieuwe generatie formule 3 auto's dit arrogante gedrag van Prema afgelopen is.

      • + 1
      • 16 jul 2018 - 17:05
    • Remedy we zijn het eens hoor, ik zie in Ticktum en Enaam Ahmed mss ook Marcus Armstrong veel potentieel, het zou echter wel slimmer zijn dat hij geen domme dingen gaat zeggen zeker niet als je Ticktum zijn geschiedenis in acht neemt.

      • + 0
      • 16 jul 2018 - 17:54
    • @CANSON PO inderdaad heeft hij een geschiedenis wat hem zal blijven achtervolgen, dit is in dat opzichte zeker geen slimme opmerking maar wel begrijpbaar...

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 10:28
  • Kraai

    Posts: 667

    Hij is gewoon gek.
    Was gek.
    Is gek.
    Zal altijd gek blijven in de slechte zin van het woord.

    • + 0
    • 16 jul 2018 - 18:28
    • NicoS

      Posts: 10.747

      Eigenlijk een beetje geticktum....;)
      Ik weet het niet, ken hem niet echt.

      • + 0
      • 16 jul 2018 - 19:11
    • Ik ken hem ook nog niet echt maar op een of andere manier denk ik dat hij wel in het RB format past (ook vanuit een commercieel standpunt)
      Uitgesproken controversieel figuur en misschien een beetje een bad boy imago (KMag ?)

      • + 0
      • 16 jul 2018 - 23:18
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Deze jongen komt er wel....

    • + 0
    • 16 jul 2018 - 21:21
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Ja als supermarkt verkoper, niet in de F1....

      • + 0
      • 17 jul 2018 - 13:06
  • Mentaal speelt hij het spelletje zoals ene Max Verstappen en zoals Herr Helmut het graag ziet bij jonkies.
    Niet ingaan op de kritiek van anderen, met zichzelf bezig zijn en stug doorgaan met waar hij mee bezig was, gaspedaal dieper en langer indrukken als de rest en ja, daar moet je een soort van knettergek voor zijn

    • + 0
    • 16 jul 2018 - 21:42
    • Beter een plaat voor je kop, dan een halo op je auto.

      • + 0
      • 16 jul 2018 - 23:13
  • RdB

    Posts: 168

    narcist. en door!

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 00:04
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Die Ticktum is maar een mafkees, een arrogant pest ventje..

    • + 0
    • 17 jul 2018 - 13:02

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar