user icon
user icon

Mick Schumacher bemant vijfde auto van Prema

  • Gepubliceerd op 12 feb 2018 14:56
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher is ook komend seizoen te bewonderen in het Europees kampioenschap Formule 3. De jonge Duitser, de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher, is toegevoegd aan de line-up van Prema voor 2018. Dat team bestaat met verder ook Ralf Aron, Guan Yu Zhou, Marcus Armstrong en Robert Shwartzman in totaal uit vijf coureurs.

Mick Schumacher: "De competitie in de Formule 3 is zwaar, sterk en aan elkaar gewaagd. Het is een verrijking om op dit niveau te acteren, daarom kijk ik ook enorm uit naar het komende seizoen. Het feit dat ik kan blijven werken met een professioneel team als Prema kan me alleen maar verder vooruit helpen. Het is een geweldig team om mee samen te werken en ik ben ervan overtuigd dat we samen mooie dingen kunnen beleven. Ik ben toegewijd om te blijven knokken en ik wil op een zo hoog mogelijk niveau strijden met topcoureurs."

Vorig seizoen scoorde Mick Schumacher 94 punten op weg naar een twaalfde plaats in het Europees kampioenschap Formule 3.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 6.796

    Dat stoeltje heeft hij alleen nog vanwege Michael. Ik kan daar mee leven omdat Michael mijn held is en zijn gezin het wat mij betreft aan niks mag ontbreken. Maar er zijn grenzen.
    Dit seizoen meedoen voor het podium en anders over en uit. Schumacher of niet.

    • + 1
    • 12 feb 2018 - 15:31
    • Vroem!

      Posts: 285

      3x eens.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 15:38
    • Caramba

      Posts: 5.786

      2x eens. Held of niet, bij mij krijg je daar geen extra credits voor.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 15:47
    • Ja het is erop of eronder top5 zou toch wel mogen imo. benieuwd Enaam Ahmed kan die was wel goed afgelopen 2 jaar.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 16:05
    • @Rimmer hij is vorig jaar al op het podium geëindigd.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 16:56
    • Mick heeft nog geen verpletterende indruk gemaakt in F3 neen, hij zou bij mij een klein streepje voor hebben omdat ik als Schumi fan het mooi zou vinden om de naam Schumacher in F1 terug te zien. Maar enkel in de vorm van toekomstig winnaar/kampioen. Enkel vanwege de achternaam kansloos rondrijden a la Bruno Senna hoeft van mij niet zo..

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 17:16
    • StevenQ

      Posts: 5.512

      dat was een uitschieter, 1 podium in 30 races is nogal mager als je in een Prema auto rijd, hij was ook van de 4 Prema coureurs degene met de minste punten, Zhou had b.v. 55 punten meer(en 5 podiumplaatsen)

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 17:16
    • F1fan1993... Wat stevenq al aan kaart... met een prema auto moet je voor meer kunnen gaan. Het wordt tijd dat hij wat meer presteerd als zijn neefje, voor dat hij het op ADAC races moet gaan houden. De F3 gaat er soms zo wild aan toe dat een plek op t podium soms een loterij is... Op je rijders cv moet dus echt een paar extra podiums en overwinningen bij.

      • + 0
      • 12 feb 2018 - 19:23
    • Zou me niks verbazen als Mick ondanks wisselvallige prestaties en de terechte comments hierboven straks toch gewoon in de F2 zal rijden.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 12:05
  • Kom op. wie van ons zou meer motivatie hebben dan deze jongen. verwend nest dat speelt met autootjes. Droevig gebeuren...

    • + 0
    • 12 feb 2018 - 21:22
    • Cinamon

      Posts: 202

      Dat hij verwend nest is, concludeer je uit???
      Juist... nergens uit.
      Tuurlijk helpt zijn achternaam, maar om hem nou maar direct verwend nest te noemen....
      Kortzichtig......

      • + 1
      • 12 feb 2018 - 22:13
    • Omdat ik het vermoeden heb dat hij niet echt hard heeft moeten werken om in de raceklasse terecht te komen..Omdat dat zijn schathemeltje rijk is en hij dus ook. Daar heeft hij geen reet voor gedaan behalve ademen.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 10:43
    • +vader

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 10:44
    • chao

      Posts: 925

      Met een vermogen van miljard is het vrij lastig niet verwend te zijn opgevoed.
      Denk niet dat moeder Schumacher bij Wibra of Zeeman shopt.
      Bovendien kost een jaartje formule racen een paar ton.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 11:34
    • Daarom is het dus makkelijk te concluderen dat het een verwend nest is, en ik heb niet eens het idee dat hij er vol voor gaat. Lekker sturen op kosten van papa..9 van de 10 gezonde kinderen had hetzelfde, alniet, beter gedaan dan deze jongen.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 13:46
    • Max had natuurlijk ook een rijke vader, maar die bezit enkele miljoenen. Die heeft er keihard voor gewerkt om zijn zoon te maken die hij nu is. Niets vliegtuig, niets geld verspillen, gewoon keihard werken en met het busje vele kilometers afleggen, zowel voor Jos als Max.
      Deze druif krijgt gewoon topmateriaal omdat het te koop is en hij de naam Schumacher draagt.

      • + 0
      • 13 feb 2018 - 13:50
    • Cinamon

      Posts: 202

      Dat zeg ik... nergens op gebaseerd.

      • + 1
      • 13 feb 2018 - 17:59

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar