user icon
user icon

Mick Schumacher bemant vijfde auto van Prema

  • Gepubliceerd op 12 feb 2018 14:56
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher is ook komend seizoen te bewonderen in het Europees kampioenschap Formule 3. De jonge Duitser, de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher, is toegevoegd aan de line-up van Prema voor 2018. Dat team bestaat met verder ook Ralf Aron, Guan Yu Zhou, Marcus Armstrong en Robert Shwartzman in totaal uit vijf coureurs.

Mick Schumacher: "De competitie in de Formule 3 is zwaar, sterk en aan elkaar gewaagd. Het is een verrijking om op dit niveau te acteren, daarom kijk ik ook enorm uit naar het komende seizoen. Het feit dat ik kan blijven werken met een professioneel team als Prema kan me alleen maar verder vooruit helpen. Het is een geweldig team om mee samen te werken en ik ben ervan overtuigd dat we samen mooie dingen kunnen beleven. Ik ben toegewijd om te blijven knokken en ik wil op een zo hoog mogelijk niveau strijden met topcoureurs."

Vorig seizoen scoorde Mick Schumacher 94 punten op weg naar een twaalfde plaats in het Europees kampioenschap Formule 3.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.010

    Dat stoeltje heeft hij alleen nog vanwege Michael. Ik kan daar mee leven omdat Michael mijn held is en zijn gezin het wat mij betreft aan niks mag ontbreken. Maar er zijn grenzen.
    Dit seizoen meedoen voor het podium en anders over en uit. Schumacher of niet.

    • + 1
    • 12 feb 2018 - 15:31
    • Vroem!

      Posts: 285

      3x eens.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 15:38
    • Caramba

      Posts: 5.786

      2x eens. Held of niet, bij mij krijg je daar geen extra credits voor.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 15:47
    • Ja het is erop of eronder top5 zou toch wel mogen imo. benieuwd Enaam Ahmed kan die was wel goed afgelopen 2 jaar.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 16:05
    • @Rimmer hij is vorig jaar al op het podium geëindigd.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 16:56
    • Mick heeft nog geen verpletterende indruk gemaakt in F3 neen, hij zou bij mij een klein streepje voor hebben omdat ik als Schumi fan het mooi zou vinden om de naam Schumacher in F1 terug te zien. Maar enkel in de vorm van toekomstig winnaar/kampioen. Enkel vanwege de achternaam kansloos rondrijden a la Bruno Senna hoeft van mij niet zo..

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 17:16
    • StevenQ

      Posts: 5.745

      dat was een uitschieter, 1 podium in 30 races is nogal mager als je in een Prema auto rijd, hij was ook van de 4 Prema coureurs degene met de minste punten, Zhou had b.v. 55 punten meer(en 5 podiumplaatsen)

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 17:16
    • F1fan1993... Wat stevenq al aan kaart... met een prema auto moet je voor meer kunnen gaan. Het wordt tijd dat hij wat meer presteerd als zijn neefje, voor dat hij het op ADAC races moet gaan houden. De F3 gaat er soms zo wild aan toe dat een plek op t podium soms een loterij is... Op je rijders cv moet dus echt een paar extra podiums en overwinningen bij.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 19:23
    • Zou me niks verbazen als Mick ondanks wisselvallige prestaties en de terechte comments hierboven straks toch gewoon in de F2 zal rijden.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 12:05
  • Kom op. wie van ons zou meer motivatie hebben dan deze jongen. verwend nest dat speelt met autootjes. Droevig gebeuren...

    • + 0
    • 12 feb 2018 - 21:22
    • Cinamon

      Posts: 202

      Dat hij verwend nest is, concludeer je uit???
      Juist... nergens uit.
      Tuurlijk helpt zijn achternaam, maar om hem nou maar direct verwend nest te noemen....
      Kortzichtig......

      • + 1
      • 12 feb 2018 - 22:13
    • Omdat ik het vermoeden heb dat hij niet echt hard heeft moeten werken om in de raceklasse terecht te komen..Omdat dat zijn schathemeltje rijk is en hij dus ook. Daar heeft hij geen reet voor gedaan behalve ademen.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 10:43
    • +vader

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 10:44
    • chao

      Posts: 929

      Met een vermogen van miljard is het vrij lastig niet verwend te zijn opgevoed.
      Denk niet dat moeder Schumacher bij Wibra of Zeeman shopt.
      Bovendien kost een jaartje formule racen een paar ton.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 11:34
    • Daarom is het dus makkelijk te concluderen dat het een verwend nest is, en ik heb niet eens het idee dat hij er vol voor gaat. Lekker sturen op kosten van papa..9 van de 10 gezonde kinderen had hetzelfde, alniet, beter gedaan dan deze jongen.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 13:46
    • Max had natuurlijk ook een rijke vader, maar die bezit enkele miljoenen. Die heeft er keihard voor gewerkt om zijn zoon te maken die hij nu is. Niets vliegtuig, niets geld verspillen, gewoon keihard werken en met het busje vele kilometers afleggen, zowel voor Jos als Max.
      Deze druif krijgt gewoon topmateriaal omdat het te koop is en hij de naam Schumacher draagt.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 13:50
    • Cinamon

      Posts: 202

      Dat zeg ik... nergens op gebaseerd.

      • + 1
      • 13 feb 2018 - 17:59

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar